[B3 1.8 S PM LPG] Duże spalanie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Kolego, moja A80 1.8s silnik NE . Pali 9L LPG (tryb mieszany, z dużą przewagą trasy) ale jazda średnia, czasami zdarzy się pokręcić silnik do 5tys/obr. A tak to przeważnie prędkość w trasie 100-120km/h. Myślę, żebym jeździł bardziej ''niedzielnie'' tak do 3tys/obr to w trasie spokojnie dało by się zejść poniżej tych 9L gazu. A u Ciebie może problem tkwi w źle wyregulowanej instalacji, starym reduktorze...ryju pisze:Lukaszbroz, A jak z przyspieszeniem? Jak silnik PM potrafi spalić ~9L to dlaczego moje pp pali 10-11?
[ Dodano: 2010-09-28, 20:00 ]
P.S silnik NE nie jest co prawda na jednopunktowym wtrysku, tak jak PM. Ale jest to silnik na gaźniku tak jak Twoje PP
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Co do spalania na gazie, to jest wiele czynników wpływających na to. Najważniejszym jest ciśnienie w cylindrach, gaz lubi większe ciśnienie sprężania niż benzyna, czyli jeżeli nominał to można to wykluczyć. Następnym jest dobór kata wyprzedzenia zapłonu, ponieważ gaz nie posiada jak niektórzy mówią ponad 100 oktanów (pojecie godne perpetuum mobile) jednak pod względem detonacyjnosci (spalania "stukowego") posiada ponad 100 oktanów w stosunku do benzyny. Następnym czynnikiem wpływającym na spalanie są umiejętności naszego "gazownika". Mianowicie dobór miksera, oraz jego umiejscowienie. Przy dobrze dobranym i umiejscowionym mikserze, wzrost podciśnienia powinien być zbliżony do proporcjonalności kata otwarcia przepustnicy (nigdy nie będzie idealny, zawsze wystąpią odchyłki spowodowane zawirowaniami). Następnym i dosyć prostym aspektem jest dobór reduktora, czy inaczej zwanym parownikiem, zawsze powinien być nieco większy (podane Hp) niż posiadany silnik. Wiec jeżeli mamy owe czynniki spełnione pozostaje solidna regulacja. Co do I generacji niezbędne jest do tego urządzenie badające jakość spalin, lub możemy sobie zamontować do tego celu w kolektorze sondę lambda. Co do II generacji potrzebujemy urządzenia poprzez kture połączymy sie ze sterownikiem LPG oraz w 100% sprawna sondę. Co do regulacji nie będę sie ściśle rozpisywał, przedstawił to jeden z forumowiczów w dziale download dosyc rzetelnie i zrozumiale.
[ Dodano: 2010-09-29, 00:17 ]
Co do kata i strumienicy, strumienica spełnia swoje zadanie jezeli nie pozbywamy sie kata, a montujemy strumienice za nim. Prady powstające w strumienicy pomagają wyciągać spaliny z kata. W przypadku jego braku- jedynie ozdoba. A sam katalizator robi dobrze dla środowiska, a nie dla nas, ani naszego silnika. <ok>
[ Dodano: 2010-09-29, 00:18 ]
PS. za sprawny kat można z 150-400zł wzias, sa firmy skupujące
[ Dodano: 2010-09-29, 00:17 ]
Co do kata i strumienicy, strumienica spełnia swoje zadanie jezeli nie pozbywamy sie kata, a montujemy strumienice za nim. Prady powstające w strumienicy pomagają wyciągać spaliny z kata. W przypadku jego braku- jedynie ozdoba. A sam katalizator robi dobrze dla środowiska, a nie dla nas, ani naszego silnika. <ok>
[ Dodano: 2010-09-29, 00:18 ]
PS. za sprawny kat można z 150-400zł wzias, sa firmy skupujące
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Strumienica przyspiesza prędkość spalin kosztem ich ciśnienia. Jeśli ktoś ma kata i strumienice to dla mnie jest to bezcelowe połączenie. Przy montażu strumienicy zależy nam na dobrej wymianie ładunku na co pozwala dobrze dobrana strumienica. Jak wiadomo na moc i moment silnika wpływa praca układu dolotowego i wylotowego wiec po co dodatkowy korek w postaci zawalonego kata?? komu to tak naprawdę potrzebne? Gaz i tak zaliczany jest do paliwa ekologicznego i jego produkty spalania są o wiele mniej szkodliwe jak te ze spalania PB. Co do oktanów to Propan posiada 115okt a butan 95 okt zależnie od mieszanki (zimowa letnia) mamy więcej bądź mniej oktanów.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
- Lokalizacja: Przeworsk
Ja z mojej 1.6 PP kiedy nie miałem problemu z gazem wykręciłem 180-185 n LPG, ale żadko ją tak katuje bo szkoda.Tauron pisze:witam koledzy. Powiadacie że po wymontowaniu środka z kata będzie więcej mocy, ale głośniej nieco? nie wiem jak u was, ale na mojej 1.8 mam już tyś, max dam radę z niej wycisnąć 180km/k silnik 90KM - jak sądzicie mało?
Na mieście pali 10.5 w trasie rekord to 9l/100 km
Moje spalanie w tej chwili wynosi jakie 16/100 tez mam problem wymienilem membrany wyczyscilem elektrozawór przy butli przy parowniku, jeszcze wymienilem tłumik środkowy i cześć od kolektora . Nie trzyma wolnych obrotów na lpg i rano nie moge odpalić na gazie . Gdy sciagne obudowe filtra powracaja wolne obroty nie wiem oco kaman.
byłes już na regulacji, może czas zmienić gazownika?gruby_lolek pisze:Moje spalanie w tej chwili wynosi jakie 16/100 tez mam problem wymienilem membrany wyczyscilem elektrozawór przy butli przy parowniku, jeszcze wymienilem tłumik środkowy i cześć od kolektora
Mój znajomy ma A6 automat 2.8 w lpg-u i pali mu jakieś 13/14 litrów. Koniecznie musisz się tym zająć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
- Lokalizacja: Przeworsk
tak byłem na ustawianiu gazu.Tauron pisze:byłes już na regulacji, może czas zmienić gazownika?gruby_lolek pisze:Moje spalanie w tej chwili wynosi jakie 16/100 tez mam problem wymienilem membrany wyczyscilem elektrozawór przy butli przy parowniku, jeszcze wymienilem tłumik środkowy i cześć od kolektora
Mój znajomy ma A6 automat 2.8 w lpg-u i pali mu jakieś 13/14 litrów. Koniecznie musisz się tym zająć.
Może dolot powietrza jest gdzieś przytkany. Sprawdź cały układ dolotowy powietrza włącznie z filtrem (domyślam się że pewnie już go wymieniałeś).gruby_lolek pisze:Ja z mojej 1.6 PP kiedy nie miałem problemu z gazem wykręciłem 180-185 n LPG, ale żadko ją tak katuje bo szkoda.
Moje spalanie w tej chwili wynosi jakie 16/100 tez mam problem wymienilem membrany wyczyscilem elektrozawór przy butli przy parowniku, jeszcze wymienilem tłumik środkowy i cześć od kolektora . Nie trzyma wolnych obrotów na lpg i rano nie moge odpalić na gazie . Gdy sciagne obudowe filtra powracaja wolne obroty nie wiem oco kaman.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2009, 16:01
- Lokalizacja: Przeworsk
Może dolot powietrza jest gdzieś przytkany. Sprawdź cały układ dolotowy powietrza włącznie z filtrem (domyślam się że pewnie już go wymieniałeś).[/quote]
Sprawdzałem caly dolot nie dawno .
Dzis podczas zmiany oleju, miałem troche czasu więc stwierdziłem ze zobacze jeszcze raz ten dolot i posprawdzam wszystkie weżyki .
w rurze dolotowej delikatnie dziurki pouszczelniałem wszystko . sciagnalem filtr wyczyściłem całą obudowę filtra, po dokręcałem wężyki .
Odpalam, zero falujących obrotów . Zobaczymy jak bedzie jutro palił rano i ile zeżre gazu
Na dniach wymienię jeszcze kopułkę i kable.
Pozdrawiam
Sprawdzałem caly dolot nie dawno .
Dzis podczas zmiany oleju, miałem troche czasu więc stwierdziłem ze zobacze jeszcze raz ten dolot i posprawdzam wszystkie weżyki .
w rurze dolotowej delikatnie dziurki pouszczelniałem wszystko . sciagnalem filtr wyczyściłem całą obudowę filtra, po dokręcałem wężyki .
Odpalam, zero falujących obrotów . Zobaczymy jak bedzie jutro palił rano i ile zeżre gazu
Na dniach wymienię jeszcze kopułkę i kable.
Pozdrawiam