Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 wrz 2016, 11:50

na VAG'u sprawdzałem sobie dzisiaj to błędów nie znalazłem, napięcie sondy nie stoi w miejscu więc jest sprawna. Obroty na VAG'u cały czas skaczą 830-850

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2016, 20:24

xRead pisze:napięcie sondy nie stoi w miejscu więc jest sprawna
a ile dokładnie?
Jak masz dostęp do vaga to zrób logi i wrzuć może coś będzie widać bo same błędy to jeszcze nie wszystko.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 wrz 2016, 21:29

Odłącz sondę i wtedy zobacz czy przestanie falować.

[ Dodano: 2016-09-14, 21:29 ]
Tylko czasami przy padającej sondzie pojawia się falowanie gdy sonda wymusza bardzo duże zmiany mieszanki.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 wrz 2016, 23:04

Znajomy mechanik mi to robił z tego co chyba pamiętam napięcie sondy wahało się od 0,42V do 0,49V. Teraz wracałem z pracy to silnik wolno schodził z obrotów. Poszedłem po drugi czujnik niebieski, ponieważ chciałem podmienić ale mówię sobie a zobaczę czy problem nadal jest, odpalam a tu jak nowo narodzony :D Ten samochód ma dusze, sam sie naprawia haha

Z tego co pamiętam ze szkoły Sonda powinna działać chyba w szerszym zakresie coś od 0,20V do 0,90V i te napięcie nie powinno zmieniać się "ospale"

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2016, 07:24

xRead pisze:Z tego co pamiętam ze szkoły Sonda powinna działać chyba w szerszym zakresie coś od 0,20V do 0,90V i te napięcie nie powinno zmieniać się "ospale"
dobrze pamiętasz
xRead pisze:napięcie sondy wahało się od 0,42V do 0,49V.
to nie jest dobrze

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 15 wrz 2016, 21:10

4 sondy przerabiałem w ciągu 50 tyś km jakie zrobiłem na LPG. Delphi działało tylko ledwo 10 tyś. Sonda za 50 zł francuska z allegro... Oszukiwała tak, że auto miało zamułkę ostrą... 1000 km zrobiłem i wywaliłem. NGK chyba do tej pory sprawna ale coś mi nie pasowały wahania napięcia bo max 0,78V. Teraz dedykowana najdroższa BOSCH i zakres od 0,1 do 92v daje mi to co chciałem mieć. Przejechałem już na niej ponad 30 tyś i jest super. Pomijam fakt, że przez rok zrobiłem na gazie ponad 50 tyś km xD

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 16 wrz 2016, 11:21

Zamówiłem sonde lambde Bosch ( typ: bez katalizatora )

Dzisiaj sprawdziłem multimetrem to moja sonda nie wyszła poza skale 0,39V - 0,58V. Najczęściej waha się 0,40V - 0,44V. Czyli prawdopodobnie szmelc

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 wrz 2016, 12:38

xRead, weź jeszcze poprawkę na o że multimetrem nie sprawdzisz jej dokładnie ;-)

danekB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 09 sty 2010, 10:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: danekB4 » 16 wrz 2016, 16:29

Posiadam ABK + LPG. Też miałem problem z obrotami. Falowały na benzynie na biegu jałowym tak bardzo że nie dało się jeździć. Podczas jazdy szarpało samochodem.
Gdy miałem lekki wystrzał gazu pod maską :) zajrzałem pod tą czarną przykrywkę na przepływomierzu:
Obrazek
Ta ostatnia (zaznaczona strzałką) "blaszka" nie dotykała w ogóle ścieżki. Dogiąłem ją bardzo delikatnie do czarnej ścieżki. Od tego momentu już kilka tygodni nie mam problemu z obrotami. Nic po za tym nie robiłem.
Może komuś się to przyda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 wrz 2016, 16:36

danekB4, bardzo rzadki przypadek

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 17 wrz 2016, 18:03

PieterB pisze:xRead, weź jeszcze poprawkę na o że multimetrem nie sprawdzisz jej dokładnie ;-)
Na VAGu było podobnie

[ Dodano: 2016-09-17, 18:03 ]
Wymieniłem na tego BOSCH'a wydaje mi się, że silnik spokojniej pracuje i lepiej się wkręca. Pojeździmy zobaczymy jak to będzie. Multimetr teraz wskazuje od 0,11V do 0,92V czyli jest ok

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Problem z nastawnikiem

Post autor: xRead » 18 paź 2016, 19:30

Witam serdecznie wszystkich użytkowników :) Zwracam się do was z prośba bo tracę pomysły powoli, przejdźmy do rzeczy .. Posiadam silnik 2.0 ABK 115KM nigdy nie gazowany, od pewnego czasu miewałem raz na jakiś czas problemy z falującymi obrotami na poziomie 900-1300 na zimnym silniku a czasem wolno spadały. Po wymoczeniu w ropie nastawnika było kilka dni spokoju. Zamówiłem więc kolejny, po włożeniu obroty zaczęły falować od 1000 do 4000 :O Odesłałem, dostałem naaastępny ... dwa dni ładnie pracował po czym obroty stawały na 2200, wymoczyłem go w ropie i jako tako chodzi, lecz ma lekko za wysokie obroty. Dzisiaj przyszedł trzeci nastawnik dokuczacz_ zakupiony od forumowicza. Po zamontowaniu niby trzyma w miarę równo obroty ale na poziomie 1200 ( co już nawet słychać na ucho ) co ciekawe po zaciśnięciu palcami tego węża co idzie na wprost obroty spadają poniżej 1000 tak jak powinno być, a po odłączeniu wtyczki silnik kicha prycha ale pracuje, co przy moim pierwszym nastawniku po takich czynnościach powodowało natychmiastowe zgaśnięcie silnika.
Tak się skończyło, że wsadziłem mój stary i jest póki co wszystko dobrze ... ciekawe na jaki okres czasu ....

Gdzie szukać przyczyny ? Powoli staję się to dla mnie horrorem ... błagam o pomoc :(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 19:44

xRead, moim zdaniem nie tu szukasz problemu, ale by powiedzieć coś więcej trzeba by zerknąć w vag'a i sprawdzić parametry

ps poszukaj jeszcze dokładnie czy nie masz jakiejś nieszczelności w dolocie

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 paź 2016, 19:54

Nieszczelności nie ma w dolocie. Na VAG'u błędów żadnych nie ma. Tylko teraz na moim starym, który moczyłem tydzień w ropie jest idealnie. Co byś obstawiał i w jakiej kolejności co posprawdzać ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2016, 20:11

xRead pisze: Na VAG'u błędów żadnych nie ma.
błędy to nie wszystko

Jeśli masz dostęp do vaga zrób logi i wrzuć tu. Jak masz rocznik do 93 to grupy od 000 do 005 a jeśli po 93 to od 000 do 006.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga