Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S PM LPG] Duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 wrz 2010, 19:02

A ja polecam wyciąć kata ale wspawać zwykłą rurkę a strumiennicę sobie darować bo nic nie daje i szkoda na nią kasy.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 22 wrz 2010, 20:28

Powodzenia z przeglądem...jak kto woli wsio rybka:)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 wrz 2010, 20:31

A nie mozna wybić wkładu ze środka i zostawić pustej puszki kata?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 wrz 2010, 21:05

jaco80 pisze:A nie mozna wybić wkładu ze środka i zostawić pustej puszki kata?
Można

A co do przegladu to już któreś z moich aut w których nie mam katalizatora i nikt na to nie zwracał nawet uwagi. Dodatkowo w dowodzie nie mam wbitego kata więc mogą mnie cmoknąć.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 23 wrz 2010, 05:25

Jeśli nie masz wbitego kata to ok spokojnie można eksperymentować ale jeśli pojedziesz do zakładu wspawać ta rurkę to i tak zapłacisz za spawanie 50zł. Mając całego kata dostaniesz za niego strumienice za darmo. Oni sprzedadzą sobie wkład i im się zwróci.

Jeśli robisz na własna rękę to przebij bądź wspawaj sobie tą rurkę, chodzi o to aby tylko nie było już katalizatora (wkładu tłumiącego silnik).

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 23 wrz 2010, 17:01

A co z tym wstawieniem rury do puszki kata? Nie będzie to najlepszym rozwiązaniem? Proszę o odpowiedź bo jutro już się z mechanikiem umówiłem. Nie wiem czy wyciąć, czy zostawić pustego czy może z tą rurką pokombinować?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 23 wrz 2010, 19:53

Jestem zwolennikiem strumienic. Nie miałem doświadczenia z pustym katem w swojej ACE mam rurę (po poprzednim właścicielu) i wszystko gra:)

Jedno jest pewne nie możesz miec kata po powrocie z warsztatu. :mrgreen:

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 24 wrz 2010, 10:03

Ja mam pustą puchę i wszystko gra. Trochę może słychać przy przyśpieszaniu, ale mi to nie przeszkadza. Jak już się robi u mechanika to myślę, że lepiej aby od razu rurkę wspawał. Strumienica jeszcze bardziej przyśpiesza odprowadzanie spalin, nie wiem czy lambda będzie miała ich wystarczającą ilość żeby działać prawidłowo.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 26 wrz 2010, 10:07

Wczoraj autko wróciło od mechanika. Zrobił inaczej niż chciałem. Zostawił pustą puchę bo jak twierdził śruby od kata były zapieczone, a po 2 jest duże przejście między srednicami rur po 2 stronach kata i nie wiedział jak to połączyć.

Autko jest głośniejsze. Tz o ile jeśli stoi się za autem to dźwięk jest ciekawy. Mniej ciekawie jest jak się siedzi i przy otwartych drzwiach przygazuju. Słychać tą puchę jednak.

Co do mocy. Hmm może troszeczkę lepiej, na pewno lepiej wchodzi na obroty bo ten kat jednak był trochę zapchany.

Ogólnie zapłaciłem 80zł ale nie jestem do końca zadowolony. Dostałem również wkład tego Kata ale nie wiem, można to gdzieś sprzedać? Opłaca się?

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 27 wrz 2010, 11:10

ryju pisze:Zostawił pustą puchę bo jak twierdził śruby od kata były zapieczone, a po 2 jest duże przejście między srednicami rur po 2 stronach kata i nie wiedział jak to połączyć.
To jak opróżnił kata nie odkręcając go? :lol: Poza tym co to za mechanik co śruby nie umie odkręcić, przecież w ostateczności można kątówką ją ściąć - tam jest dobre dojście. Ja połączyłem wszystko na pastę do tłumików, bo było już trochę pordzewiałe i powyginane.


Wracając do tematu spalania. Po opróżnieniu kata spalanie spadło. Zabieg wykonałem jak miałem na liczniku 75 km. Auto zatankowałem (LPG) jak na liczniku było 171 km (- parę km na rozruch na benzynie, ale koła większe więc + parę km :-P ). Weszło 18,89 l. Daje to ok 11,5l /100km <ok> . Jazda trasa/miasto. Jazda raczej spokojna, rzadko agresywna. Wychodzi na to, że katalizator był zapchany i dlatego mi tyle paliwo żłopało. Ciekaw jestem jakie spalanie będzie przy jeździe od początku bez kata. :mrgreen:

Zastanawiam się jeszcze czy warto jeszcze raz grzebać w ustawieniu zapłonu. Ustawiałem na słuch i dobrze śmiga, nie wiem czy pogorszę czy polepszę ustawiając fabrycznie. BTW: W PM komputer nie przestawia zapłonu?

[ Dodano: 2010-09-27, 11:21 ]
Ile powinien palić LPG PM na trasie a ile w mieście?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 27 wrz 2010, 12:55

Z tego co wiem nie przestawia bo tam jest chyba tylko podciśnieniowa i odśrodkowa regulacja kąta zapłonu. Mi na mieście palił zimny i na krótkich odcinkach 12,5 LPG. Wygląda na to że kat i u mnie jest, bo pucha dłuugo trzyma ciepło a rury przed i za dawno zimne. No ale za to zabiorę się później o ile w ogóle, bo mam ogromny problem z olejem teraz... Boje się czy to nie koniec silnika już.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 wrz 2010, 17:25

grzesiu88 pisze:
ryju pisze:Zostawił pustą puchę bo jak twierdził śruby od kata były zapieczone, a po 2 jest duże przejście między srednicami rur po 2 stronach kata i nie wiedział jak to połączyć.
Wracając do tematu spalania. Po opróżnieniu kata spalanie spadło. Zabieg wykonałem jak miałem na liczniku 75 km. Auto zatankowałem (LPG) jak na liczniku było 171 km (- parę km na rozruch na benzynie, ale koła większe więc + parę km :-P ). Weszło 18,89 l. Daje to ok 11,5l /100km <ok> . Jazda trasa/miasto. Jazda raczej spokojna, rzadko agresywna. Wychodzi na to, że katalizator był zapchany i dlatego mi tyle paliwo żłopało. Ciekaw jestem jakie spalanie będzie przy jeździe od początku bez kata. :mrgreen:
Teraz ważna jest ponowna regulacja gazu i zapłonu...dużo daje

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 27 wrz 2010, 20:31

Lukaszbroz pisze:Teraz ważna jest ponowna regulacja gazu i zapłonu...dużo daje
Tylko że producent nie podaje kąta zapłonu do LPG. Nie wiem czy lepiej na słuch czy strzelać że np +5.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 27 wrz 2010, 20:38

grzesiu88 pisze:Ile powinien palić LPG PM na trasie a ile w mieście?
na trasie 8 w miescie 11-12 lpg z 4 letniego doswiadczenia

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 28 wrz 2010, 16:37

grzesiu88 pisze:
Lukaszbroz pisze:Teraz ważna jest ponowna regulacja gazu i zapłonu...dużo daje
Tylko że producent nie podaje kąta zapłonu do LPG. Nie wiem czy lepiej na słuch czy strzelać że np +5.
Wystarczy +2

Spalanie mi wychodziło średnio 8.75l/100.... 70/30 trasa/miasto
Przerabiałem dolot i trochę spędziłem przy regulacji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl