[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony
To jak widać ma też plusy .
ABS najlepszy ten którego się nauczysz w technice jazdy , mechaniczny nigdy nie wiadomo kiedy przestanie działać .
Jeździłem dawno, dawno temu parę miesięcy bez hamulca zasadniczego - da się .
Parę m-cy jazdy bez sprzęgła setką C2 z pięciu cylindrowym silnikiem - da się .
Tylko technika jazdy, mechanizmy niestety zawodzą .
A tak po prawdzie skąd jesteś , może znajdzie się tam jakiś uczynny/pomocny forumowicz dysponujący wiedzą i czasem .
ABS najlepszy ten którego się nauczysz w technice jazdy , mechaniczny nigdy nie wiadomo kiedy przestanie działać .
Jeździłem dawno, dawno temu parę miesięcy bez hamulca zasadniczego - da się .
Parę m-cy jazdy bez sprzęgła setką C2 z pięciu cylindrowym silnikiem - da się .
Tylko technika jazdy, mechanizmy niestety zawodzą .
A tak po prawdzie skąd jesteś , może znajdzie się tam jakiś uczynny/pomocny forumowicz dysponujący wiedzą i czasem .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Keihin jak się uda znaleźć. Albo weber z polskich sprzętów (polonez, duży fiat). Tylko z gazem trzeba pokombinować bo może nie wejść pod maskę gaźnik z mikserem od gazu.
https://audi80.pl/topics76/80-b2-16- ... t37620.htm
https://audi80.pl/topics76/80-b2-16- ... t37620.htm
Czołem Koledzy. Jestem z okolic Lublina. Znajomy mechanik nie dał rady tego ogarnąć a ja soe zastanawiam czy oddawać go sprzedającemu. Jednak czytalem ze przy złej emulacji sondy lambda sterownik sie rozjeżdża. Z opowieści Pana "Janusza" to przed przholowaniem tej 80 zalewalo silnik. Moze to być to? Gdzie wgl jest ten emulator? Czytalem ze trzeba sprobowac emulacji na odłączona sonde lambda. No i tam przy aparacie zaplonowym jest odlaczona kostka. Ona ma byc wpieta do aparatu co nie? Bo nie wiem czy przypadkiem nie wlozyli tam aparatu gdzie nie ma kostki. Juz w ostatecznosci pomysle nad gaznikiem ale jak to by trzeba bylo przerobic z jednopunktu? Dzieki za pomoc i za odzew )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Odłączenie akumulatora na jakiś czas pomaga w tym wypadku przynajmniej na jedno odpalenie.rafalo90 pisze: Jednak czytalem ze przy złej emulacji sondy lambda sterownik sie rozjeżdża.
Pokaż tą kostkę, do sondy w PM kostka jest na nadkolu jak dobrze pamiętam i tam jest jednoprzewodowa. Wątpię aby zrobił że ten samochód chodził bez podłączonego aparatu a nawet jeśli by posiadał umiejętności aby to przerobić to nie podrutowałby tak tego samochodu.rafalo90 pisze:No i tam przy aparacie zaplonowym jest odlaczona kostka. Ona ma byc wpieta do aparatu co nie? Bo nie wiem czy przypadkiem nie wlozyli tam aparatu gdzie nie ma kostki.
Bo naprawa tego to zadanie dla jakiegoś dobrego elektromechanika, tylko to może kosztować tyle ile ten samochód jest wart.
Jutro odbiore od mechaniora samochod inwysle zdjecia. Myspalem zeby sprobowac z ta emulacją może, bo jesli po odpieciu aku zaczalby chodzic to raczej to bylo wina. Kostke widzialem jak wisi ale nie widzialem czy cos jest do aparatu podlaczone. W sumie też mnie to dziwi ale skoro do gazu nie potrzeba wiekszego sterowania zapalaniem świec no to chyba zwykly przerywacz moglby bc zamontowany :DDD dodam jeszcze ze mialem dziwna przygode ze odpalilem na gazie pojechalem 20 km i wszystko bylo ok, wracam a tu 5 km od domu zaczął gasnąć przy puszczeniu gazu. Nie zdaje mi sie zeby zamarzl parownik ale moze być zużyty? Pytam o błahostki gdyż nie interesowałem sie do tej pory motoryzacją więc mam braki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a to nie można było zobaczyć pod maskęrafalo90 pisze: Nie zdaje mi sie zeby zamarzl parownik ale moze być zużyty?
wątpię by to cokolwiek w twoim przypadku zmieniło ale próbujrafalo90 pisze:Myspalem zeby sprobowac z ta emulacją może,
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 10:15 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Mogło być za mało płynu, dolałem ostatnio i zobacze co i jak. Tak sie zastanawiam czy to możliwe żeby aparat zapłonowy dzialal z odpieta kostką? Bo są chyba mechaniczne które nie potrzebuja sterownika. No a jesli okaze sie ze to aparat na sterownik to jeśli wchodzi w blok silnika i działa na gazie to dałoby go rade jakoś zgrać ze sterem? Czy musi być konkretnie do danego stera?
Samochod wrocił i zajrzalem do niego. Wyjalem sterownik i okazalo sie ze jedna nozka byla wygieta i przez to wtyczka nie chciala wejść. Po włożeniu pali sie kontrolka check engine i jak nie działał na pb tak nie działa. Zajrzalem pod filtr powietrza i zobaczyłem że kabel od sondy lambda jest wyrwany. Nie słysze wyjącej pompy paliwa po przekreceniu zaplonu a po konsultacji z mechanikiem dowiedzialem sie ze ten silnik jest stary na zaplonie z przerywaczem wsadzony do auta gdzie jest zaplon na sterownik. Raczej wszystko o zaobserwowalem zamiescilem na ponizszych zdjeciach. W skrzynce bezpiecznikow brakuje okolo 5-6 pierwszych od prawej bezpiecznikow.
http://www119.zippyshare.com/v/9M2p5Qrv/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/k5KYFsls/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/iyDgPz3F/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/m7EjXapu/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/J5Dnp1q9/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/k6VLDEIS/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/9M2p5Qrv/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/k5KYFsls/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/iyDgPz3F/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/m7EjXapu/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/J5Dnp1q9/file.html
http://www119.zippyshare.com/v/k6VLDEIS/file.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Że też mu się chciało tak przerabiać. Zapłon z użyciem orygianlnych wnętrzności aparatu zapłonowego można zrobić na module z poloneza albo module 7 pinowym ze starszych VW.
Napisz czy masz 25 czy 35 pinową wtyczke ECU silnika to napisze na których pinach sprawdzić zasilanie.
Zobacz czy po zdjęciu obudowy z bezpiecznika 10 i zwarciu styku palcem pompa paliwa wystartuje: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
I do tego zobacz czy bezpiecznik 13 masz dobry.
Napisz czy masz 25 czy 35 pinową wtyczke ECU silnika to napisze na których pinach sprawdzić zasilanie.
Zobacz czy po zdjęciu obudowy z bezpiecznika 10 i zwarciu styku palcem pompa paliwa wystartuje: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
I do tego zobacz czy bezpiecznik 13 masz dobry.
Bezpiecznik 13 ok, na przekazniku 10 bylo miejsce na bezpiecznik, wstawilem 15A styknąłem blaszki i nic a nic nie słychać. Gniazdo raczej 25 pin bo nie było ich gesto ale zaraz sprawdze. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki i wszystkie sa ok. Jeszcze pytanie na jakim ustawieniu gazu sprawdzac pompke? Obojetne? Sprawdzalem na kazdym i nic.
Edit, przypomne tylko ze nadal aparat jest na przerywaczu. Czy wina moze być to że sterownik nie dostaje sygnału od aparatu zapłonowego i dlatego nie wlacza pompki?
Edit2: zmierzylem napoecie na sttkach bezpiecznika przy przekaźniku 10- 2.8V, pompki jak nie byko słychać tak nie słychać.
Edit, przypomne tylko ze nadal aparat jest na przerywaczu. Czy wina moze być to że sterownik nie dostaje sygnału od aparatu zapłonowego i dlatego nie wlacza pompki?
Edit2: zmierzylem napoecie na sttkach bezpiecznika przy przekaźniku 10- 2.8V, pompki jak nie byko słychać tak nie słychać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przełącznik od LPG w tym wypadku powinien odcinać tylko wtryskiwacz a pompa powinna pracować.
Ten bezpiecznik na przekaźniku pompki paliwa nie musi siedzieć. Wkłada się go aby wywołać kody błyskowe.
ECU powinno nawet bez podłączonego aparatu uruchomić na chwilę pompkę po włączeniu zapłonu. Jeździć na benzynie oczywiście tak nie będzie.
Zobacz czy po włączeniu zapłonu pojawi się 12V (sprawdź miernikiem albo bardzo małą żarówką) na pinie 1 i 3 wtyczki Halla (ta kostka której zdjęcie zrobiłeś wcześniej). Wtedy by było wiadomo czy ECU żyje.
Ten bezpiecznik na przekaźniku pompki paliwa nie musi siedzieć. Wkłada się go aby wywołać kody błyskowe.
ECU powinno nawet bez podłączonego aparatu uruchomić na chwilę pompkę po włączeniu zapłonu. Jeździć na benzynie oczywiście tak nie będzie.
Zobacz czy po włączeniu zapłonu pojawi się 12V (sprawdź miernikiem albo bardzo małą żarówką) na pinie 1 i 3 wtyczki Halla (ta kostka której zdjęcie zrobiłeś wcześniej). Wtedy by było wiadomo czy ECU żyje.