Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Przekaźnik odpowiedzialny za pompę paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 lis 2012, 20:15

Dużo daje wymiana filtra paliwa i to on w głównej mierze niszczy pompę. A właściwie brak jego wymiany. Zajechałem jedną pompę (jak go kupiłem) oraz drugą kupioną używkę a Audi 100 2.8 AAH. Wymieniłem potem filtr i zakupiłem zamiennik i śmiga aż miło. Tak więc zapchany filtr mocno nadwyręża pompę paliwa. A, że ma ona zabezpieczenie prądowe (kable gołe w benzynie) więc się odcina jak pompa ma za duży pobór prądu. Co do przekaźnika jest to chyba ostatnia rzecz jaka może "paść" w zasilaniu paliwem.

Ale przelutować nie zaszkodzi <ok>

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 24 lis 2012, 22:51

Hmmm , filtry staram sie wymieniać zawsze na czas , jak przekaźnik nie pomoże to kupie pompe używke i odrazu filtr. Dziwna sprawa z tą moją pompą bo zaczeło sie od tego ze wsiadłem do auta zeby do sklepu pojechac krece kluczyk i cisza , aku prawie wyrypany , ale jak siedziałem to słyszałem ze mi pompa caly czas pracuje (pomimo wyłączonego zaplonu!) jak ruszyłem przekaźnikiem to sie uciszyła i był spokoj na tydzien czasu , potem sobie jechałem na uczelnie , wsiadłem normalnie odpaliłem auto pod uczelnia zostawiłem schodze po zajeciach przekrecam kluczyk i kreci ale nie odpala , pompa zamilkła , po jakiejś godzinie i zjedzeniu obiadu dorwałem sie do audi , ruszyłem wtyczke od pompy paliwa (ta w bagazniku) i normalnie odpalił , dojechałem pod dom zgasiłem i chciałem zobaczyc czy odpali to już nie odpaliła;/...I tak w kółko , raz sobie pali a raz nie...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 lis 2012, 20:27

No to może być rzeczywiście przekaźnik. Może wystarczy go przelutować jak wspomniałem. No i najnormalniej w świecie wszystkie wtyczki powyjmować i powsadzać kilka razy żeby poprawić łączenia. Kable same się nie niszczą raczej. Do sprawdzenia jeszcze kostka stacyjki. Jest tam taka sprężyna osadzona w plastiku, który lubi bardzo pękać.

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 26 lis 2012, 21:32

Przekaźnik dzisiaj przyszedł po wymianie , zero poprawy , więc dzisiaj została zakupiona pompa paliwa używka , jutro powinna dojść zobaczymy jakie będą efekty , najwyżej bedziemy szukać dalej:P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2012, 18:56

Fanthom pisze:Przekaźnik dzisiaj przyszedł po wymianie , zero poprawy ,
hmm czyżby jak u mnie pompa paliwa :-/

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 28 lis 2012, 20:47

Dzisiaj dotarła do mnie pompa paliwa , szybka wymiana w spartańskich warunkach i chwila radości po przekreceniu zaplonu! Działa , wielkie dzieki dla użytkownika Arturo997 za wysyłkę potrzebnych części :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 lis 2012, 09:38

Nie zapomnij też o filtrze tym ukrytym koło nadkola. Na pewno przedłuży jej żywot.

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 29 lis 2012, 16:07

No i za szybko sie pochwaliłem , jutro chcialem wymienic filtr paliwa ale nie zdazylem , dzisiaj z audi na 2km trasy uciekło jakies 6-7l benzyny tak ze z silnika uszło zycie spowodowane brakiem pożywienia.Jakieś pomysły?Pierwsze co sprawdziłem to wejscie przewodów do baku bo je rozkręcałem , ale tam sucho...

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK 115KM] Wskazówki przy wymianie pompy paliwa

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 gru 2013, 22:50

Witam kolegów i koleżanki z racji iż niedługo będę wymieniał w audi pompę paliwa a nie chcę nic sknocić , prosił bym Was o dokładne opisanie czynności krok po kroku jak mam to zrobić , wiem ze dostęp jest od bagażnika/tylnych foteli , bo pompa jest w baku , wymieniam dodatkowo filtr paliwa wraz z nową pompą , bo filtr nie był z tego co widzę sporo czasu wymieniany

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 19 gru 2013, 05:26


Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 30 gru 2013, 23:37

Dobra jutro się za to biorę , mam nadzieję ze dam radę

[ Dodano: 2013-12-31, 12:09 ]
dobra sprawa ogarnięta , wymienione dzisiaj gumy na stabilizatorze,filtr powierza,filtr paliwa,pompa paliwa i przesmarowane wszystkie elementu zawieszenia smarem sylikonowym

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2014, 10:31

Że co tam smarowałeś? :->

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2014, 11:28

Damian80b4LDZ pisze:Dobra jutro się za to biorę , mam nadzieję ze dam radę

[ Dodano: 2013-12-31, 12:09 ]
dobra sprawa ogarnięta , wymienione dzisiaj gumy na stabilizatorze,filtr powierza,filtr paliwa,pompa paliwa i przesmarowane wszystkie elementu zawieszenia smarem sylikonowym
od kiedy ,zawieszenie wymaga smarowania ???

Awatar użytkownika
12adriatexs15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABK] Pompa paliwa

Post autor: 12adriatexs15 » 12 lut 2014, 18:44

Panowie i Panie mam takie pytanie. Otóż w sobotę autko zgasło i nie chciało już się podnieść. Przedwczoraj stwierdziłem, że pompka paliwa się zwyczajnie nie odzywa :( Niestety kiedyś zawinięta ze złomu po podłączeniu na krótko nawet się nie odezwała. No ale wymontowałem tą co była w aucie, podłączyłem ją na krótko pod akumulator bzyknęla, chlusnęło paliwo i wydawało się ok. No więc ją założyłem, sprawdziłem czy dochodzi do niej prąd, no i tu było różnie więc wymieniłem przekaźnik 208, no i prąd jest. Auto zapaliło pochodziło tak około 20sek i zgasło podobnie jak w sobotę :/ Gdy znów wyjąłem kluczyk i ponownie go włożyłem, przekręciłem go w stacyjce na pozycję zapłon i cisza zero odezwu ze strony pompy -.- A więc od nowa wyciąganie itd. Jeszcze przed wyciągnieciem mierniczek i sprawdzam, czy dodchodzi prąd no i jest jak ta lala. Wyjąłem ją, znowu na krótko odezwała się, ale nie wypluła już paliwa tylko zaraz ucichła, zetknąłem jeszcze raz i cisza :( Domyślam się, że odeszła z tego świata :/ Była już raz regenerowana jakieś 4-5 lat temu. Odezwałem się do znajomego mechanika który oddawał ją wtedy mi do regeneracji. Powiedział mi, że na takich częściach jak obecnie przebiega regeneracja to na rok góra -.- a więc zastanawiam się nad nową na którą średnio dają 12msc gwarancji (producent skośnooki).
BOSCH jest za około 450zł , a pierburg za uwaga 1200zł 0.o jakaś tam zwykła z 12 miesięcznych gwarantów jest za około 80-150zł.
I mam takie pytanie czy ktoś już wymieniał, jaką firmę zakładał?
Nie chcę aby mnie wysadziło xD A może używanej szukać, ale to praktycznie brak gwarancji ? Chcę włożyć coś dobrego, żeby te 4-5 lat znowu podziałało :p
Pozdrawiam ! :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2014, 22:10

12adriatexs15 pisze:Powiedział mi, że na takich częściach jak obecnie przebiega regeneracja to na rok gór
Zależy gdzie, ale jak ostatnio ktoś robił to firm robiła regeneracje z oryginalnych podzespołów tylko to nie kosztowało 100zł a gwarancja była na 3lata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl