Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3 NG] Brak mocy silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 20 maja 2011, 08:10

troll oslo pisze:sprawdz

mikrowlaczniki pod i nad przepustnica
rregulator cisnienia jego wartosc i wspulprace z oscylacja lambdy
skad mieszanki
lewe powietrze
sprawdzic polaczenia kostek czojnikow wtrysku ...
zaplon.... jak nie slychac dziwnych odglosuw na wolnych jakby echo w wydechu to zaplon sam w ng sie nie przestawi...
przy gwaltownym dodaniu gazu slychac jakies klekniecia w wydech lub w dolot?

[ Dodano: 2011-05-19, 22:30 ]
panowie bez docinek...
z zapłonem jest ok. nie słychać dziwnych dźwięków. lewego nie dostaje, sprawdziłem ja sam i mechanik. skład mieszanki regulował gazownik.
na przepustnicy nie mam włączników bo mam przepustnicę typu PIERBURG (wtyk u dołu i góry)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 maja 2011, 09:02

mimo wszystko sprawdz czojnik na przepustnicy mialem przypadek ze auto dostawalo ciagly sygnal ze ma wolne obroty i mulilo
odepnij wtyczke od regulatora cisnienia na goracym silniku i zobacz co sie dzieje,ocywiscie na bezynie, obroty powinny byc stale ewentualnie minimalnie spasc lub podskoczyc,
sada czy oscyluje w zakresie 0-1V ....

mowa o silniku NG?

[ Dodano: 2011-05-20, 09:06 ]
a no i na przepustnicy ja tez mam microswitch u dolu i na gorze ten z dolu to sygnal wolnych obr-zamknieta przepustnica
gorny max power otwarta druga przepustnica zakresy 0 ohm i OL lub wlaczone wylaczone.... mialem ze dolny wskazywal 350 ohm i to mulilo...

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 20 maja 2011, 10:36

troll oslo pisze:mimo wszystko sprawdz czojnik na przepustnicy mialem przypadek ze auto dostawalo ciagly sygnal ze ma wolne obroty i mulilo
odepnij wtyczke od regulatora cisnienia na goracym silniku i zobacz co sie dzieje,ocywiscie na bezynie, obroty powinny byc stale ewentualnie minimalnie spasc lub podskoczyc,
sada czy oscyluje w zakresie 0-1V ....

mowa o silniku NG?

[ Dodano: 2011-05-20, 09:06 ]
a no i na przepustnicy ja tez mam microswitch u dolu i na gorze ten z dolu to sygnal wolnych obr-zamknieta przepustnica
gorny max power otwarta druga przepustnica zakresy 0 ohm i OL lub wlaczone wylaczone.... mialem ze dolny wskazywal 350 ohm i to mulilo...
tak silnik NG.
mozna kupić sam czujnik do przepustnicy ?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 maja 2011, 10:49

ja dorabialem od daf-a ...dzialal jak powinien nie rozgladalem sie za nowym bo mam czesci duzo w pracy za free i zawsze cos podpasi jak nie daf to ssangyong....

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 maja 2011, 11:18

Jerem5 pisze:mozna kupić sam czujnik do przepustnicy ?
Komplet dwóch czujników z kostką to koszt około 150zł za nówkę (oryginał chyba).

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 maja 2011, 11:21

arekkrosno pisze:Jeszcze jedno pytanie do kolegi Jerem5 bo być może moje posty są bez sensu. Z tego co napisałeś wynika mi że auto jest cały czas słabe? Czy może chodził dobrze i któregoś poranka jak go odpaliłeś to poczułeś auto opadło z sił?
no własnie o to mi też chodziło.
natomiast wierzę, że na gazie gdy mikser zamyka pół małej i prawie całą dużą przepustnicę, mocy nie będzie (dlatego ja mam okrągły odsunięty)
Zapłon nie musi być przestawiony, wystarczy, że jest przebicie na którymś przewodzie czy świecy czy gdziekolwiek i przy obciążeniu iskra będzie wolała pójść bokiem. Dopiero to przerobiłem...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 maja 2011, 11:42

a.... no to z zaplonem nie zrozumialem.... muslalem ze jak pisz sprawdz zaplon to chodzi o stopien ustawienia a tu zonk... by sprawdzic kable wn i iskre okreslil bym to inaczej ale moj polski techniczny jest jaki jest niestety.....

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 20 maja 2011, 12:52

auto stosunkowo nie dawno kupiłem, na benzynie idzie jak cie mogę ale bez szału. Na gazie słabizna. Sprawdzę te czujniki na przepustnicy bo to może być przyczyną. Nie długo wypłata to zainwestuje w BLOSa . Żona mnie zabije że tyle kasy wkładam w auto :D ale chcem czuć że te 2,3 się uwija. bo jak narazie to moja stara 80 z 1,8 była kopytniejsza i też w gazie.
Pytanko do "subratri" jak sprawdzić czy z zapłonem jest ok ? od czego zacząć na co szczególnie zwrócić uwagę ?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 maja 2011, 14:01

wpakowywanie kasy w auta ..... jak ja to znam,na szczescie zona nie ma nic przeciwko temu no puki kasa jest... w przedostatnie porsche wpakowalem ze 20 000zl w polsce kupilem orginalne dywaniki i super amorki ale nie zdazylem zamontowac bo sie rozwalilem i kasa poszla sie .....

ng toc to nie sportowy silnik zadna rewelacja i moc wiec obawiam sie ze nie poczujesz ale owszem uslyszysz bo ladnie brzmi i koniec....

ja w 944 mialem 180 koni przy masie 900kg 2.5 litra to to sie nawet zbieralo ale palil ze 15i tylko shela super 99 oktan a najlepiej z dodatkiem podnoszcym oktany wiec drogi zlop... na 95 mialem spalanie stukowe....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 maja 2011, 14:48

jak sprawdzić zapłon? sprawdzić kable czy nie biją, stara dobra metoda to w nocy spryskać je wodą i sprawdzić czy nie wali na boki (w nocy widać wyładowania. Sprawdzić świece wyczyścić aparat... no zabieg jest standardowy, natomiast jak troll napisał, szału w tym aucie nie ma i skoro tak masz "od zawsze" to prawdopodobnie jest to wina miksera. Zapłon też radził bym mimo wszystko ustawić bo jak się czyta i słucha jakie ludzie mają sposoby na naprawy, to najpierw sprowadził bym wszystko do stanu katalogowego, później inwestował.

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 23 maja 2011, 08:34

Dobrze mówiliście. Zaczynać sprawdzanie od najprostszych rzeczy. Okazało sie że silnik tylko na 4 garach chodził. Przewody zapłonowe do wymiany. ogólnie 1 do wymiany ale kompletami sie wymienia. Kabel srodkowego cylindra to sie rozsypal w proszek po odłączeniu od swiecy. Dzis kupuje nowe przewody i napisze czy coś się poprawiło i ogólnie czy poprawa. Ale BLOSa i tak mu wpakuje :P

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 23 maja 2011, 09:32

Jerem5 pisze:ogólnie 1 do wymiany ale kompletami sie wymienia.
to też jakaś trauma z epoki gdy gaz raczkował i jak mechanior nie potrafił naprawić to wymieniał jak leci. Kabel to kabel - wymienia się uszkodzony. (inna sprawa że komplet zamiennika kosztuje mniej niż jeden w ASO...

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 23 maja 2011, 12:20

subratri pisze:
Jerem5 pisze:ogólnie 1 do wymiany ale kompletami sie wymienia.
to też jakaś trauma z epoki gdy gaz raczkował i jak mechanior nie potrafił naprawić to wymieniał jak leci. Kabel to kabel - wymienia się uszkodzony. (inna sprawa że komplet zamiennika kosztuje mniej niż jeden w ASO...
cena to po 1 . a po 2 . To materiał z jakiego jest zrobiony kabel nie ma znaczenia przy doprowadzaniu prądu ? jego długość opór itp ???

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 23 maja 2011, 15:08

ma znaczenie. Ale kable z aso czy nie z aso mają takie parametry jakie mieć powinny. Inna sprawa, że jak się zakłada jakąś chiszczyznę taniznę to później nie wiadomo co włożyć żeby było podobnie ;-) Najczęścej jednak na rynku są kable robione przez tego samego producenta tylko dla ASO idą w innym kolorze bądź z innym nadrukiem. Bez przeszkód można wymieniać tylko uszkodzone.

Awatar użytkownika
Jerem5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 22:32
Lokalizacja: Reszel/Mrągowo

Post autor: Jerem5 » 24 maja 2011, 11:25

przewody zmienione.
poprawa nikła.
ale myślę że to wina świec.
Je też zmienię.
przejechałem się i nadal słabiutko...
zobaczymy po wymianie świec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga