Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0A 3A LPG] Wyrzuca wodę spod korka zbiorniczka.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamaro73 (usunięty)

Post autor: kamaro73 (usunięty) » 04 cze 2009, 13:17

witam . niejestem do końca pewien czy w twoim silniku wystepuje odpowietrznuk ale raczej tak. powinien znajdowac sie na węzyku dolotowym do nagrzewnicy tuz przy sciance. jesli jest to zalej uklad plynem zakrec zbiorniczek , uruchom silnik i odkrec odpowietrznik. jak zacznie płynąc ciaglr plyn to go zakrec. czynnosc z odpowietrznikiem powtórz po zagrzaniu silnika.

Hawker

Post autor: Hawker » 04 cze 2009, 19:30

Hmmmm mój tato miał zawsze podobny problem co Ty w swoim Scorpio.
Zmienił korek, odpowietrzył układ i problem znikł...
Mierz w korek, kup porządną ciecz chłodzącą i dobrze odpowietrz...

robalu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 cze 2009, 22:43

Post autor: robalu » 04 cze 2009, 21:22

kamaro73 pisze:witam . niejestem do końca pewien czy w twoim silniku wystepuje odpowietrznuk ale raczej tak. powinien znajdowac sie na węzyku dolotowym do nagrzewnicy tuz przy sciance. jesli jest to zalej uklad plynem zakrec zbiorniczek , uruchom silnik i odkrec odpowietrznik. jak zacznie płynąc ciaglr plyn to go zakrec. czynnosc z odpowietrznikiem powtórz po zagrzaniu silnika.
Witam,

Patrzyłem dziś pod machę w poszukiwaniu tej cudownej śrubeczki i okazało się, że na tych dwóch przewodach, które idą do kabiny są jedynie metalowe opaski zaciskowe także takiego bajeru nie mam :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 cze 2009, 21:39

No to czeka Cię mała zabawa. Mimo powszechnej opinii, że te układy powinny same się odpowietrzać to szczególnie jak jest LPG mogą być problemy z odpowietrzeniem. Ja robiłem to tak, że zalewałem zimny silnik płynem i ściskałem i puszczałem te grube przewody do chłodnicy. Wydaje mi się, że w ten sposób przyspieszałem wypełnienie płynem układu co objawiało się spadkiem jego poziomu w zbiorniczku. Robiłem tak do momentu kiedy poziom płynu już nie opadał, trwało to ok. 30 minut. Potem odpalałem silnik i w miarę jego nagrzewania również "pompowałem" ten gruby wąż. Aż w pewnym momencie cienkim wężykiem zaczynał lecieć płyn do zbiorniczka, wtedy zakręcałem korek i dalej "pompowałem". Oczywiście cały czas kontrolowałem temp. na wskaźniku i sprawdzałem czy duży obieg "puszcza" w odpowiednim momencie (oba węże muszą być gorące). Jeśli wszystko szło dobrze to temperatura na wskaźniku dochodziła do ok. 95*C i załączał się wentylator na chłodnicy. Czekałem aż się zatrzyma i bardzo ale to bardzo delikatnie luzowałem korek, żeby spuścić powietrze i nadmiar ciśnienia. Niektórzy polecają odkręcić jedną z tych opasek na wężu przy grodzi i delikatnie i ostrożnie poluzować wąż co spowoduje ucieczkę powietrza z układu (to jest najwyższy jego punkt). Dlatego właśnie w B4 na jednym z tych węży zaczęto stosować odpowietrzniki.

wojtek1308
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 02 cze 2009, 11:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: wojtek1308 » 05 cze 2009, 17:05

Mysle ze to poprostu koreczek jest :D mialem identycznie tyle ze nie na oryginalnym ... Myslalem ze oryginalny jest zły itd więc postanowilem wymienic lecz okazalo sie ze org. jest dobry a nowy wylewa przez taki may termostat w korku :-P <ok>

robalu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 cze 2009, 22:43

Post autor: robalu » 05 cze 2009, 17:14

No mam taką nadzieję...

Czy jak odkręcę pokrywę termostatu to zleci mi ze wszystkiego woda? Tj. z bloku, chłodnicy i nagrzewnicy?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 cze 2009, 18:03

Niestety całej wody nie spuścisz. Musiałbyś nieźle dmuchnąć w blok, żeby wszystko zleciało. Jeśli chodzi o chłodnicę to warto odkręcić dodatkowo ten dolny wąż. Oczywiście korek zbiorniczka i jeden z czujników temp. trzeba odkręcić/wyjąć, wtedy woda łatwiej i szybciej spływa. Jeśli chodzi o nagrzewnicę to obawiam się, że z niej nie zleci bez "dmuchnięcia".

robalu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 cze 2009, 22:43

Post autor: robalu » 06 cze 2009, 00:35

OK, wszystko wstawione.

Niedawno wróciłem od znajomego, hardcore był jak nic. Uprzedzał mnie, że ma mały kanał, ale żeby aż tak :P --> Dawno się tyle nie naklęczałem :mrgreen:

Wymieniony termostat, oring, nowy płyn a korek ... zgubiłem i jadę na starym ;-)
Ściskałem te węże na otwartym korku, czułem jak płyn przepływa, trochę silnik podgrzałem i dalej ściskałem. Wszystko równomiernie się grzało.
Nie chciałem ruszać wylotu z nagrzewnicy celem odpowietrzania bo zbyt mocno był nałożony.

Plan jest taki, że na razie będę sobie jeździł spokojnie, emerycko i codziennie rano sprawdzał poziom płynu i powinno powoli samo się sukcesywnie odpowietrzać.

Zauważyłem też, że czujnik temp z deski jest skopany: z nagrzewnicy daje aż gorącym a tam ledwo 50 st. C na blacie. Czyściłem styki, to na chwilę pomogło a później znowu to samo.

Hardcore był jak nic, bolą mnie nogi od napinania się w tej klitce i kark - pozycja mnie trochę przerosła, ale byłem twardy. Czekam na pozytywne rezultaty.

Jutro (tzn. dziś) egzamin mam o 9:00 także, czas spadać.

Pozdrawiam i dziękuję,

PS. Proszę na razie jeszcze nie zamykać tematu :)

-=Edit=-
Problem został rozwiązany głównie dzięki Dankowi - toteż plusik mu się należy :)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl