Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
renata78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2007, 14:53
Lokalizacja: suwalki

[80 b4 2.0 ABT] rozrzad

Post autor: renata78 » 11 lip 2007, 21:35

mam maly problem wymienilem
pasek rozrzadu i napinacz ale po jakims czasie zauwazylem ze pasek ma otarcia pozewnetrznej stronie czyli od str.chlodnicy tak jakby chial sie zsunac i niewiem co to za przyczyna pomocy . z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 11 lip 2007, 22:24 przez renata78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lip 2007, 21:52

Pani Renato potrzebna jest zmiana na 100 % małego koła zębatego rozrządu. Niektórzy zalecają wymianę wszystkich trzech, ale to zbędny wydatek. Wystarczy zmienić to najmniejsze na samym dole (wał korbowy) a sytuacja wróci do normy.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 12 lip 2007, 00:18

czarekj jaki jest koszt tego kółka? tez zauważyłem, że pasek od zewnatrz scina sie o górną osłonę. Złazi delikatnie z koła wałka rozrządu. Jesteś pewny, że to od tego?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lip 2007, 08:30

Te koło w podróbce kosztuje 18 PLN, natomiast za FEBI trzeba zapłacić ok. 38 PLN. To są ceny ze sklepu internetowego. Osobiście polecam FEBI. Dlaczego? Bo ta firma wyważa nawet tak małe kółka jak to do Audi, natomiast jak na razie nie widziałem żeby producent podróbki wysilił się na taki zabieg. Przy okazji powiem, że to jest bardzo popularne koło, gdyż wystepuje chyba w większości silników benzynowych koncernu VW/Audi, iec problemu z zakupem nie będzie.

renata78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2007, 14:53
Lokalizacja: suwalki

Post autor: renata78 » 12 lip 2007, 08:42

w starej audi 80 b3 1.8 tego nigdy nie mialem zawsze po wymianie paska bylo wszystko ok a czemu w b4 to sie dzieje dzieki za pomoc ciekawi mnie jeszcze jakie niespodzianki ma jeszcze to auto

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lip 2007, 16:40

renata78 pisze:w starej audi 80 b3 1.8 tego nigdy nie mialem zawsze po wymianie paska bylo wszystko ok a czemu w b4 to sie dzieje dzieki za pomoc ciekawi mnie jeszcze jakie niespodzianki ma jeszcze to auto
Ja również miałem B3 1,8 i nie doświadczyłem tego problemu, który pojawił się dopiero przy B4. W mojej poprzedniej Audi przejeździłem trzy paski i takiego problemu nie było. Moje zdziwienie było spore w przypadku B4, bo już z paska nitki wystawały od strony chłodnicy. Wymiana samej rolki napinającej i paska niewiele dały. Zmieniłem nawet śrubę osadzającą rolkę i nic. Dopiero po wymianie dolnego koła pasek przesunął się w kierunku silnika tak, że koło rozrządu wystaje 1 mm poza obrys paska.

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 30 lip 2007, 21:41

Mam ten sam problem.
Nowy pasek, nowa rolka i pasek zjeżdża w kierunku chłodnicy.
Stary przed wymianą miał ok 8 mm. :shock:
W moim przypadku mechanik wygiął śrubę osadzającą rolkę, ale nie spowodowało to żadnej poprawy - pasek nadal trze o obudowę rozrządu.
Mam pytanie do Pana czarekj, ile kosztuje ta śruba osadzająca rolkę (szpilka wkręcana w blok silnika) i gdzie ja można zakupić/
No i gdzie można zakupić to koło FEBI za 38 PLN?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 lip 2007, 23:22

Śruba osadzająca rolkę napinacza kosztuje w serwisie 27 PLN. Małe koło kupiłem w automotosklepie internetowym.

Miccoli99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2007, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Miccoli99 » 09 sie 2007, 14:36

a może wiecie ile kosztowała by wymiana całego paska rozrządu + robocizna bo właśnie nosze sie z zamiarem wymiany w serwisie chcieli 900 a Wy za ile mniej więcej wymienialiście ,dzięki za odpowiedź bo chciałbym wiedzieć w jakiej cenie oscylować i na jaką moge sie zgodzic a jaka jest zawyżona , z gory dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sie 2007, 15:00

Możesz wymienić pasek rozrządu u mnie. Jeżeli auto nie ma klimatyzacji to robocizna bedzie kosztowała 50 PLN. Jeżeli chcesz to mogę zakupic Ci pasek firmy Contitech wraz z rolką SKF za 130 PLN. Całość jak widzisz da się zamknąć w kwocie 180 PLN.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 09 sie 2007, 16:01

czarekj pisze:Jeżeli auto nie ma klimatyzacji to robocizna bedzie kosztowała 50 PLN. Jeżeli chcesz to mogę zakupic Ci pasek firmy Contitech wraz z rolką SKF za 130 PLN. Całość jak widzisz da się zamknąć w kwocie 180 PLN.
Mnie identyczny zestaw z robocizną wyszedł 210 pln więc masz dobra cenę ;-)

Miccoli99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2007, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Miccoli99 » 10 sie 2007, 07:44

a to roznica jest spora ;) ale cena 180 to za cały rozrząd czy sam pasek jak by mnie interesował cały rozrząd to ile by wyszło ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 sie 2007, 09:07

W takim razie do ceny paska, rolki napinacza oraz robocizny (80 PLN) musisz jeszcze doliczyć cenę trzech kół - ok. 120 PLN w zależności od producenta.

Miccoli99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2007, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Miccoli99 » 13 sie 2007, 08:19

No ok czyli wszystko tak w granicach 400 zł powinno być , to Ok w takim razie a za robocizne chcą u Mnie w granicach 200 zł .Pozdrawiam

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 16 sie 2007, 15:27

Witam ponownie
Wymieniłem:
Koło pasowe wału 32 pln (stare nie było zużyte),
Śruba osadzająca rolkę napinacza 21pln (w serwisie Rzeszów),
Rolka,
Pasek,
Zero zmian.
Pasek nadal chciał zjechać na chłodnicę.
Dopiero wstawienie wytoczonej tulejki mosiężnej ustalającej kąt rolki względem głowicy poprawiło sytuację.
Tzn na zimnym silniku pasek zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę zaworów (nie wystając poza obrys koła), przy temperaturze max zajmuje na kole rozrządu skrajną w stronę chłodnicy (nie wystając poza obrys koła). :!:
Sytuację taką powoduje termiczny napinacz paska i jego konstrukcja która niezbyt precyzyjnie przekazuje siłę na rolkę napinającą.
Myslę, że wyeliminowanie napinacza termicznego na stałe pozwoliło by na ustawienie paska w optymalnym położeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl