Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A] Regulacja dawki paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 13 paź 2009, 17:40

Padre (LDZ) pisze: Ja gdzieś czytałem, że soda nie koryguje napięcia, tylko wytwarza napięcie.
Jak to jest w końcu?
Sonda lambda jest miernikiem składu mieszanki działającym w sposób pośredni. Pomiar stężenia tlenu w spalinach odbywa się przy pomocy ogniwa galwanoelektrycznego z elektrolitem w stanie stałym. Jeżeli stężenie tlenu z obu stron sondy jest różne to na elektrodach powstaje potencjał elektryczny (0...1 V)

ObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 16:59 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 13 paź 2009, 22:22

Komputer wymrugał radośnie:
4-4-4-4
4-4-4-4

O co więc chodzi?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 paź 2009, 13:34

W błyskach nie pokaże ci, że sonda nie bangla, jak ją odepniesz to wtedy powinno, ale nie wiem nawet czy jest taki błąd.

Polecam sondy Boscha, zakupione po numerze orginału, a nie jakieś badziewne lutowane zamienniki które padają po miesiącu pracy. Dedykowana sonda do danego silnika.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 15 paź 2009, 07:40

Kornel pisze:Polecam sondy Boscha, zakupione po numerze orginału
Zgadzam się z Tobą.

Ta sonda to jest oryginał Boscha
Poprzednia była NGK - padła
Jeszcze wcześmiejsza oryginał od nowości - też padła
Co może być tego przyczyną?

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 15 paź 2009, 20:33

shell.
baardzo rzadko BP.
Poważnie :-|

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 paź 2009, 00:05

czytalem kilkukrotnie ze zbyt bogata mieszanka, spalany olej wraz z mieszanka etc moze byc bardzo zabojcze dla sondy, nie wiem ile w tym prawdy.
Moze ktos napisac jak prawidlowo sprawdzic i ustwic styczniki max zamkniecia i otwarcia przepsutnicy (nie jestem pewien czy sa oba w ACE) i tlumik przepustnicy :?:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 paź 2009, 19:54

Słonik pisze:czytalem kilkukrotnie ze zbyt bogata mieszanka, spalany olej wraz z mieszanka etc moze byc bardzo zabojcze dla sondy, nie wiem ile w tym prawdy.
Moze ktos napisac jak prawidlowo sprawdzic i ustwic styczniki max zamkniecia i otwarcia przepsutnicy (nie jestem pewien czy sa oba w ACE) i tlumik przepustnicy :?:
Słonik chyba chodzi ci o to:

http://rapidshare.com/files/295588941/2 ... 2.pdf.html

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 20 paź 2009, 21:27

Kornel pisze:Słonik chyba chodzi ci o to:

http://rapidshare.com/fil..._xsl_2.pdf.html
Na to wyglada <ok> . Mozesz to rozwinac "po naszemu" bo pewnie wiesz o co tu chodzi dokladnie a ja jak narazie po lebkach, przyjze sie i przetlumacze dokladnie potem.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 paź 2009, 21:42

Sam przejrzałem to po łebkach <ok>

Ale biega o to aby dolny wyłącznik przepustnicy był zwarty kiedy nie ma włożonego szczelinomierza a kiedy go włożysz to ma już być rozwarty. Żeby ustawić drugi potrzebny jest kątomierz jak na rysunku, i ustawiasz podobnie tylko są napisane wartości kątów.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 08 lis 2009, 18:25

Witam,

Po regulacji i wszystkich pracach jakie przeprowadziłem kilka miesięcy temu w swoim Audi jest jeszcze jeden mankament. Wszystkie prace opisałem na samym początku tego tematu. (regulacja dawki paliwa - poprzedzona wymianą sondy i przepływomierza z rozdzielaczem)

Po tych kilku miesiącach ostatnio wymieniłem filtr powietrza i sprawdziłem prąd na nastawniku. Nic się nie zmieniło od regulacji, takie same wartości jak ustawiłem kiedyś. <ok> Ogólnie Audi jeździ w porządku, pali 8l benzynki. Od regulacji jest bez awaryjne.

Problem polega na tym... Na zimno pali z trudem(za drugim lub trzecim razem). Jeśli silnik nagrzeje lub przejadę jakąś odległość dajmy na to kilkaset metrów, wyłączę go odczekam ok 5/10min i odpalę... to po odpaleniu silnika przez 2/3sek silnik pracuje nie równo jakby nie pracował na jeden gar. Następnie normalnie przechodzi do płynnej pracy. Ta nie równa praca odbywa się na obrotach jałowych.

Kolejna sprawa to, jak już pracuje na obrotach jałowych to wahania wskazówki obrotomierza dochodzą nawet do 180obr/min czyli odległość między dwiema kreskami na podziałce(odejmując grubość wskazówki). Te wahania występują w rytm taktowania sondy lambda. Sonda Lambda jest oryginalna BOSCH kupiona z numeru oryginalnego, z katalogu.

Proszę o jakieś pomysły... ja się głowie nad tym już spory czas...

Pytania pomagające w rozważaniu :mrgreen:
Co może wprowadzać tą niestabilność obrotów po odpaleniu przez te kilka sekund??
Dlaczego obroty się tak wahają...?? nie ma żadnej kompensacji?? Przepływomierz z potencjometrem jest raczej sprawny wiele razy sprawdzałem napięcie i rezystancje.(pokrywa się z charakterystyką w instrukcji)
Silnik przy temp. 90stC po odpięciu wtyczki nastawnika słabo wkręca się na wyższe obroty.
Nie mogę ustawić tak dawki, żeby poprawnie chodził w trybie mechanicznym(bez podpiętego nastawnika).

Proszę o sugestie kolegów, którzy siedzą w temacie. ;-) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 lis 2009, 20:18

matikemk pisze:Kolejna sprawa to, jak już pracuje na obrotach jałowych to wahania wskazówki obrotomierza dochodzą nawet do 180obr/min czyli odległość między dwiema kreskami na podziałce(odejmując grubość wskazówki).
Ja mam to samo podobno to wina nie szczelnej gumy przepływomierza. Na dniach będę się za to brał.

Teraz ja mam pytanko.
Gdy z rana odpalam go pokręci rozrusznikiem 2-3 razy i odpali na 1-2 s. i spadnie z obrotów i zgaśnie. Czasami 2 razy muszę go odpalać a czasami 3 i muszę go trzymać na obrotach. Jak pochodzi z 2-3 min to jest dobrze jedynie przy ruszaniu bez dodawania gazu potrafi się zdławić i poszarpuję jednak szarpie z prawej strony ale to mechanizm różnicowy w skrzyni zaczyna się pie.....ć. Jak silnik się rozgrzeję to wszystko jest super jedynie bez dodawania gazu jak szybciej puszę sprzęgło też się zdusi i szarpnie i jedzie później ładnie. Falują też obroty na jałowym jednak jak zgaszę i odpalę to obroty już nie falują. Podobno to wina nie szczelność gumy przy przepływomierzu. Co o tym myślicie czego to jest wina za bogatej mieszanki ?? Dodam, że musiała zostać zwiększona, ponieważ przy włączeniu klimy silnik zdychał, bo miał za mało paliwa i zostało to wszystko wyregulowane.

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 18 sty 2010, 20:24

koledzy przypne sie do tematu bo mam podobny problem. Moze opisze swoją sytuacje. Otóz wstaje rano do pracy ide zagrzac auto. Auto zagrzane chodziło na pb, przełączyłem na lpg i do pracy lekka przygazuwa i wyjechałem na droge auto zagrzane to bez problemu mozna troche dac w gaz i tu niespodzianka "strzał" przy 3000 i auto traci na mocy
nie idzie
nie ma mocy na lpg i na pb
nie trzyma wolnych obrotów i gasnie- aby ''chodziło'' na wolnych obrotach podkreciłem sróbe od przepustnicy i teraz auto na wolnych obrotach utrrzymuje w granicach 500-650 jak sie auto zagrzeje po dłuzszej trasie obroty oscylują od 1200 do 800.Auto ma moc na wyższych obrotach na nizszych jest ciezko kogo kolwiek wyprzedzic, przy 60km/h na 5 biegu auto bez problemu sie rozpedzało a teraz zero. Musze redukowac do 4 a nawet do 3. jestem załamany. nie poznaje mojego auta- Mojego KOchanie :cry:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 sty 2010, 20:30

damian_23_23_, sprawdzales sonde lambda :?:

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 18 sty 2010, 20:38

niespodzianka "strzał"
Jaka niespodzianka? Masz mechaniczny wtrysk i instalację LPG? Ja to jak miałem LPG w swoim to się spodziewałem strzałów.

Kolego strzał Ci zniszczył zapewne dolot musisz sprawdzić wszystko dokładnie w dolocie - czy płytka przepływomierza nie jest pogięta, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza itd.
Co do obrotów to ciężka sprawa... Najpierw napisz jaki jest stan dolotu, czy masz dobry czujnik temp., sondę lambda.

damian_23_23_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
Lokalizacja: WIELUN

Post autor: damian_23_23_ » 18 sty 2010, 20:50

pracuje teraz w delegacji i nie mam za bardzo jak sprawdzic sondy. Ale jesli chodzi o przepływke to guma jest szczelna, zapłon mam delikatnie przyspieszony, gaz wyregulowany, a przepływka cała,prostrai bez sladu strzału, nawet srodkowe miejsce gdzie znajduje sie sruba 8 nie jest pogiete i od ponad 1,5 roku nie miałem szczału

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl