[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
nie to nie jest problem z immobilajzerem, użyłem komputera drugiego jaki mam, btw nie wiem dlaczego wczesniej tego nie zrobiłem ( założyłem z góry że nie mam takich przejsciówek na gniazdo diagnostyczne ktore jest w audi) i połączył sie bez najmniejszego problemu. Opcja basic settings tez jest dostepna. Interfejs tego urządzenia po wyborze marki czyli audi to prawie lustrzane odbicie vag coma. Po wejsciu w ta opcje BS i wyborze kanału silnik juz napewno przechodzi w tryb zablokowania. Obroty delikatnie spadaja ale nie szarpie tak gwałtownie jak przy odpieciu czujnika. Niestety ponowna proba poprawnego ustawienia zapłonu nie powiodła się. Auto kopci na czarno. Najlepiej pracuje przy ustawieniu palca na wycieciu, po korekcie na lampie zapłon jest delikatnie wyprzedzony i po zdjeciu kopułki naciecie pokrywa sie z krawedzia palca nei wiem jak to okreslic ale krązy gdzies takie zdjecie jak powinien byc umiejscowiony palec przy dobrze ustawionym zapłonie i u mnie tak jest. Sprawdzałem wskazania sondy lambda napiecie stopniowo wzrasta do 0.9v i stoi. Wymieniłem czujnik temperatury silnika bo jest tani na FAE, bez zmian. Błedu przepływomierza nie łapie, tps też nie, nie mam pojecia co jeszcze moze odpowiadać za skład mieszanki. Przekaźnik 30 poprawiłem mial na bodajrze 3 nóżkach obwódki jak przy zimnych lutach ale to nie zmieniło nic w pracy silnika. Myslałem że ten wtrysk rozruchowy moze leje ale wykrecielm go i nie puszcza paliwa. Tak samo 4 głowne wtryski nei leja bo po wyłaczeniu auta po poluzowaniu przewodu paliwowego widac że jest cisnienie. Macie moze jakies pomysły??
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy przez to że wałek pośredni był przestawiony o kilka zębów i ktoś wczesniej probował ustawić zapłon kręcać aparatem w obie strony mógł go w jakis sposób uszkodzić? Może on ma jakiś określony zakres obrotu i po to są te punkty na kołach przy ustawianiu rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
Po wymianie rozrządu w październiku w tamtym roku odczułem wrażenie że jest słabsze i tak jeździłem,rozrząd dobrze ustawiony,obroty mi falowały,nawet nieraz potrafił mi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła,później koleś mi przestawił zapłon,tzn chyba przyspieszył,ale nie z lampą stroboskopową,w miarę jechał ale obroty trochę wysoko trzymały,teraz mi ustawił z lampą tylko beż blokowania sterownika,silnik chodzi ciszej niż chodził,ustawiał na 6 stopni.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tomek 74-35, bez zablokowania sterownika nie ustawisz dobrze, tzn można się tam jakoś zbliżyć metodą prób i błędów ale i tak raczej nie będzie dobrze. Prawie zawsze będzie pokazywał 6 chyba że go jakoś tam skrajnie przesuniesz i ecu nie da rady go do tych 6 skorygować.
Niestety by mieć 100 % pewności musiał bym sam to zobaczyć ale wież mi w niejednym abk ustawiłem zapłon a większość użytkowników twierdziła że jest ok bo mechanik to lampą ustawił a okazywało się co innego.
W pobliżu masz kolegę https://audi80.pl/profiles/11061.htm co prawda rzadko zagląda ale może ci pomoże sam lub kogoś poleci kto zna temat.
Niestety by mieć 100 % pewności musiał bym sam to zobaczyć ale wież mi w niejednym abk ustawiłem zapłon a większość użytkowników twierdziła że jest ok bo mechanik to lampą ustawił a okazywało się co innego.
W pobliżu masz kolegę https://audi80.pl/profiles/11061.htm co prawda rzadko zagląda ale może ci pomoże sam lub kogoś poleci kto zna temat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
o ile prawidłowo to przyczyn trzeba szukać gdzie indziej, może 30, może regulator ciśnienia. No nie wiem tak to trudno powiedzieć.CzeczenGrozny pisze:Zapłon ustawiony i niestety dalej przerywa i słabo pali,
jeszcze nie widziałem by komuś padły ale przypadki mogą być ale raczej rzadkie, jak podają za dużo paliwa to z innego powoduCzeczenGrozny pisze:czyżby wtryski za dużo lały?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sie 2013, 19:48
- Lokalizacja: radom