I ty jako fachowiec twierdzisz że pomiar 1 x sek jest realistyczny?karolas123 pisze:Wiec wynik jest liniowy
[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
...więc co bardziej obstawiasz karolas123 ? skoro TPS ok.- wtryskiwacz(lejący), czujnik powietrza wlotowego (rezystancja wychodzi ok.). Podejrzewam też "jeża" bo te objawy szarpnięć są większe na zimnym silniku- jak go najłatwiej sprawdzić, bo gdy dotykałem ręką pod kolektorem ssącym przy włączonym zapłonie to nie robił się ciepły( na przewodzie prądowym napięcie pojawia się po odpaleniu silnika a nie w pozycji zapłon!)
Panowie mam takie pytanie dotyczące sondy. Posiadam B4 ABT z gazem do instalacji jest założony emulator sondy lambda i zauważyłem ostatnio ze auto jakby paliło wiecej benzyny spalanie gazu jest w normie samochód jak jest zimny to go szarpie na beznynie jak i na gazie i podejrzewam uszkodzenie sondy bo z tego co sie orietuje to własnie gdy ona jest uszkodzona to i spalanie wzrasta tylko ciekawi mnie to czemu tylko spalanie benzyny wzrosło czy to sprawa tego ze emulator falszuje wskazania sondy i dane ktore podaje są odpowiednie i spalanie gazu jest w normie. Moze mi ktos bardziej przyblizyc temat tego emulatora?
Normalnie spalanie benzyny miałem ok 8.5 l/100km teraz używam benzyny przy odpaleniu do przejechania około 1km i zauważyłem ze spalanie bardzo wzrosło. Mam juz blisko 3 lata moją B4 i nigdy takiego spalania nie odczuwałem. W zimie jeździłem na benzynie do momentu rozgrzania silnika do 50 stopni i spalanie było w miare normalne. Nie jeżdżę non stop na gazie na paliwie tez staram sie jeździc i własnie ostatnio zaobserwowałem ze spalanie benzyny wzrosło.
Jesli chodzi o gaz pali ok 11l a gaz regulowany był 2 miesiące temu zrobiłem przez ten czas ok 3 tys km.
A czy sonda możne mieć wpływ na to ze samochód na zimnym silniku nie chce przekroczyć 3 tys obr/min ani na benzynie ani na gazie czy to możne być wina mieszkanki np. przez problem z sondą?
Dodam ze filtr paliwa był niedawno wymieniony gazu również, filtr powietrza tez jest nowy.
Jesli chodzi o gaz pali ok 11l a gaz regulowany był 2 miesiące temu zrobiłem przez ten czas ok 3 tys km.
A czy sonda możne mieć wpływ na to ze samochód na zimnym silniku nie chce przekroczyć 3 tys obr/min ani na benzynie ani na gazie czy to możne być wina mieszkanki np. przez problem z sondą?
Dodam ze filtr paliwa był niedawno wymieniony gazu również, filtr powietrza tez jest nowy.
No ja myślałem tak samo jak tyJarewa, ze błąd jest bo silnik nie pracuje i wróciłem do gościa który mi to robił i mu o tym powiedziałem i odpowiedział mi ze on sczytał błędy które są zapisane na komputerze i nie ma potrzeby uruchamiania silnika.
Skoro to nie wina czujnika to opadam z sił bo na zimnym silniku mam takie szarpanie ze masakra na obroty wejść nie chce a silnik chce wyskoczyć. Sprawdzałem tez te wszystkie wężyki pod filtrem powietrza i raczej wszystko jest ok. Myślałem ze to wina sondy i ona wpływa na spalanie wiec jutro zatankuje ok 10l benzyny i postaram się przejechać 100km i spróbuje się dokładniej temu spalaniu przyjzec.
IC69, może to mit ale nie zaszkodzi spróbować.
Skoro to nie wina czujnika to opadam z sił bo na zimnym silniku mam takie szarpanie ze masakra na obroty wejść nie chce a silnik chce wyskoczyć. Sprawdzałem tez te wszystkie wężyki pod filtrem powietrza i raczej wszystko jest ok. Myślałem ze to wina sondy i ona wpływa na spalanie wiec jutro zatankuje ok 10l benzyny i postaram się przejechać 100km i spróbuje się dokładniej temu spalaniu przyjzec.
IC69, może to mit ale nie zaszkodzi spróbować.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie to nie mit, ecu ma stałe napięcie podtrzymujące pamięć. Czyli dwa napięcia stałe i po zapłonie. W naszych tak to działa bo to starszy typ pamięci ale w nowszych nie bo pamięć jest "nieulotna"IC69 pisze:Nie chce się wymądrzać, ale reset ECU to mit. Po wyłączeniu zapłonu, EKU jest odłączane jest od napięcia, więc można powiedzieć, że resetuje się za każdym razem gdy kluczyki nosisz w kieszeni.