Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] dziwnie słaby :|

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

[b4 2.3 NG] dziwnie słaby :|

Post autor: valmont » 05 gru 2007, 22:06

po wymianie sondy (nie oscylowała), termostatu, kopułki i palca dziwnie osłabł... wiecie co moze byc tego powodem??
czy przebicie na kablu wys nap moze wnikac na przyspieszenie??

Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 06 gru 2007, 07:58

a zrób test kodów błyskowych i zobacz jak działa czujnik spalania stukowego. Poza tym skontroluj czy na pewno palec i kopułka są dobrze założone - pamiętam że miałem z tym problemy i za pierwszym razem jak zakładałem to w ogóle mi nie odpalił...

brak prądu na świecach będzie moim zdaniem miał wpływ na przyspieszenie, bo będą ci zapłony wypadać.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 gru 2007, 08:33

Z pewnością przebicie na kalblach bedzie miało wpływ na jazde, słaba iskra - słaba moc. Nie jestem pewien ale czy po wymianie sondy nie cza jej dostroić do reszty czy ecu sam sobie ją dostraja?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 gru 2007, 08:56

Solskier pisze:czy po wymianie sondy nie cza jej dostroić do reszty czy ecu sam sobie ją dostraja?
W zasadzie to ECU sam się dostosuje do nowej sondy, trwa to trochę dłużej niż po resecie ECU ale po kilkudziesięciu km ECU powinien już się dostosować do nowych wskazań.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 06 gru 2007, 09:53

Jak posprawdzasz wszystko co wymieniłeś, to zrób jeszcze reset i adaptację.

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 14 gru 2007, 20:01

niestety świec i kabli jeszcze nie wymieniłem :-/ ale mam kolejny problem spalanie skoczylo mi do 18l na 100 :shock: :-( :-/ co robic :?: :!: od wymiany sondy przejechalem jakies 200km i jezdzilem bardzo spokojnie i za 50 zl robilem 60km :shock: :-( :-/ prosil bym o jakies wskazowki od czego zaczac, sprawdzic, wymienic :-( :cry:
:-(

Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 16 gru 2007, 19:31

1. sprawdź tą nową sondę lambda porządnym oscyloskopem.
2. Podepnij tester kodów błyskowych do złącza diagnostycznego i zczytaj błędy jakie są zapisane w pamięci sterowników silnika, a następnie usuń przyczyny błędów.
3. wyreguluj mieszankę, podłączając piernik CO do króćca przed katalizatorem, przy kolektorze wylotowym
4. wymień wreszcie elementy instalacji WN

5. Sprawdź przy okazji łożyska kół i zaciski hamulcowe (szczególnie dźwigienki ręcznego z tyłu na zaciskach - może ci nie odbijają....

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 16 gru 2007, 21:56

Sonda oscyluje, jutro wezme sie za reszte tylko ze jakiego testera uzyc moj znajomy podlanczl 2 typy i nic nawet sie nie polaczy pozniej sprawdzil czy jest napiecie w wtyczkach i tez nic nie pokazywalo :-( chyba ze to nie te wtyczki bo pod kierownica nie mam tylko kolo bezpiecznikow biala i czarna po dwa piny hmm

[ Dodano: 2007-12-16, 22:07 ]
ok z tym napieciem w złaczu juz sie zapoznalem :) znalazlem go na forum

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 gru 2007, 08:41

tester to ja sobie sam za 10gr zrobiłem - kawałek kabla dioda i opornik i cała filozofia. poszperaj na forum, już o tym kiedyś pisałem

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 gru 2007, 18:12

dzis bylem u fachowca podłaczył zabawke za ponad 10tys i wyskakiwaly wykresy z pracy sondy i oscylowala, pozniej zrobil test kodow blyskowych i wyemitowalo kod 4-4-4-4 czyli brak bledow.
no niestety zostalo jeszcze wyregulowanie mieszanki i wymiana elementow instalacji WN, jak to powymieniam i wyreguluje mieszanke to napisze co i jak

Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 18 gru 2007, 08:11

4-4-4-4 oznacza że sterownik mieszanki paliwowo powietrznej nie ma błędów.... a co ze sterownikiem zapłonu, który ma osobne kody, wyświetlające się PO sterowniku mieszanki - czy i ten sterownik wyświetlił ci brak błędów, czyli 0-0-0-0 ?

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 18 gru 2007, 16:23

dokladnie najpierw bylo 4-4-4-4 a pozniej 0-0-0-0 czyli z tego by wynikało ze wszystko jest ok
? no nic wymienie kable swiece i pojade na regulacje mieszanki do tego jeszcze wymienie filtr powietrza i tu mam kolejne pytanie bo slyszalem odnosnie fitrow ze ten z K&N poprawia przyspieszenie itp... prawda czy mit?? i jeszcze jedno pytanko odnosnie kabli i świec jakie najlepiej kable i siwece? wiem ze cos ok 250zl sa z BOSCH'a a siwece z NGK ok 22zl/szt

Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 18 gru 2007, 17:40

kable beru 260zł, świece NGK BRE5EKU bodajże, 20-24zł za sztukę. MAm taki komplet od 20.000km prawie i działa bardzo dobrze

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 18 gru 2007, 20:20

valmont pisze: i tu mam kolejne pytanie bo slyszalem odnosnie fitrow ze ten z K&N poprawia przyspieszenie itp... prawda czy mit??
-kiedyś coś takiego miałem do NG zamontowane i wiesz mi bądź nie ale to może i troche daje elastyczności więcej ale to tylko że ma większą przepustowość powietrza (silniczek głebiej oddycha) ale do tego musisz sobie impregnaty czyszczące i specjalny płyn którym nasączasz umyty filtr pokryć kupić i czyścić co jakiś czas bo inaczej to jedna wielka kicha!!!! Ale spróbuj-najlepiej sie samemu przekonać co i jak....
Piszesz że zmianiałeś kopułkę i palec-a na jakiej firmy jeśli mogę spytać? Zamiennik jakiś z EPSu czy BOSCHowski?

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 19 gru 2007, 16:58

wszystko z BOSCH'a raz sie na podrobce zrazilem jak montowalem pompe paliwa podziałała jakies 1tys km i umarła hehe :-x

no i teraz nie wiem czy warto kupowac ten filtr K&N czy dac sobie spokój :mrgreen: a co ile trzeba go czyscic :?: :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga