Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK LPG] Kręci kręci, ale nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 sty 2019, 10:58

A rozrząd sprawdzałeś może pasek luźno i przeskoczył.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2019, 18:26

maciek889 pisze:A rozrząd sprawdzałeś może pasek luźno i przeskoczył.
kolega zmieniała aparat, więc pytanie czy go dobrze ustawił ;-)

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 08 sty 2019, 20:11

Możesz również wymienić regulator ciśnienia paliwa, który znajduje się na końcu listwy wtryskowej. U mnie ABK też miało problem z odpalaniem, a jak już odpaliło to strasznie śmierdziało benzyną. Po wymianie regulatora problem zniknął, jak ręką odjął :-)

KAKA_8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:04
Lokalizacja: Osiek

Post autor: KAKA_8 » 08 sty 2019, 21:27

Panowie aparat był wsadzany w takiej pozycji jak był wyciągany. Zaznaczyłem sobie także w tym sie nie pomyliłem na pewno. Dzisiaj jeszcze przekręciłem aparat zapłonowy ze skrajnego punktu lewego troszkę w prawo i efekt jest super. Auto odpala bez problemu, chodzi równo (możne raz na 30 sekund bardzo delikatnie przy kuleje). Podejrzewam ze trzeba zająć sie układem zapłonowym dokłądniej i go idealnie ustawic.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sty 2019, 07:32

KAKA_8, Nie wieżę że wsadziłeś go tak samo ;-)

KAKA_8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:04
Lokalizacja: Osiek

Post autor: KAKA_8 » 09 sty 2019, 22:37

PieterB, wsadziłem go tak samo jak był w silniku który zakupilem. Tak więc dopiero jak zacząłem nim kręcić to się udało coś odpalić:). Mam jeszcze jeden problem teraz. Auto odpala dobrze, w miarę równo chodzi tylko podwyższają się jej obroty po przetasowania jednokrotnym i nie chcą opaść. Z czasem jak się nagrzeje baaaardzo powoli spadają. Podmienilem krokowy ale bez zmian. Jest jakaś adaptacja silniczka krokowego?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 sty 2019, 22:59

KAKA_8 pisze:jak był w silniku który zakupilem
A wał był tak samo ustawiony przy wyciąganiu w obu silnikach?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sty 2019, 15:56

KAKA_8 pisze:PieterB, wsadziłem go tak samo jak był w silniku który zakupilem.
i tylko mi nie mów że w obydwu zaznaczyłeś sobie idealnie w tym samym miejscu.
Moim zdaniem źle jest ustawiony zapłon, a jak się to prawidłowo robi w tym silniku jest już tryliard postów, więc nie będę pisał lub coś z rozrządem tak jak pisał Maciek.

KAKA_8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:04
Lokalizacja: Osiek

Post autor: KAKA_8 » 11 sty 2019, 21:09

Rozrząd jest dobrze. Będę walczył jeszcze z zapłonem jak dojdzie do mnie lampa z regulacją :)

[ Dodano: 2019-01-11, 21:09 ]
Fuck! Auto stało 2 dni nie odpalane i już problem powrócił. Z tym, że jak już odpali o trzymam ja powyżej 3 tys obr to działa ale czuć szarpanie. Gdy spada z obrotów robi to powoli i przy 1 tys obrotów zaczyna przygasać i gaśnie. Potem oczywiście jest problem z odpaleniem:(

muszkit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem

Post autor: muszkit » 02 lut 2019, 11:37

Witam, mam problem z moją B4 2.0 ABK.
Ogólnie auto nie odpala - silnik kręci, pompę słychać (jest nowa), świece, przewody, palec rozdzielacza, kopułka no i przekaźnik wymieniłem.

Postanowiłem sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy - po podłączeniu na krótko do aku na załączonym zapłonie tylko cyka - nie daje paliwa.
Zdaje mi się że powinien dawać paliwo a jest totalnie suchy. Nowe są nie dostępne.

Czy jest jakiś patent na regenerację tego wtryskiwacza?
Ewentualnie czy jest sens kupić używkę ze szpachlegro?

Czytałem kompendium wiedzy o ABK i temat dlaczego auto nie odpala ale już mi brakuje pomysłu. bezradny_
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 07:42 przez muszkit, łącznie zmieniany 3 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lut 2019, 11:55

A na tej pompie paliwa kiedyś chodził? Może jest podłączona odwrotnie. Sprawdź ciśnienie paliwa a przynajmniej zobacz czy ciśnienie jest na tyle duże że regulator ciśnienia je upuszcza. W tym celu odkręć wąż powrotny (to nie ten do którego jest podpięty wtryskiwacz rozruchowy).

muszkit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: muszkit » 03 lut 2019, 08:37

Zdjęcie jest poglądowe, moje auto nigdy nie miało LPG.
Chodził na tej pompie, stara wyzionęła ducha po 24 latach ;)
Podłączona jest tak jak powinno - nie było innej opcji - pompa jest w zbiorniku paliwa i można ją zamontować tylko w jeden sposób.

Auto po wymianie świec, przewodów, pompy, palca rozdzielacza i kopułki w jeden dzień zrobiło ponad 40km, później dwa dni stało i już nie można go odpalić - także części raczej dobrze zamontowane.

Dzięki za podpowiedź, sprawdzę to ciśnienie jutro.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2019, 09:46

muszkit, a iskrę masz? bo to że nowe nie znaczy że już nie padło coś, więc nie zaszkodzi sprawdzić.
ps A wtryskiwacz rozruchowy np się nie uruchomi jak ecu widzie temperaturę na plusie ;-) sprawdzałeś czujnik temp? Chociaż w tych temperaturach ok 0 to i bez tego wtryskiwacza silnik ma się uruchomić.

ps 2 co to za przewody masz? odpowiednie?

muszkit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2012, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: muszkit » 03 lut 2019, 10:07

PieterB pisze:muszkit, a iskrę masz? bo to że nowe nie znaczy że już nie padło coś, więc nie zaszkodzi sprawdzić.
ps A wtryskiwacz rozruchowy np się nie uruchomi jak ecu widzie temperaturę na plusie ;-) sprawdzałeś czujnik temp? Chociaż w tych temperaturach ok 0 to i bez tego wtryskiwacza silnik ma się uruchomić.

ps 2 co to za przewody masz? odpowiednie?
Iskry nie sprawdzałem - audi przed i po wymianie odpalało trochę dłużej, ale po wymianie udało się zrobić ponad 40km bez żadnego problemu. Sprawdzę to jutro.

Czujnika nie sprawdzałem - też jutro go sprawdzę.

Przewody były dobierane po nr VIN i są marki BERU - więc chyba spoko ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2019, 11:52

muszkit, a to ja chyba źle zrozumiałem bo myślałem że przed wymianą było ok. Bo się zastanawiam czy nie tu szukasz problemu, więc na początek sprawdź czy masz iskrę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl