[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
[80 b4 2.0 ABT] rozrzad
mam maly problem wymienilem
pasek rozrzadu i napinacz ale po jakims czasie zauwazylem ze pasek ma otarcia pozewnetrznej stronie czyli od str.chlodnicy tak jakby chial sie zsunac i niewiem co to za przyczyna pomocy . z gory dziekuje
pasek rozrzadu i napinacz ale po jakims czasie zauwazylem ze pasek ma otarcia pozewnetrznej stronie czyli od str.chlodnicy tak jakby chial sie zsunac i niewiem co to za przyczyna pomocy . z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 11 lip 2007, 22:24 przez renata78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Te koło w podróbce kosztuje 18 PLN, natomiast za FEBI trzeba zapłacić ok. 38 PLN. To są ceny ze sklepu internetowego. Osobiście polecam FEBI. Dlaczego? Bo ta firma wyważa nawet tak małe kółka jak to do Audi, natomiast jak na razie nie widziałem żeby producent podróbki wysilił się na taki zabieg. Przy okazji powiem, że to jest bardzo popularne koło, gdyż wystepuje chyba w większości silników benzynowych koncernu VW/Audi, iec problemu z zakupem nie będzie.
Ja również miałem B3 1,8 i nie doświadczyłem tego problemu, który pojawił się dopiero przy B4. W mojej poprzedniej Audi przejeździłem trzy paski i takiego problemu nie było. Moje zdziwienie było spore w przypadku B4, bo już z paska nitki wystawały od strony chłodnicy. Wymiana samej rolki napinającej i paska niewiele dały. Zmieniłem nawet śrubę osadzającą rolkę i nic. Dopiero po wymianie dolnego koła pasek przesunął się w kierunku silnika tak, że koło rozrządu wystaje 1 mm poza obrys paska.renata78 pisze:w starej audi 80 b3 1.8 tego nigdy nie mialem zawsze po wymianie paska bylo wszystko ok a czemu w b4 to sie dzieje dzieki za pomoc ciekawi mnie jeszcze jakie niespodzianki ma jeszcze to auto
Mam ten sam problem.
Nowy pasek, nowa rolka i pasek zjeżdża w kierunku chłodnicy.
Stary przed wymianą miał ok 8 mm. :shock:
W moim przypadku mechanik wygiął śrubę osadzającą rolkę, ale nie spowodowało to żadnej poprawy - pasek nadal trze o obudowę rozrządu.
Mam pytanie do Pana czarekj, ile kosztuje ta śruba osadzająca rolkę (szpilka wkręcana w blok silnika) i gdzie ja można zakupić/
No i gdzie można zakupić to koło FEBI za 38 PLN?
Nowy pasek, nowa rolka i pasek zjeżdża w kierunku chłodnicy.
Stary przed wymianą miał ok 8 mm. :shock:
W moim przypadku mechanik wygiął śrubę osadzającą rolkę, ale nie spowodowało to żadnej poprawy - pasek nadal trze o obudowę rozrządu.
Mam pytanie do Pana czarekj, ile kosztuje ta śruba osadzająca rolkę (szpilka wkręcana w blok silnika) i gdzie ja można zakupić/
No i gdzie można zakupić to koło FEBI za 38 PLN?
a może wiecie ile kosztowała by wymiana całego paska rozrządu + robocizna bo właśnie nosze sie z zamiarem wymiany w serwisie chcieli 900 a Wy za ile mniej więcej wymienialiście ,dzięki za odpowiedź bo chciałbym wiedzieć w jakiej cenie oscylować i na jaką moge sie zgodzic a jaka jest zawyżona , z gory dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Witam ponownie
Wymieniłem:
Koło pasowe wału 32 pln (stare nie było zużyte),
Śruba osadzająca rolkę napinacza 21pln (w serwisie Rzeszów),
Rolka,
Pasek,
Zero zmian.
Pasek nadal chciał zjechać na chłodnicę.
Dopiero wstawienie wytoczonej tulejki mosiężnej ustalającej kąt rolki względem głowicy poprawiło sytuację.
Tzn na zimnym silniku pasek zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę zaworów (nie wystając poza obrys koła), przy temperaturze max zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę chłodnicy (nie wystając poza obrys koła). :!:
Sytuację taką powoduje termiczny napinacz paska i jego konstrukcja która niezbyt precyzyjnie przekazuje siłę na rolkę napinającą.
Myslę, że wyeliminowanie napinacza termicznego na stałe pozwoliło by na ustawienie paska w optymalnym położeniu.
Wymieniłem:
Koło pasowe wału 32 pln (stare nie było zużyte),
Śruba osadzająca rolkę napinacza 21pln (w serwisie Rzeszów),
Rolka,
Pasek,
Zero zmian.
Pasek nadal chciał zjechać na chłodnicę.
Dopiero wstawienie wytoczonej tulejki mosiężnej ustalającej kąt rolki względem głowicy poprawiło sytuację.
Tzn na zimnym silniku pasek zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę zaworów (nie wystając poza obrys koła), przy temperaturze max zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę chłodnicy (nie wystając poza obrys koła). :!:
Sytuację taką powoduje termiczny napinacz paska i jego konstrukcja która niezbyt precyzyjnie przekazuje siłę na rolkę napinającą.
Myslę, że wyeliminowanie napinacza termicznego na stałe pozwoliło by na ustawienie paska w optymalnym położeniu.