[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sie 2013, 19:48
- Lokalizacja: radom
W ABK nie jest łatwo ustawić zapłon jak robi się to pierwszy raz tym bardziej jak nie ma mamy lampy z regulacją konta .Ja ustawiałem ostatnio lampą bez regulacji konta wyprzedzenia zapłonu robiłem według procedury ale nic z tego aż doszedłem że sterownik nie blokuje się bo po odpięciu czujnika przy 2200 obr/min ustawienie na kreskę 6st jest tak samo jak bez odpięcia kilka razy próbowałem i dopiero po jakimś czasie się zablokował bez żadnych prze gazówek do 3500obr/min tylko odłączałem czujnik i dałem mu pochodzić na wolnych obrotach ok 5min i wtedy blokował kompa i ustawiłem lampą bez regulacji na kreskę w kole zamachowym i jest ok tak jak powinno być
Witam mam pytanie czy da się ustawić zapłon z lampą stroboskopowa patrząc na znaczniki koła walka rozrządu co oznaczają 0 i T na wałku. Mam lampę z regulacją kąta ale nie widzę znacznika na kole zamachowym mam automatach nie wiem dlaczego blokowałem sterownik i za pomocą Vaga i czujnika niebieskiego i przy kręceniu aparatem wyprzedzenie zapłonu było widać względem walka rozrządu.
Panowie poruszę temat jeszcze raz, pytanie do Was czy dobrze to interpretuję. Zatem jak już wcześniej wspomniałem mam automata i na kole zamachowym przy ustawianiu zapłonu nie widzę ani kreski ani znaku 0. Chciałem posiłkować się znakiem na kole wałka rozrządu. Czy da się poprawnie ustawić zapłon za pomocą znaku na kole wałka rozrzadu ?. Rozumiem że mam celować między 0 i T i ustawić na lampie 6st. i obroty 2250 po zblokowaniu sterownika tak?
trochę nie rozumiem, równie dobrze możemy powiedzieć, że kolosalna różnica będzie w problemie ustawienia silnika w zakresie obrotów 2250obr/min. Różnica w zakresie 50obr/min także musi robić kolosalną różnice a wątpię, żeby ktoś był w stanie zablokować przepustnice dokładnie w takim zakresie obrotów.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to może wyjaśnię Ci, nie, nie da się ustawić z taką dokładnościąsaxxor pisze:trochę nie rozumiem,
A obroty o których piszesz nie mają nic do rzeczy, bo przy zablokowanym ecu zapłon stoi w tym samym miejscy i nie ważne czy 2250 czy 2300 czy 2350 czy 2500.
Taka to jest różnica.
A znaku na kole nie widzisz z 2 powodów bo albo na tyle źle jest ustawiony w tej chwili albo nie zablokowane ecu.