Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lip 2012, 21:07

karolas123 pisze:Wiec wynik jest liniowy
I ty jako fachowiec twierdzisz że pomiar 1 x sek jest realistyczny?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 lip 2012, 21:16

W jego warunkach nie posiadajac vaga ani oscyloskopu chyba lepiej nie da sie tego lepiej zrobic. Skoro napisał ze nie ma nagłych skokow to wierze koledze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lip 2012, 21:27

Ale komputer 8 bitowy nie uwierzy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 lip 2012, 21:34

Nie sadze, poniewaz nie uwazam by to szarpanie było spowodowane przetartym TPS.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 18 lip 2012, 18:08

...więc co bardziej obstawiasz karolas123 ? skoro TPS ok.- wtryskiwacz(lejący), czujnik powietrza wlotowego (rezystancja wychodzi ok.). Podejrzewam też "jeża" bo te objawy szarpnięć są większe na zimnym silniku- jak go najłatwiej sprawdzić, bo gdy dotykałem ręką pod kolektorem ssącym przy włączonym zapłonie to nie robił się ciepły( na przewodzie prądowym napięcie pojawia się po odpaleniu silnika a nie w pozycji zapłon!)

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 24 wrz 2013, 11:25

Panowie mam takie pytanie dotyczące sondy. Posiadam B4 ABT z gazem do instalacji jest założony emulator sondy lambda i zauważyłem ostatnio ze auto jakby paliło wiecej benzyny spalanie gazu jest w normie samochód jak jest zimny to go szarpie na beznynie jak i na gazie i podejrzewam uszkodzenie sondy bo z tego co sie orietuje to własnie gdy ona jest uszkodzona to i spalanie wzrasta tylko ciekawi mnie to czemu tylko spalanie benzyny wzrosło czy to sprawa tego ze emulator falszuje wskazania sondy i dane ktore podaje są odpowiednie i spalanie gazu jest w normie. Moze mi ktos bardziej przyblizyc temat tego emulatora?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2013, 16:29

Normalne a ile ma palić? skoro podstawowe teraz paliwo to LPG rozjechane mapy ECU przez ten emulator.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 24 wrz 2013, 21:25

Normalnie spalanie benzyny miałem ok 8.5 l/100km teraz używam benzyny przy odpaleniu do przejechania około 1km i zauważyłem ze spalanie bardzo wzrosło. Mam juz blisko 3 lata moją B4 i nigdy takiego spalania nie odczuwałem. W zimie jeździłem na benzynie do momentu rozgrzania silnika do 50 stopni i spalanie było w miare normalne. Nie jeżdżę non stop na gazie na paliwie tez staram sie jeździc i własnie ostatnio zaobserwowałem ze spalanie benzyny wzrosło.
Jesli chodzi o gaz pali ok 11l a gaz regulowany był 2 miesiące temu zrobiłem przez ten czas ok 3 tys km.
A czy sonda możne mieć wpływ na to ze samochód na zimnym silniku nie chce przekroczyć 3 tys obr/min ani na benzynie ani na gazie czy to możne być wina mieszkanki np. przez problem z sondą?
Dodam ze filtr paliwa był niedawno wymieniony gazu również, filtr powietrza tez jest nowy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2013, 21:28

Zresetuj ECU.

A co do pytanie NIE, bo jak silnik zimny to i tak nie czyta sondy bo nie działa.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 24 wrz 2013, 21:39

Żeby zresetować muszę odłączyć akumulator na ok 30min, tak?
A czy za ten brak mocy przy zimnym silniku możne odpowiadać czujnik halla? Bo ok roku temu sprawdzałem bledy na komputerze i był tam jakiś bląd własnie czujnika halla.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2013, 21:46

Tak wystarczy nawet krócej. Błąd czujnika hala zawsze będzie na nieodpalonym silniku, co do pytania to NIE to nie czujnik.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 wrz 2013, 21:49

Nie chce się wymądrzać, ale reset ECU to mit. Po wyłączeniu zapłonu, EKU jest odłączane jest od napięcia, więc można powiedzieć, że resetuje się za każdym razem gdy kluczyki nosisz w kieszeni.

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 24 wrz 2013, 22:02

No ja myślałem tak samo jak tyJarewa, ze błąd jest bo silnik nie pracuje i wróciłem do gościa który mi to robił i mu o tym powiedziałem i odpowiedział mi ze on sczytał błędy które są zapisane na komputerze i nie ma potrzeby uruchamiania silnika.
Skoro to nie wina czujnika to opadam z sił bo na zimnym silniku mam takie szarpanie ze masakra na obroty wejść nie chce a silnik chce wyskoczyć. Sprawdzałem tez te wszystkie wężyki pod filtrem powietrza i raczej wszystko jest ok. Myślałem ze to wina sondy i ona wpływa na spalanie wiec jutro zatankuje ok 10l benzyny i postaram się przejechać 100km i spróbuje się dokładniej temu spalaniu przyjzec.
IC69, może to mit ale nie zaszkodzi spróbować.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 wrz 2013, 22:15

IC69 pisze:Nie chce się wymądrzać, ale reset ECU to mit. Po wyłączeniu zapłonu, EKU jest odłączane jest od napięcia, więc można powiedzieć, że resetuje się za każdym razem gdy kluczyki nosisz w kieszeni.
Nie to nie mit, ecu ma stałe napięcie podtrzymujące pamięć. Czyli dwa napięcia stałe i po zapłonie. W naszych tak to działa bo to starszy typ pamięci ale w nowszych nie bo pamięć jest "nieulotna"

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 26 wrz 2013, 22:01

Jarewa, powiem Ci ze troche pomógł ten reset bo juz tak nie szarpie na zimnym silniku:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga