Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 03 lut 2012, 09:02

Witam. Miałem ten sam problem co i Ty. I pisałem na początku tygodnia o tym problemie no i sie już z tym uporałem. Brak iskry na świecach. Problemem była kostka za stacyjką. I faktycznie gdy ją wyciągnąłem była pęknięta i w momencie przekręcanie stacyjka nie pracowała w całym zakresie. Wymian była prosta i już po problemie. Ps. Też nie przypuszczałem ze ta kostka będzie przyczyną. W razie czego pisz do mnie na gg co Ci pomogę jeszcze ile bede mógł 3674745

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 03 lut 2012, 15:41

Pogadałem z Zigym, i właśnie trzymam kostkę w ręku, faktycznie pęknięta, idę do sklepu w poszukiwaniu nowej, później zdjęcie wkleję jak ona wyglądała

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lut 2012, 00:55

Mam to samo. Wykręć świece (najlepiej w nocy) i niech druga osoba zakręci silnikiem. Ja znalazłem małą dyskotekę na kopułce... :mrgreen:

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 04 lut 2012, 09:39

Moi drodzy, wymiana kostki nie pomogła, poprawiony zapłon także, lepiej chodzi (kiedy odpali), ale dalej są problemy, kilka dni pięknie chodził bez żadnego ale, niestety od 3 dni nie mogę go normalnie odpalić. Chyba skoczę bo 5tkę benzyny i rozwiążę problem...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:50 przez yohnell, łącznie zmieniany 1 raz.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 12 lut 2012, 12:15

a jak sprawdzić czy czujnikmhalla jest sprawny, bo pomiedzy - a + podłanczając miernik n ie ma przejścia a miedzy 0 a (albo - albo +) jest i po podłączeniu go pod kostkę kręcąc nim wtryski paliwa sie otierają tylko brak iskry bo psiadam inny aparat od innej audi podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu to tam jest przejście między - a + i pomiędzy 0 a (- albo +), więc co i jak sprawdzić czy czujnik halla jest sprawny. zasilanie do cewki i do aparatu dochodzi. ewentualnie jak sprawdzić cewkę i jak sprawdzić moduł.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 12 lut 2012, 17:45

Kolego, jeśli podłączasz inny aparat zapłonowy i przy obracaniu jego ośką otwierają sie wtryski, pracuje pompa paliwa a iskry nie ma to wygląda to na uszkodzoną cewkę lub moduł, w ABK jest to połączone więc zacznij od podmiany cewki.

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 12 lut 2012, 20:48

DJ_3 - nie wiem czy czytałeś wszystko od początku. Wymieniony cały aparat z kopułką kablami, świece, cewka (podmieniona z innego audi, moja stara cewka chodzi w nim bez przeszkód), czujnik wału, zapłon ustawiony, wymieniona kostka stacyjki.
Kilka dni było ok, i znowu to samo.
Powtórzę że auto wystarczy lekko pchnąć, i zaskakuje bez niczego. Wyłączam silnik zaraz po tym, cyk i odpala na dotyk.
Problem pojawia się tylko w okresie jesienno zimowym. To tak w drodze przypomnienia.

Dodam na koniec że jeszcze dziś sprawdzałem czy nie ma przebić, np na kablach - brak
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 20:49 przez yohnell, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 12 lut 2012, 20:49

Jak nie ma iskry to wstawiasz przewód bezpośrednio do cewki, bierzesz śeiwcę do tego przewodu, kładziesz na bloku i kręcisz a ktos patrzy czy jest iskara.
BHP: nie dotykaj przewodów w czasie kręcenia.
Jeżeli nadal nie ma iskry to znaczy że cewka. Jeżeli jest iskra to znaczy że iskra gubi się na aparacie.
Zobacz czy nie ma przetopień lub pęknięć na cewce. Jak są to duże prawdopodobieństwo padniętej cewki.
Następną przyczyną może być czujnik halla ponieważ to on daje sygnał do cewni aby cewka wiedział kiedy słac iskry.
W sumie to jeszcze obadaj palec i kopułkę bo cholera wie kiedy wymieniane.

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 12 lut 2012, 20:51

Koledzy, nie chcę być niegrzeczny, czytajcie proszę, powyżej jest opisane, wszystko co podajecie zostało wymienione.
Co do testu ze świecą, godzinę temu powtórzyłem kolejny raz. Brak iskry.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 12 lut 2012, 20:53

Muszę czytać ze zrozumieniem - najbrędzej przebicie na instalacji. Od wilgoci gdzieś kable zwierają. Tylko dla czego pali na pych. Może źle szukasz tej iskry.
Może iskra jest. A problemem jest niebieski czujnik temperatury.

Chyba że rozrusznik daje zwarcie na instalację w momencie kręcenia a na pych ładnie pali?
Wilgoć z rana i szaleje a na nagrzanym obsusza się.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 12 lut 2012, 21:01

test ze świeca i kablem od cewki był sprawdzany bo to dla mnie oczywiste też stawiam na moduł bo kiedyś też padł bo nie jakiś czas temu właśnie zaczeło się dziać że podczas jazdy też gasł i nie odpalał po odczekaniu jakiegoś czasu nie raz tylko chwili odpalał i jechał dalej bez problewów wiec ja tylko pytałem o aparat czy jak właśnie kręcoc nim wtryski otwierają się to jest sprawny więc stwierdzam po waszych wypowiedziach że jets wiec jade po cewke z modułem bo osobno się nie dostanie więc znowu setka w plecy hmmm....
PS jak nie jedno to drugie i to wszysko naraz pada hee dopiero co wymiana silnika

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 12 lut 2012, 21:08

Jak zaoszczędzisz na cewce to długo nie pojeżdzisz. Gorzej jak walnie ci w drodze. Mi jedna stopiła się. Teraz mam chyba Beru albo coś na B jako zamienik oryginału.

[ Dodano: 2012-02-12, 21:10 ]
Możesz zadzwonić i zapytać jaka poszła do mojej audi.
http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=112

yohnell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:10

Post autor: yohnell » 13 lut 2012, 11:07

Rafauaudi1 - nad instalacją się też zastanawiałem, no ale jak to odnaleźć, jeśli chodzi o odpalanie na pych wręcz jeden obrót silnika i startuje, zastanawiające jest to że mogę zgasić silnik po chwili i wtedy już odpali na bank bez żadnego ale. Nad czujnikiem też się zastanawiałem,.
Właśnie przypomniał mi się taki incydent sprzed paru dni. Naciskam pedał gazu a on nie reaguje, zaczyna go dusić, jechałem na 4 zredukowałem na 2 i od razu dostał kopa. Rok temu albo dalej też mi się to przydarzyło więc bardzo rzadko.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 lut 2012, 11:40

A próbowałeś metodą prób i błędów? Odpinasz czujnik niebieski i kręcisz. Do obszukania masz czujnik spalania stukowego, silnik krokowy, przepływomierz, może sonda, czujnik położenia przepustnicy. Może znajdziesz winowajcę. Masz oryginalny przepływomierz z końcówką C czy B? Potem, żeby skasować błędy jakie komp nałapie wystarczy na kilka godzin odłączyć akumulator.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 13 lut 2012, 15:22

Na pych Ci odpala a z rozrusznika nie, dlatego, że podczas załączenia rozrusznika spada Ci napięcie na cewce. Sprawdź czy masa jest dobra na nadwoziu i silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl