Kornel,Kornel pisze:http://rapidshare.com/fil..._xsl_2.pdf.html
ten link już nie działa. Mogłbyś go wrzucić gdzieś?
Kornel,Kornel pisze:http://rapidshare.com/fil..._xsl_2.pdf.html
Charakterystyke postaram sie jakos taka spisac w wolnym czasie. Co mam pomierzyc, opor, napiecie :?: I moze jakis maly sprawdzony sposobik jak podnosci tarcze do gory rowno co 2mm :?:k44761 pisze:potencjometr w stanie bardzo kiepskim.
zciągnij z niego charakterystykę (ruch tarczy co 2mm i sprawdzaj i notuj wartości).
jeśli wyjąłeś potencjometr masz problem nawet jeśli zaznaczyłeś jego położenie już go nie ustawisz w warunkach domowych. Ruch o 0,1mm powoduje SPORE zmiany w wyliczonym przepływie...
1 - Napisz proszę jak to ustawić by było w porządku - wymieniałem potencjometr i jestem troszkę zdziwiony bo prawie wszystko działa ok. - jedyny mankament to :k44761 pisze:jeśli wyjąłeś potencjometr masz problem nawet jeśli zaznaczyłeś jego położenie już go nie ustawisz w warunkach domowych. Ruch o 0,1mm powoduje SPORE zmiany w wyliczonym przepływie...
- różnica w prądzie na biegu jałowym oraz podczas jazdy wynika z dwóch rzeczy:Ustawiłem prąd nastawnika na obrotach jałowych w okolicy +2.5 mA (0-5)
ale jak daję gazu (podczas jazdy) to prąd mi oscyluje w okolicy -5 mA ,
- to nie takie proste. Oficjalnie nikt nie podaje takich rzeczy. Koncern VAG podaje jedynie w jakich "widełkach" ma się mieścić - wg nich są bardzo wąskie.Napisz proszę jak to ustawić by było w porządku
błędne dawkowanie juz pewnie mam, falowanie obrotów było i jest teraz, tu się jednak poprawiło jest/ brak.k44761 pisze:Z praktyki wynika, że jednak dane VAG są prawidłowe. Przesunięcie potencjometru powoduje błędne dawkowanie i falowanie obrotów.
Juz szukam przepływomierza:k44761 pisze:BTW do prawidłowego ustawienia potencjometru potrzebujesz:
1. kalibrowanego przyrządu do generowania wzorcowego przepływu powietrza przez przepływkę.
2. dokładnego woltomierza
Gratki - dobrze że ori. Bosch - regulowałeś prąd czy od razu miałeś w normie ?Słonik pisze:Wymienilem sonde lambda an oryginal Bosch, dziala i prubkuje, na nastawniku wartosci skacza sobie w tolerancji 0-5mA, najnizsza wartosc jaka zauwazylem 1,63mA a najwyzsza 4,38mA, obroty na biegu jalowym nie faluja, stoji wskazowka sztywno caly czas. Jednak czasem obroty wisza na 900obr a czasem zatrzymuja sie na 1100 cos jest jeszcze nie halo. Mam wrazenie jak by sie krokowy wieszal albo ustawial za kazdym razem inne obroty biegu jalowego, mozliwe?
odrazu mialem w normie po zmienieniu sondy, nic nie regulowalem.ziemor pisze:regulowałeś prąd czy od razu miałeś w normie ?
Zobacz co pokazuje sonda bo może być padnięta.Padre (LDZ) pisze:Cześć
Prubuje zrobić tą regulacje według wskazówek opisanych w tym poście i średnio mi wychodzi. Zasadniczo zrobiłem to w zeszłum roku i było ok (prąd do 2mA max), ale podkusiło mnie , żeby spróbować to skontrolować, tak jak tu piszecie.
Wyszedł mi babol niemały, bo jak zacząłem grzebać to teraz nie moge ustawić tak jak powinno być.
Odczyty prądu nastawnika sprawdzam (tylko sprawdzam) od temperatury silnika ok 60 st, i jest ok w miare. Jednak jak temp. dojdzie do 90 to sie zaczyna zabawa. Nie moge ustawić jak trzeba, bo prąd nastawnika bez względu na to jakbym nie kręcił delikatnie "ślizga" sie od -10 do 10 I tak już zostaje.
Jeśli już uda mi się ustawić go w zakresie do 5mA to wystarczy przygazować i po opadnięciu obrotów wskazania znowu uciekają do 10ma.
Ktoś się może orientuje czemu tak jest? Może mieć to związek z tym, że po poprzedniej regulacji zmieniałem czujnik temperatury 2pin? I może on być niesprawny?
Pozdrawiam
Ewidentnie sonda nie dziala, jak odepniesz wtyczke od sondy i zmierzysz napiecie na kablu idacym do sterwnika to bedzie dokladnie takie, sterownik podaje wartosc 0,5V na sonde a ta swoim dzialaniem zmniejsza lub zwieksza napiecie do adekwatnych wartosci wzgledem skladu mieszanki, probkujac stale w czestotliwosci 1Hz.Padre (LDZ) pisze:Sonda, na rozgrzanym silniku pokazuje ok 0,51V. Pomiar na analogowym mierniku.