Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TD AAZ] Problem z odpalaniem

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

[B4 1,9TD AAZ] Problem z odpalaniem

Post autor: gremlin1232 » 21 lip 2014, 17:33

Witam!

Znów mam problem ze swoim AAZ'em, a mianowicie po 2-3 dniach postoju ma już problemy z odpalaniem. Za 3cim razem auto odpaliło ale to aż musiałem doładowywać akumulator. Byłem z tym u mechanika. Powiedział, że najprawdopodobniej problem z pompą wtryskową, a na to składa się problem odpalania + mniej więcej 700obr na biegu jałowym. On sam pomp nie robi, samo rozebranie i złożenie to są już koszty a co dopiero jakaś regulacja czy naprawa. Więc pytam czy we własnych warunkach mogę sam sprawdzić sprawność pompy, wyregulować jakoś ?

Czekam na odpowiedzi, z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

cinek1311
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 paź 2013, 09:00
Lokalizacja: Łaskarzew

Post autor: cinek1311 » 24 lip 2014, 21:19

Sam to jedynie możesz na chybił trafił regulować dawkę bądź wolne obroty po za tym sam nie sprawdzisz sprawności pompy a co do odpalenia to dzieje sie tak przy każdym odpalaniu czy tylko jak postoi ? Jeżeli tylko jak dłużej nie jest odpalany to może wystarczy zamontować zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym pompę

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2014, 21:28

cinek1311 pisze:co do odpalenia to dzieje sie tak przy każdym odpalaniu czy tylko jak postoi ? Jeżeli tylko jak dłużej nie jest odpalany to może wystarczy zamontować zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym pompę
Jeśli już ,to usunąć przyczynę łapania powietrza ,kórą zwykle jest problematyczny i wiecznie łapiacy powietrze ,filtra paliwa .Zamiast zakładać zaworek ,zakupić filtr bez głowiczki ,bez podgrzewacza ...tylko wejscie -wyjście ...i jedna ,zwykle najczęstsza przyczyna zapowietrzania się ,usunieta 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

Post autor: gremlin1232 » 26 lip 2014, 09:32

Tylko jak postoi tak się dzieje. Zaworek zwrotny mam zamontowany. Jak zgaszę samochód to widzę jak wracają pęcherzyki powietrza. Majster mówił, że pompa gubi ciśnienie czy coś takiego i wtedy ma ciężko, nie pamiętam dokładnie jak mówił ale coś podobnego. Zmiana tej głowki od filtra może rozwiązać problem?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lip 2014, 12:07

gremlin1232 pisze:Zaworek zwrotny mam zamontowany.
Zaworki zwykle nic nie dają ,szkoda tego zakładać ...zawsze to powtarzam :roll: na co dowodem ,jest twój przypadek ;-)
gremlin1232 pisze:Zmiana tej głowki od filtra może rozwiązać problem?
"Główkę ",a raczej głowicę filtra ,należy wywalić w diabły ,i założyć filtr, gdzie jest tylko wejście i wyjście .Chocby jak w starym vw 1,6 D
gremlin1232 pisze:Majster mówił, że pompa gubi ciśnienie czy coś takiego i wtedy ma ciężko
I tu jak najbardziej zgadzam się z twoim majstrem ...dokładnie to pompa "łapie powietrze " ,bo wskutek nieszczelność cofa się paliwo ,a przy próbie odpalenia ,musi dłużej pokręcić ,żeby przegonić powietrze i naciagnąć paliwa już bez powietrza
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

Post autor: gremlin1232 » 26 lip 2014, 12:30

Okej, to zacznę od zmiany filtra i głowicy. Tylko tak szukam i nigdzie samej głowicy od 1,6 D nie mogę znaleźć :/

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 26 lip 2014, 13:23

Ewentualnie problem może leżeć, po stronie opasek na przewodach paliwowych, jestem tego przykładem, po dokręcałem opaski i jest spokój a mam też ten filtr wkręcany w tą głowiczkę razem z zaworkiem zwrotnym i sprawuje się <ok> Na zimę zmienię filtr i zobaczymy jak dalej będzie się zachowywać.
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2014, 13:26

gremlin1232 pisze:Okej, to zacznę od zmiany filtra i głowicy. Tylko tak szukam i nigdzie samej głowicy od 1,6 D nie mogę znaleźć :/
Obrazek Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lip 2014, 13:50

gremlin1232 pisze: Tylko tak szukam i nigdzie samej głowicy od 1,6 D nie mogę znaleźć
"Tylko tak czytam ,i nic nie zrozumiałem " :roll: ...Wyrażnie napisałem , że masz szukać filtra paliwa od 1,6 D ,a nie jakiejś głowicy :evil: Głowicy to masz się pozbyć ,a nie kupować drugą :roll: Krzysiek 84, pokazał na fotce "głowicę " :mrgreen: z 1,6 D
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

Post autor: gremlin1232 » 26 lip 2014, 15:40

Ja już nie ogarniam przez to wszystko :-D Będę działał z filtrem, regulację obrotów poszukam sobie. Jak coś będzie nie tak to na pewno tu się zwrócę :) Ale gdyby to była wina filtra paliwa to by nie było tego za każdym odpalaniem?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2014, 23:20

gremlin1232 pisze: Ale gdyby to była wina filtra paliwa to by nie było tego za każdym odpalaniem?
Jak pompa będzie pełna paliwa a nie powietrza to nie będziesz musiał tyle kręcić by zaciągnęło paliwo, tylko startuje od razu :mrgreen:

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

Post autor: gremlin1232 » 02 sie 2014, 17:08

Mam pytanie, w starym filtrze są 4 wyjścia, w nowym 2. Jak to poprawnie podłączyć? :/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sie 2014, 23:35

gremlin1232 pisze:Mam pytanie, w starym filtrze są 4 wyjścia, w nowym 2. Jak to poprawnie podłączyć? :/
Zasilanie paliwem z baku do filtra, z filtra do pompy, a powrót bezpośrednio do zbiornika już.

gremlin1232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:29

Post autor: gremlin1232 » 11 sie 2014, 20:50

Filtr mam założony, jest prawie idealnie, a dlatego "prawie" ponieważ dzisiaj na postoju jeszcze się uzbierał pęcherz na 5 cm. Jakiś przypadek czy mogę mieć nieszczelną pompę wtryskową? Na chodzie pęcherzy nie ma wcale.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 sie 2014, 21:21

Opaski dobrze dociśnięte masz przy filtrze i pompie :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga