Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zarysowane gniazdo simmeringu i rodzaje rolek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 02 lip 2018, 03:48

Wiem, że mogą być różne przyczyny ścinania paska, ale ktoś stwierdził, że wymiana napinacza na inny pomogła, lepiej dmuchać na zimne :). A jakbym wywalił ten poluźniacz i włożył rolkę od B3. Wtedy, z którego silnika? 1.8?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lip 2018, 05:31

Widzisz nie czytasz uważnie, rolka od B3 też może nie załatwić sprawy to są przypadki indywidualne to że komuś pomogło wcale nie oznacza że tobie pomoże.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 02 lip 2018, 06:03

U mnie póki co nie ma problemu ze ścinaniem paska. I właśnie mam teraz dylemat. Chodzi mi o to, że może coś było przerabiane i montaż tej prawidłowej rolki może narobić bałaganu, dlatego pomyślałem o wywaleniu tego poluźniacza i montażu rolki z B3. A montaż rolki od B3 wymaga tylko zmiany szpilki, czy jeszcze coś trzeba przerabiać?

krzysiekli1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 30 maja 2018, 18:01
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: krzysiekli1989 » 02 lip 2018, 06:54

Tylko zmiana szpilki, nic więcej nie trzeba przerabiać.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 02 lip 2018, 09:52

Czy może lepszym rozwiązanie byłaby rolka z Passata 2.0 2E. Czytałem, że taką też zakładają i wtedy nie ma problemu z tym napinaczem termicznym.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 02 lip 2018, 23:06

za dużo kombinujecie. metalowe rolki to jak z starego vagoskiego benzyniaka. z czasem zaczęli stosować rolki z różnymi napinaczami, i jedne i drugie prawidłowo założone powinny swoje działać ,a niestety z częściami różnie bywa i można źle trafić na wadliwy produkt. Co do różnic to szpilka mocująca w zależności od rolki, i czy stara czy nowa nie ma wielkiego znaczenia. Ważne prosto prawidłowo. Ścinać pasek może osłona, koła pasowe, krzywa szpilka rolki.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 sie 2018, 14:13

Jarewa pisze:Nie to nie będzie powodem odgłosów bo to tylko luz n ośce, dziwne co co piszesz byś musiał podać zdjęcia bo nadmierny luźny pasek może być powodem tych dźwięków.
Obrazek

Obrazek

Tak to wygląda, pasek się skręca max do 90 stopni pomiędzy wałkiem rozrządu a pośrednim jak sprawdzałem na zimnym silniku i dalej nic a nic, czyli wynika, że dobrze naciągnięty.
Płytka napinacza z półksiężycowym otworem jest dobrze przymocowana do rolki, trzpień napinacza automatycznego ma luz w tej płytce lewo-prawo, wybieram go palcami ze sporym trudem na silniku, który po jeździe trochę stał (ok. 50°C ma). Czy tak jest OK? Dodam, że klekot pojawia się tylko jak dodaję obroty w okolicach 1800-2000 rpm i właśnie jak autko jest porządnie rozgrzane (do 90 stopni, a potem jeszcze trochę czasu jeszcze muszę pojeździć).

W ogóle to zauważyłem, że śruba pokrywy rozrządu, do której monterzy LPG zamontowali wspornik wtrysków była niedokręcona i się zaczęło tam pocić. Jest luźna i wygląda na zniszczony gwint w głowicy. Co za lipa... :/ Na razie ją wspornikiem przyblokowałem i póki co nie rusza się luźno. Ktoś pomysłowy jeszcze obciął na listwach wzmacniających końce przy kole rozrządu i musiałem tam wstawiać szerokie podkładki i jedną śrubę dłuższą (bo puszczała przy dokręcaniu).
W oryginale do pokrywy tam są szpilki? Czy regenerując głowicę można zlecić montaż szpilek lub poprawienie gwintu pod istniejące śruby?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl