Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Dławi się na zimnym silniku, na 1,2i 3 biegu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasaaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 PM] Dławi się na zimnym silniku, na 1,2i 3 biegu

Post autor: lukasaaudi80 » 05 cze 2011, 14:42

Witam...

Mam taki problem ze swoim skarbem. Od jakiegoś czasu silnik po odpaleniu i ruszeniu dławi się przez chwilę na pierwszych trzech biegach. Tak jak by go zalewało. Po jednym razie problem ustępuje. Gdy silnik ostygnie znowu dzieję się to samo. Układ dolotowy sprawdzony filtr powietrza nowy, kable kopułka świece wymienione. Dodam że nie ma kata... wyciąłem, i jest trochę zapłon przyspieszony. Nie mam pojęcia co to może być :( POMOCY ! :(
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 22:04 przez lukasaaudi80, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 05 cze 2011, 15:00

a gdzie sondę zamontowałeś??

[ Dodano: 2011-06-05, 15:01 ]
popraw temat

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 cze 2011, 15:09

Popraw temat

_uwaga

Uzupełnił profil (i tytuł tematu) o symbol silnika bo silników z 1.8S na klapie było trzy rodzaje
NE - gaźnik keihin
PM - "mono-wtrysk"
JN - mechaniczny wtrysk wielopunktowy ke-jetronic

lukasaaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasaaudi80 » 05 cze 2011, 22:05

slaby pisze:a gdzie sondę zamontowałeś??
To znaczy ? Nie zabardzo rozumiem. Sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy. Jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę :( Bardzo mi zależy na pomocy bo już mi ręce opadają :(

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 05 cze 2011, 22:27

Myślałem, że masz silnik JN, przed poprawieniem tematu, bo w JN sonda jest wktręcona w kata. Nie wiem jak to wygląda w PM. Ja zamieniłem kata na strumiennice, ale w NG i właśnie nie moge dojść czy taki efekt, bo to samo jest u mnie co u Ciebie, jest przez to czy nie, bo parę innych rzeczy robiłem w trakcie wycinki kata.

lukasaaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasaaudi80 » 06 cze 2011, 06:39

slaby pisze:Myślałem, że masz silnik JN, przed poprawieniem tematu, bo w JN sonda jest wktręcona w kata. Nie wiem jak to wygląda w PM. Ja zamieniłem kata na strumiennice, ale w NG i właśnie nie moge dojść czy taki efekt, bo to samo jest u mnie co u Ciebie, jest przez to czy nie, bo parę innych rzeczy robiłem w trakcie wycinki kata.
Wiec właśnie ja nic nie robiłem innego :( kurcze... niby mało przeszkadzająca rzecz a wkurza jak mało co :( tak myślałem czy może mieć coś wspólnego filtr paliwa... ale gdyby to była jego wina to objawy by się działy cały czas. A tak jest tylko jak opisałem :( A może one już tak mają ?:)

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 06 cze 2011, 14:25

Sprawdź czujnik temperatury (napisałeś, że robi to na zimnym silniku).
W PM sonda wkręcona jest w rurę przed katem.

lukasaaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasaaudi80 » 06 cze 2011, 15:44

gucia pisze:Sprawdź czujnik temperatury (napisałeś, że robi to na zimnym silniku).
A gdzie on tak mniej więcej się znajduje ? :( nie za bardzo wiem :(

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

[80 B3 PM] Dławi się na zimnym silniku, na 1,2i 3 biegu

Post autor: gucia » 06 cze 2011, 21:44

To jest umiejscowienie czujników w PM
Obrazek
A to jest zestawienie oporności czujników
Obrazek

lukasaaudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasaaudi80 » 07 cze 2011, 21:43

Dzięki kolego ;) już sobie poradziłem ;) poleciał punkcik ;) odłączyłem aku na 15 min, następnie po podpięciu go z powrotem trzy krotnie przekręciłem stacyjkę do pozycji "zapłon" i za czwartym razem odpaliłem. Silnik od razu wskoczył na 2500 obr/min i powoli schodząc z tych obrotów tak jak by się "ustawiał" przejechałem się i wszystko jest jak należy :) jeździ jak powinna :)... teraz tylko wymiana oleju mnie czeka porządna myjnia i możemy dalej wspólnie pokonywać kilometry na naszych pięknych drogach ;)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl