[80 B3 2.0 3A] Regulacja dawki paliwa
Witam mam silnik ACE i mam problem z nim, a mianowicie zimny silnik odpala z wpietą wtyczką do nastawnik ciśnienia i chodzi sobie po chwili ma ochote zgasnąćpo dodaniu gazu znów sam sobie chodzi poźniej znów chce gasnąć, ruszam auto jedzie przejade około 1km auto sie zagrzeje słabnie i gaśnie. wypinam wtyczke od nastawnik ciśnienia i auto znów jeździ normalnie dodam że spalanie chyba w normie przy spokojnej jeździ (tryb miejski) +- 10L/100km. Da sie to ogarnąć żebym nie musiał wpinać i wypinać wtyczke od nastawnik ciśnienia PROSZE O RADY CO MOGE ZROBIĆ i w wmiare prosty sposób wytłumaczyć jak sobie z tym poradzić.
Prawdopodobnie kolego masz problem ze sterowaniem skladem mieszanki zaleznie od temperatury cieczy chłodzacej co by wskazywalo na czujnik temperatury bialy w glowicy od strony grodzi ale ja bym sprawdził tez sonde lambda, wiesz jak to zrobic :?: Sprawdzanie tych czujnikow bylu kilkukrotnie opisywane na forum w podobnych tematach.
Masz miernik uniwersalny taki jakiego uzywaja elektronicy i umiesz sie nim poslugiwac :?:
Masz miernik uniwersalny taki jakiego uzywaja elektronicy i umiesz sie nim poslugiwac :?:
Czujnik przy temperaturze ~10stopni powinien pokazywac 2000-3000Ohm i to powinno malec wraz z nagrzewaniem sie silnika do 200-300Ohm przy 90stopniach plynu chłodzacego, mierzac kontroluj miernik caly czas i zwroc uwage czy nie ma gwaltownych skokow i przerw.
Sonda powinna oscylowac z czestotliowscia 1Hz w przedziale 0,1-1V jesli skacze tylko co kilak sekund albo stoi w miejscu to padla, podpinasz sie plusem z miernika pod czarny kabel sygnalowy a minus do masy auta.
Lenistwo jest karalne <szukaj> , na pamiec juz znam ta regułke
Sonda powinna oscylowac z czestotliowscia 1Hz w przedziale 0,1-1V jesli skacze tylko co kilak sekund albo stoi w miejscu to padla, podpinasz sie plusem z miernika pod czarny kabel sygnalowy a minus do masy auta.
Lenistwo jest karalne <szukaj> , na pamiec juz znam ta regułke
A co jeśli w momencie wpinania wtyczki spadają obroty i prawie gaśnie?k44761 pisze: Elektrozawór jest JEDYNYM elementem w tym systemie wtryskowym, który jest odpowiedzialny za korekcję dawki paliwa.
Jeśli masz zagrzany, dobrze ustawiony silnik, to odpiecie elektrozaworu nie skutkuje absolutnie niczym. Silnik będzie pracował poprawnie.
Witam, odkopuje troszkę temat, bo teraz się z nim oswajam. Mam problem z obrotami. Dzisiaj wymieniłem potencjometr przy rozdzielaczu paliwa. Juz nie zawieszają mi się obroty i auto nie gaśnie. Problemem natomiast jest 1100 - 1200 obr. Dzieje się tak na PB i LPG (blos). Oczywiście mogę na blosie obniżyć obroty ale i tak po przejechaniu 500m wracają do 1100. Macie koledzy jakieś pomysły?
p.s
jak wyregulować oporność ta śrubką (zalaną gumą ) która jest koło wtyczki ?
jak w ogóle wyregul9owac i dobrze go ustawić ?
p.s
jak wyregulować oporność ta śrubką (zalaną gumą ) która jest koło wtyczki ?
jak w ogóle wyregul9owac i dobrze go ustawić ?
Witam.
Ja też wziąłem się troche za ten skład mieszanki. Mam czasem problemy z zapalaniem na ciepłym. Kompletnie nie moge ustawić na podstawie prądu nastawnika. Aktualnie zrobiłem to patrząc na oborty, regulowałem odpinając co chwile wtyczke i podłączając do czasu aż obroty były takie same, włączyłem sobie 28 kanał w klimatroniku i z wpiętą kostką czy wypiętą oborty mam 840 obr/min, auto jeździ dobrze zapala, napięcie na sondzie oscyluje 0,18V-0,81V i teraz nie wiem czy jeszcze troche jeszcze zwiększyć dawke do momentu aż nie będzie różnicy w obrotach? Z prądem nastawnika jest coś nie tak, na zapłonie 99mA a ktoś napisał wcześniej, że powinno być 16mA czy ktoś może to zweryfikować jakoś? Jak odpale dłuższy czas jest 0,00mA za chwile schodzi do -10mA później przechodzi do 10mA i sie zaczyna stabilizować w okolice 5-6mA ale włączy się wentylator i znowu -10mA do 10mA a widziałem wcześniej filmik na którym nawet po włączeniu się wentylatorów jest okolice 0mA, jedyna rzecz która może psuć wszystko to potencjometr, jest jeszcze fabrycznie ustawione, śruby zalane, sonda pracuje i na PB i na LPG, krokowiec dzisiaj sprawdzany jest sprawny, czujnik przepustnicy sprawny, postaram sie jeszcze jutro zobaczyć co będzie sie działo jak odpale na ciepłym z odpiętym potencjometrem
Ja też wziąłem się troche za ten skład mieszanki. Mam czasem problemy z zapalaniem na ciepłym. Kompletnie nie moge ustawić na podstawie prądu nastawnika. Aktualnie zrobiłem to patrząc na oborty, regulowałem odpinając co chwile wtyczke i podłączając do czasu aż obroty były takie same, włączyłem sobie 28 kanał w klimatroniku i z wpiętą kostką czy wypiętą oborty mam 840 obr/min, auto jeździ dobrze zapala, napięcie na sondzie oscyluje 0,18V-0,81V i teraz nie wiem czy jeszcze troche jeszcze zwiększyć dawke do momentu aż nie będzie różnicy w obrotach? Z prądem nastawnika jest coś nie tak, na zapłonie 99mA a ktoś napisał wcześniej, że powinno być 16mA czy ktoś może to zweryfikować jakoś? Jak odpale dłuższy czas jest 0,00mA za chwile schodzi do -10mA później przechodzi do 10mA i sie zaczyna stabilizować w okolice 5-6mA ale włączy się wentylator i znowu -10mA do 10mA a widziałem wcześniej filmik na którym nawet po włączeniu się wentylatorów jest okolice 0mA, jedyna rzecz która może psuć wszystko to potencjometr, jest jeszcze fabrycznie ustawione, śruby zalane, sonda pracuje i na PB i na LPG, krokowiec dzisiaj sprawdzany jest sprawny, czujnik przepustnicy sprawny, postaram sie jeszcze jutro zobaczyć co będzie sie działo jak odpale na ciepłym z odpiętym potencjometrem
Witam
1 - Skoro napięcie na lambdzie oscyluje to regulacja na nastawniku na pewno się odbywa
Na jałowych obrotach bez obciążenia powinno się wahać w zakresie od 0 do +5 mA
2 - jakie masz obroty jak niczym nie obciążasz silnika ?
4 - Jak zwiększysz obroty silnika to prąd nastawnika może oscylować i innym zakresie - u mnie jest -6 do -1 mA
5 - Film - z lewej napięcie sondy lambda na wskaźniku diodowym, z prawej prąd nastawnika
1 - Skoro napięcie na lambdzie oscyluje to regulacja na nastawniku na pewno się odbywa
Na jałowych obrotach bez obciążenia powinno się wahać w zakresie od 0 do +5 mA
2 - jakie masz obroty jak niczym nie obciążasz silnika ?
4 - Jak zwiększysz obroty silnika to prąd nastawnika może oscylować i innym zakresie - u mnie jest -6 do -1 mA
5 - Film - z lewej napięcie sondy lambda na wskaźniku diodowym, z prawej prąd nastawnika
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 13:41 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
nie obciążony silnik to dokładnie 840 obr/min, nie wiem jak można korygować oborty na jałowym? właśnie o tym filmiku wspominałem, wydaje mi sie, że u mnie porblem z tym zapalaniem na ciepłym jednak jest z tego powodu, że czy silnik jest ciepły czy zimny zawsze na nastawniku przy włączonym zapłonie jest 99mA ale moge sie mylić, dzisiaj pojżdże trochę i zobacze, nie wiem czy jest sens jeszcze odłączyć sonde i nastawnik i spróbować ustawić te ok 0,46-0,51V? Prąd nastawnika na pewno się zmienia tylko u mnie czasem jest w normie za chwile potrafi się zmieniać -10mA do 10mA, co prawda jest w zakresie adaptacji, myśle, że tu wpływ może mieć coś z elementów mechanicznych, wtryski, rodzielacz, jeśli moge mieć do kogoś prośbe ima chwilke, żeby cyknął fotke samej klapy spiętrzającej i gardzieliz bliska w ACE, wiem jest tam ta naklejka ale chce jakoś porównać
[ Dodano: 2011-04-14, 10:01 ]
dzisiaj rano sprawdziłem prąd na nastawniku, na zapłonie 98.5mA, po odpaleniu zeszło do 6,6mA i tak stało auto rozgrzałem do 90 i dalej stało, podłączam się pod sonde i zonk, też stoi na 0,69V, wczoraj spalanie gazu wyszło 18L i podłączyłem miernik pod sonde przerzuciłem na LPG i sonda stała na 0,8V zacząłem regulować wolne oborty i nie reagował, pomślałem, że reduktor się kończy a tu wychodzi na to, że sonda padła, miałem ją jakieś 2 lata z kawałkiem 100k przejchała, zwykła NGK za 100zł, ma może ktoś nr ORI boscha do ACE? na nastawniku mam teraz cały czas 6,6mA przy gwałtownym dodaniu gazuauto delikatnie szarpnie i w tym momencie są 22mA, sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz sonde ale odpiętą od instalacji auta i jest cały czas 0,54V tak więc po niedzieli ją zmieniam i wtedy zobaczymy jak będzie ze składem mieszanki, najlepsze jest to, że teraz auto za każdym razem odpala jak nowe :mrgreen:
[ Dodano: 2011-04-14, 10:01 ]
dzisiaj rano sprawdziłem prąd na nastawniku, na zapłonie 98.5mA, po odpaleniu zeszło do 6,6mA i tak stało auto rozgrzałem do 90 i dalej stało, podłączam się pod sonde i zonk, też stoi na 0,69V, wczoraj spalanie gazu wyszło 18L i podłączyłem miernik pod sonde przerzuciłem na LPG i sonda stała na 0,8V zacząłem regulować wolne oborty i nie reagował, pomślałem, że reduktor się kończy a tu wychodzi na to, że sonda padła, miałem ją jakieś 2 lata z kawałkiem 100k przejchała, zwykła NGK za 100zł, ma może ktoś nr ORI boscha do ACE? na nastawniku mam teraz cały czas 6,6mA przy gwałtownym dodaniu gazuauto delikatnie szarpnie i w tym momencie są 22mA, sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz sonde ale odpiętą od instalacji auta i jest cały czas 0,54V tak więc po niedzieli ją zmieniam i wtedy zobaczymy jak będzie ze składem mieszanki, najlepsze jest to, że teraz auto za każdym razem odpala jak nowe :mrgreen:
hubos21 pisze:czy silnik jest ciepły czy zimny zawsze na nastawniku przy włączonym zapłonie jest 99mA
Z tyłu w bloku silnika masz czujnik temperatury który "mówi" komputerowi jaka jest temperatura silnika - sprawdź go !!! - charakterystykę oporność - temperatura masz na forum lub w dziale download w PDF'ie o KE-Motronic'u oraz kilkanaście postów wyżej - sam ją tam wkleiłem
Poprawka - przy rozgrzanym silniku po przekręceniu kluczyka prąd jest około +100 mA na nastawniku - sprawdziłem to !!!
Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd - już ślę PW
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 13:43 przez ziemor, łącznie zmieniany 2 razy.
sprawdzałem już czujnik wielokrotnie, przy 90 stopniach ma 210Ohm, we wtyczce jest napięcie ok 5V więc wychodzi na to, że sterownik go "widzi" bo jakby był gdzieś kabel urwany to nie było by napięcie, dobrze myśle?, ostatnio jak zpomniałem go podpiąć to auto ciepłe zpalało dobrze ale z tego co z seriwsówki wyczytałem po dopięciu komp widzi go jako awarie i przyjmuje dwie wartości temp. 0 i 60 stopnii, więc pewnie przy zozruchu szła wtedy większa dawaka i zapalał od razu, zmienie sonde to będe próbował ustawić od nowa skład mieszanki bo nie mam pojęcia co jeszcze wpływa na ten prąd nastawnika po włączeniu zapłonu, chyba, że z samym nastawnikiem jest coś nie tak, ale skoro przy sprawnej sondzie prąd oscyluje na nim to wnioskuje, że jest OK, podłącze dzisiaj dowtyczki inny czujnik i przyłoże do głowicy, jeśli będzie tak samo znaczy, że sam czujnik jest spokoziemor pisze:hubos21 pisze:czy silnik jest ciepły czy zimny zawsze na nastawniku przy włączonym zapłonie jest 99mA
Z tyłu w bloku silnika masz czujnik temperatury który "mówi" komputerowi jaka jest temperatura silnika - sprawdź go !!! - charakterystykę oporność - temperatura masz na forum lub w dziale download w PDF'ie o KE-Motronic'u oraz kilkanaście postów wyżej - sam ją tam wkleiłem
Poprawka - przy rozgrzanym silniku po przekręceniu kluczyka prąd jest około +100 mA na nastawniku - sprawdziłem to !!!
Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd
[ Dodano: 2011-04-15, 10:18 ]
zrobiłem jak pisałem rozgrzałem silnik, wyłączyłem, podłączyłem inny czujnik,przyłożyłem do głowicy poczekałem żeby sie nagrzał i na zapłonie też było 98,5mA, sonda co prawda nie działa ale to chyba nie ma wpływu na to...?
[ Dodano: 2011-04-15, 12:19 ]
dzisiaj pościągałem z neta w PDFach chyba wszystko co jest o ke-motronikach, sprawdzałem oporność na nastawniku ciśnienia jest 20 Ohm, ma być 19-21 Ohm czyli bajka, dlatego zostają winne dwie rzeczy, ECU, albo potencjometr przepływki, na zapłonie na środkowym PINie potencjometru mam 0,07V, nie wiem czy Ok?
Posprawdzałem troche ten potencjometr, zasialanie dochodzi 4,86V, znalazłem też takie coś odnośnie jego sprawdzenia:
Zdjąć wtyczkę z czujnika położenia tarczy przepływomierza. Zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami 1 i 3 - tarcza spiętrzająca przepływomierza w położeniu spoczynkowym, rezystancja 4,0 kΩ. ± 800 Ω oraz stykami 1 i z - tarcza spiętrzająca przepływomierza w położeniu spoczynkowym, rezystancja 700 ± 140 Ω Zmierzyć napięcie na wtyczce czujnika położenia tarczy przepływomierza na styku 18 względem masy. Czy napięcie wynosi 8 ± 0,6 V?
u mnie odczyty się różnią pin 1 i 3 - 4,06 kΩ, 1 i z - 5,05kΩ a napięcie między 3 i masą 0,03V, na pewno potencjometr do wymiany, tylko nie mam ani falowania obrotów ani gaśnięcie itp, po niedzieli będzie założona nowa sonda a później sie zobaczy, czy problem z potencjometrem skutkuje jakimś błędem w ECU? ostatniu jak sprawdzałem błędy to było czysto
[ Dodano: 2011-04-22, 10:16 ]
sonda zmieniona prąd nastawnika ustawiłem tak, że oscyluje 0,05mA - 3,5mA po włączeniu się wentylatorów jest -1,5-0mA i nigdy na wolnych nie wychodzi za ten zakres z tym, że na sondzie oscyluje 0,35-0,86V
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 15:19 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Przeczytałem cały powyższy post - jaki masz problem jeszcze z silnikiem bo widzę że wszystko już sprawdziłeś i ustawiłeś tak jak ma być
Może jeszcze ustawienie zapłonu zrób według tego opisu
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
Poprawka - przy rozgrzanym silniku po przekręceniu kluczyka prąd jest około +100 mA na nastawniku - sprawdziłem to !!!
Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd - już ślę PW
Popraw mój cytat z Twojego posta powyżej bym nikogo nie wprowadził w błąd
Oporności potencjometra przy wyłączonym nagrzanym silniku - pompa wtryskowa lekko ciepława
górny i środkowy - 1300 om
dolny i środkowy 5700 om
zewnętrzne - 4000 om
Przeczytałem cały powyższy post - jaki masz problem jeszcze z silnikiem bo widzę że wszystko już sprawdziłeś i ustawiłeś tak jak ma być
Może jeszcze ustawienie zapłonu zrób według tego opisu
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
Poprawka - przy rozgrzanym silniku po przekręceniu kluczyka prąd jest około +100 mA na nastawniku - sprawdziłem to !!!
Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd - już ślę PW
Popraw mój cytat z Twojego posta powyżej bym nikogo nie wprowadził w błąd
Oporności potencjometra przy wyłączonym nagrzanym silniku - pompa wtryskowa lekko ciepława
górny i środkowy - 1300 om
dolny i środkowy 5700 om
zewnętrzne - 4000 om