[ABK] Przekaźnik odpowiedzialny za pompę paliwa
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dużo daje wymiana filtra paliwa i to on w głównej mierze niszczy pompę. A właściwie brak jego wymiany. Zajechałem jedną pompę (jak go kupiłem) oraz drugą kupioną używkę a Audi 100 2.8 AAH. Wymieniłem potem filtr i zakupiłem zamiennik i śmiga aż miło. Tak więc zapchany filtr mocno nadwyręża pompę paliwa. A, że ma ona zabezpieczenie prądowe (kable gołe w benzynie) więc się odcina jak pompa ma za duży pobór prądu. Co do przekaźnika jest to chyba ostatnia rzecz jaka może "paść" w zasilaniu paliwem.
Ale przelutować nie zaszkodzi <ok>
Ale przelutować nie zaszkodzi <ok>
Hmmm , filtry staram sie wymieniać zawsze na czas , jak przekaźnik nie pomoże to kupie pompe używke i odrazu filtr. Dziwna sprawa z tą moją pompą bo zaczeło sie od tego ze wsiadłem do auta zeby do sklepu pojechac krece kluczyk i cisza , aku prawie wyrypany , ale jak siedziałem to słyszałem ze mi pompa caly czas pracuje (pomimo wyłączonego zaplonu!) jak ruszyłem przekaźnikiem to sie uciszyła i był spokoj na tydzien czasu , potem sobie jechałem na uczelnie , wsiadłem normalnie odpaliłem auto pod uczelnia zostawiłem schodze po zajeciach przekrecam kluczyk i kreci ale nie odpala , pompa zamilkła , po jakiejś godzinie i zjedzeniu obiadu dorwałem sie do audi , ruszyłem wtyczke od pompy paliwa (ta w bagazniku) i normalnie odpalił , dojechałem pod dom zgasiłem i chciałem zobaczyc czy odpali to już nie odpaliła;/...I tak w kółko , raz sobie pali a raz nie...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No to może być rzeczywiście przekaźnik. Może wystarczy go przelutować jak wspomniałem. No i najnormalniej w świecie wszystkie wtyczki powyjmować i powsadzać kilka razy żeby poprawić łączenia. Kable same się nie niszczą raczej. Do sprawdzenia jeszcze kostka stacyjki. Jest tam taka sprężyna osadzona w plastiku, który lubi bardzo pękać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No i za szybko sie pochwaliłem , jutro chcialem wymienic filtr paliwa ale nie zdazylem , dzisiaj z audi na 2km trasy uciekło jakies 6-7l benzyny tak ze z silnika uszło zycie spowodowane brakiem pożywienia.Jakieś pomysły?Pierwsze co sprawdziłem to wejscie przewodów do baku bo je rozkręcałem , ale tam sucho...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
[B4 2.0 ABK 115KM] Wskazówki przy wymianie pompy paliwa
Witam kolegów i koleżanki z racji iż niedługo będę wymieniał w audi pompę paliwa a nie chcę nic sknocić , prosił bym Was o dokładne opisanie czynności krok po kroku jak mam to zrobić , wiem ze dostęp jest od bagażnika/tylnych foteli , bo pompa jest w baku , wymieniam dodatkowo filtr paliwa wraz z nową pompą , bo filtr nie był z tego co widzę sporo czasu wymieniany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
od kiedy ,zawieszenie wymaga smarowania ???Damian80b4LDZ pisze:Dobra jutro się za to biorę , mam nadzieję ze dam radę
[ Dodano: 2013-12-31, 12:09 ]
dobra sprawa ogarnięta , wymienione dzisiaj gumy na stabilizatorze,filtr powierza,filtr paliwa,pompa paliwa i przesmarowane wszystkie elementu zawieszenia smarem sylikonowym
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
[B4 2.0 ABK] Pompa paliwa
Panowie i Panie mam takie pytanie. Otóż w sobotę autko zgasło i nie chciało już się podnieść. Przedwczoraj stwierdziłem, że pompka paliwa się zwyczajnie nie odzywa Niestety kiedyś zawinięta ze złomu po podłączeniu na krótko nawet się nie odezwała. No ale wymontowałem tą co była w aucie, podłączyłem ją na krótko pod akumulator bzyknęla, chlusnęło paliwo i wydawało się ok. No więc ją założyłem, sprawdziłem czy dochodzi do niej prąd, no i tu było różnie więc wymieniłem przekaźnik 208, no i prąd jest. Auto zapaliło pochodziło tak około 20sek i zgasło podobnie jak w sobotę Gdy znów wyjąłem kluczyk i ponownie go włożyłem, przekręciłem go w stacyjce na pozycję zapłon i cisza zero odezwu ze strony pompy -.- A więc od nowa wyciąganie itd. Jeszcze przed wyciągnieciem mierniczek i sprawdzam, czy dodchodzi prąd no i jest jak ta lala. Wyjąłem ją, znowu na krótko odezwała się, ale nie wypluła już paliwa tylko zaraz ucichła, zetknąłem jeszcze raz i cisza Domyślam się, że odeszła z tego świata Była już raz regenerowana jakieś 4-5 lat temu. Odezwałem się do znajomego mechanika który oddawał ją wtedy mi do regeneracji. Powiedział mi, że na takich częściach jak obecnie przebiega regeneracja to na rok góra -.- a więc zastanawiam się nad nową na którą średnio dają 12msc gwarancji (producent skośnooki).
BOSCH jest za około 450zł , a pierburg za uwaga 1200zł 0.o jakaś tam zwykła z 12 miesięcznych gwarantów jest za około 80-150zł.
I mam takie pytanie czy ktoś już wymieniał, jaką firmę zakładał?
Nie chcę aby mnie wysadziło xD A może używanej szukać, ale to praktycznie brak gwarancji ? Chcę włożyć coś dobrego, żeby te 4-5 lat znowu podziałało :p
Pozdrawiam !
BOSCH jest za około 450zł , a pierburg za uwaga 1200zł 0.o jakaś tam zwykła z 12 miesięcznych gwarantów jest za około 80-150zł.
I mam takie pytanie czy ktoś już wymieniał, jaką firmę zakładał?
Nie chcę aby mnie wysadziło xD A może używanej szukać, ale to praktycznie brak gwarancji ? Chcę włożyć coś dobrego, żeby te 4-5 lat znowu podziałało :p
Pozdrawiam !