Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115 KM] zwiesza sie na obrotach,szarpie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 15 sie 2012, 12:30

ale lepiej rozpuszcza syf niż ropa

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 15 sie 2012, 21:50

Francis1982 pisze:Po nafcie też trzeba smarować bo nafta w porównaniu do ropy wysycha.
sprobuje z ta ropa powiedz mi tylko czy czy nieprzeszkadza ze w krokowcu zostanie ociupina ropy i ile czasu go gdzies moczyc w niej. noi ktorys z kolegow pisal zeby na przekreconym zaplonie sprawdzic czy wibruje krokowiec wtedy wiadomo ze chodzi sprawdzalem i chodzi

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 15 sie 2012, 21:56

Jak wibruje to dobrze a patrzyłes czy chodzi on w srodku po kazdym podpieciu kostki.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 15 sie 2012, 22:01

garry99 pisze:Jak wibruje to dobrze a patrzyłes czy chodzi on w srodku po kazdym podpieciu kostki.
powiem ci szczerze kolego garry99 ze niepatrzyłem ale sproboje jeszcze z ta ropa , powiem ci ze przepustnica jest tez bardzo usyfiona trzeba ja wyczyscic, ale narazie stoje z robota do jutra bo odstawilem audike do gazownika na zalozenie lpg

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 15 sie 2012, 22:13

To wyczysc dokładnie ja to już sie nauczyłem naprawiać przepływomierze mam takie dwa na zapas,u mnie czyszczenie krokowca pomagało ale na krótko. Najlepszym srodkiem był smar w sprayu chwile odczekałem i później sprężonym powietrzem dobrze wywalić syf z niego.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 17 sie 2012, 21:30

hej koledzy no więc powiem wam ze odebrałem audike od gazownika na gazie jest lepiej mniej się zawiesza i szarpie jest delikatna poprawa oczywiście na lpg ale na benzynie jest to co było, ale do czego zmierzam dzisiaj bylem u kolegi mechanika i podpieliśmy ja pod kompa i pokazało błąd ( na potencjometrze przepustnicy) wiec muszę szukać potęcjometra <osohozi> do mojego ABK

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 sie 2012, 10:21

limal19 pisze:wiec muszę szukać potęcjometra do mojego AB
Powoli, powoli, po co zaraz kasę wydawać. Sprawdź najpier wtyczkę i przewody do potencjometru.

Awatar użytkownika
Marciino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:54
Lokalizacja: Warszawa / WND

Post autor: Marciino » 30 mar 2013, 14:31

limal19 pisze:.... noi ktorys z kolegow pisal zeby na przekreconym zaplonie sprawdzic czy wibruje krokowiec wtedy wiadomo ze chodzi sprawdzalem i chodzi
Witam, trochę odkopię temat ;-)

Czyli to jest ok jeżeli krokowiec wibruje/działa już przy włączonym zapłonie, również po zgaszeniu silnika?

W swojej Audicy zacząłem zabawę z podobnymi problemami, wałkuje właśnie forum w poszukiwaniu info od czego zacząć, bo niestety wokół mam mechaników, którzy biorą kasę za nic.

Auto nie ma gazu.
Po odpaleni,u czy zimna czy ciepła, wszystko ok, obroty jak trzeba, na jałowym wkręcają się i spadają ok. Problemy zaczynają się w czasie jazdy, nie ma reguły po jakim odcinku (chociaż ostatnio ujechałem może z 500 metrow :mrgreen: ). I traci moc, obroty lecą, na gaz nie reaguje, jak wcisnę sprzęgło to obroty spadną dużo niżej, ale odbiją... i falują, czuć w budzie że chodzi nierówno, nie miałem sytuacji by zgasł. Jak toczy się na dwójce to na już na dole obrotów jakby złapie nowe życie i zaczyna jechać normalnie, 2 i 3 bieg, i znowu to samo. Zgaszenie, odpalenie ponowne, na jałowych jest ok, obr wkręcają się i opadają ok, po ruszeniu powrót problemów. Nie kopci, oleju nie łyka, nie ma kopcenia, płyn w chłodnicy wymieniony - też go nie ubywa.

Rozrząd robiony/ustawiany, świece nowe, pompa wody, tłumik drgań, uszczelniacze, ust zapłon, olej wszystkie filtry... uf.

Także studiuję forum, ale pierwsze podejrzenia idą na silnik krokowy.

Pozdr

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 mar 2013, 20:21

Sonda do sprawdzenia. Wepnij się miernikiem na zakresie 2000 mV w sygnałowy sondy i masę aku. Ma skakać między 0,1-0,9 V. Ja stoi to sonda uwalona.

Jeszcze niebieski czujnik temperatury do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Marciino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:54
Lokalizacja: Warszawa / WND

Post autor: Marciino » 01 cze 2013, 00:07

Francis1982 pisze:Sonda do sprawdzenia. Wepnij się miernikiem na zakresie 2000 mV w sygnałowy sondy i masę aku. Ma skakać między 0,1-0,9 V. Ja stoi to sonda uwalona.

Jeszcze niebieski czujnik temperatury do sprawdzenia.
Fakt, sonda była martwa, poprzedni właściciel wpakował w auto jakiś tani zamiennik.

Juz autko toczy sie jak powinno.

Dzieki <piwo>

[ Dodano: 2013-06-01, 00:05 ]
I jednak będę chyba musiał szukać dalej. Audi śmiga, ale kilka dni temu pojawiło się znowu dławienie, i szarpanie przy dodaniu gazu, w mniejszym stopniu, i tylko na zimnym silniku, przez moment od ruszenia.

Odpalam po dłuższym postoju, pali od strzała, obroty równe, i po kilku chwilach na chodzie przyfaluje delikatnie. Ruszam i na początku muszę delikatnie się toczyć, bo jak mu dam więcej gazu, to się dławi. Po chwili wraca do normy i jedzie tak jak powinien. Obroty wkręcają się normalnie, to samo w dół, nie faluje na jałowym.

Czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 cze 2013, 12:22

Przydałoby się zrobić reset kompa. Odłącz na noc akumulator. Być może nałapał błędów. Miło by było zobaczyć co pokazuje Vag.

Awatar użytkownika
smog_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 lis 2010, 11:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: smog_16 » 07 cze 2013, 03:43

To może i ja się podłącze do tematu , ten sam problem szarpie na niższych obrotach zawieszają się czasami , ale dzieje się to tylko wtedy jak pada i jest wilgotno . Przekaźnik sprawdzany Made i Germany 93 wygląda jak nówka . Wcześniej przez 2 lata użytkowania stało się może 2-3 na chwile .

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 cze 2013, 11:02

smog_16 pisze:To może i ja się podłącze do tematu , ten sam problem szarpie na niższych obrotach zawieszają się czasami , ale dzieje się to tylko wtedy jak pada i jest wilgotno . Przekaźnik sprawdzany Made i Germany 93 wygląda jak nówka . Wcześniej przez 2 lata użytkowania stało się może 2-3 na chwile .
Wyglądać to on sobie może. Trzeba go przelutować.

A jak pogoda ma wpływ na pracę silnika układ WN do sprawdzenia (raczej wymiany).

Awatar użytkownika
smog_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 lis 2010, 11:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: smog_16 » 15 cze 2013, 17:54

Wymiana przekaźnika nie pomogła, czyszczenie krokowca i przepływki też nie. Teraz objawy się zwiększyły , co chwile przygasa na wolnych obrotach ciężko się wkręca ma w górny zakres, a na benzynie ledwo jedzie . Czasami na benzynie pomimo gazu w podłodze auto nie jedzie , obroty lecą i gaśnie.
Spróbuje sprawdzić sondę , a jak nie to zostaje chyba przypływka inna ... :-x

[ Dodano: 2013-06-22, 20:06 ]
A więc u mnie winowajcą okazała się przepływka. Naciągnięta sprężyna zrobiła swoje. <ok>
Ale niestety dalej coś jest nie tak bo momentami przy pełnym gazie auto przyspiesza , obroty się zawieszą na chwile i znowu przyspiesza. Czasami od dołu niema mocy już, a czasami przyspiesza płynie do końca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl