Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] problem z chłodzeniem silnika, przegrzewanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 09 mar 2014, 16:25

maxiu_001 pisze: oraz robiłem rozrząd ponieważ sprawdzaliśmy pompę i przy okazji rozrząd, który jak się okazało był w słabym stanie i prawdopodobnie był źle ustawiony ponieważ po jego zmianie i poprawnym ustawieniu pierwsze co rzuciło się w "oczy" to to, że samochód zaczął lepiej reagować na pedał gazu co za tym idzie lepiej przyspieszać i iść z "dołu" obrotów (bez przesady, ale różnica jest odrazu wyczuwalna nie tylko przeze mnie).
Czyli tak jak też przypuszczałem. Rozrząd a co za tym idzie pewnie też zapłon był opóźniony i teraz mniej się nagrzewa jak przedtem. Co do tej temp 90 stopni to nie przesadzaj. Pod maską jak nie jedziesz, jest całkowicie inne środowisko niż na zewnątrz. Będzie się grzał a nawet powinien aż wentylator się włączy. Panikujesz tak jak ja, a to wszystko jest tak jak powinno być. Masz identyczne obiawy jak ja. Wymień nagrzewnicę, spuść cały płyn chłodzący, zalej wszystko od nowa i tyle.
Sam zrobiłem tak samo z tym środkiem czyszczącym układ i nic nie wyleciało, a jak robiłem rozrząd i zdiołem głowicę to w bloku wbijałem śrubokręt w rdzę jak w piasek na jakieś 4cm w kanałach chłodzących, czyli ten środek za dużo nie dał. Tobie tym bardziej nie da jak masz zapchaną nagrzewnicę. Nie było obiegu wody pełnego jak trzeba i dupa. Mówiłem odłącz nagrzewnicę.
Zabieraj się za zdejmowanie deski i nawiewu aby dotrzeć do nagrzewnicy, wymień i ciesz się znów ogrzewaniem w samochodzie. Kup też sobie podkładki pod myszki albo karimatę i z niej powycinasz izolatory na klapki w nawiewie. Ja u siebie zakleiłem to taśmą papierową i na to karton. Zobaczymy jak się spisze

[ Dodano: 2014-03-09, 16:26 ]
Ale z drugiej strony zrobisz jak chcesz jak widać.....

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 09 mar 2014, 16:48

Tak wiem być może troszkę panikuję, ale wpakowałem w to autko dużo kasy i pieniędzy wyremontowałem silnik i całe zawieszenie więc chcę żeby było tak jak być powinno. Brat ma golfa 2 generacji w dieslu bez turbiny i na postoju no nie ma opcji by się nawet włączył wentylator temperatura niemal cały czas stoi pionowo sporadycznie przy dużych upałach włączy się wentylator ale to rzadkość. A u mnie ? U mnie przy temperaturze kilka stopni powyżej zera włączy się wentylator więc to chyba nie jest do końca normalne :)

Jutro działam dalej i zobaczymy co z tego wyjdzie jak coś to tak jak pisałeś rozbieranie dechy i wymiana nagrzewnicy. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

PS. wymieniałem ostatnio czujnik ciśnienia oleju bo mechanik zauważył że cieknie delikatnie z niego olej, w sklepie były jakieś 3 rodzaje tzn. trzy różne kolory czujnika u mnie był czarny a sprzedawca miał jakiś niebieski, biały i jeszcze jakiś. Kupiłem jeden i po zmianie zaczęła palić się na zegarach kontrolka od ciśnienia oleju, po wrzuceniu znowu starego czujnika zgasnęła. Jutro jadę wymienić czujnik na inny. Czy ktoś się orientuje jaki powinien być ?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 09 mar 2014, 18:18

maxiu_001 pisze:Tak wiem być może troszkę panikuję, ale wpakowałem w to autko dużo kasy i pieniędzy wyremontowałem silnik i całe zawieszenie więc chcę żeby było tak jak być powinno. Brat ma golfa 2 generacji w dieslu bez turbiny i na postoju no nie ma opcji by się nawet włączył wentylator temperatura niemal cały czas stoi pionowo sporadycznie przy dużych upałach włączy się wentylator ale to rzadkość. A u mnie ? U mnie przy temperaturze kilka stopni powyżej zera włączy się wentylator więc to chyba nie jest do końca normalne :)
To tak jak ja. Też włożyłem już troszkę kaski tylko w silnik i ogrzewanie. Zawieszenie jak na razie jest ok. Z tego co się domyślam to cały czas podajesz tą temperaturę z prawdopodobnie uszkodzoną nagrzewnicą.... Zobacz jak jest bez niej.

[ Dodano: 2014-03-09, 18:24 ]
Ja wymieniłem termostat bo mi temperatura spadała podczas jazdy do 60-70 stopni a wentylator włączał się przy 85. Wymieniłem i jest tak samo. Możliwe że wadliwy, bo z tego co czytałem i słyszałem, temperatura powinna stać na 80-85.
Ustaw też poprawnie ten zapłon z lampą. Bo mogłeś zrobić małą poprawę po naprawie rozrządu ale wciąż może być nie tak jak trzeba o te kilka stopni. Wciąż za późny i będzie się szybciej grzał.
To podstawa aby później diagnozować układ chłodzenia. Zapłon i nagrzewnica. Później będziemy się zastanawiać.

Awatar użytkownika
maxiu_001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2013, 11:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: maxiu_001 » 01 kwie 2014, 18:11

Witam dawno mnie tu nie było z powodu wyjazdu więc nie miałem kiedy pogrzebać przy 80tce, lecz teraz znalazłem chwilę i połączyłem układ chłodzenia z pominięciem nagrzewnicy i muszę niestety stwierdzić, że nic to nie pomogło bo wentylator dalej włącza się tak jak wcześniej czyli zdecydowanie za szybko, gdy odkręcam korek od wlewu płynu nawet bardzo szybko to nie wydobywa się z niego wcale ciśnienie ...

moje pytanie co mam dalej posprawdzać bo już naprawdę brakuje mi sił :) ?

[ Dodano: 2014-04-16, 22:34 ]
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA - PROBLEM ROZWIĄZANY (WYMIENIONA NAGRZEWNICA I PORZĄDNIE ODPOWIETRZONY UKŁAD ROZWIĄZAŁY PROBLEM)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl