Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 td aaz] pytanie o remont silnika czy kupic uzywany??

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

[b4 td aaz] pytanie o remont silnika czy kupic uzywany??

Post autor: Kokos » 05 lut 2010, 13:43

wczoraj jadac juz ponad 100km bezproblemu nagle jadac w korku silnik zaczol strasznie szarpac, obroty mu spadaly i nie chcial isc do przodu az w koncu zgasl kilka razy i juz nie odpalil

patrzalem na przewody paliwowe i nie bylo w nich powietrza a temp powietrza byla ok 0 stopni, silnik mial 90 stopni, wszystko pod maska wyglada normalnie

co moze byc tego przyczyna??
w tym modelu jest elektryczna pompa paliwa?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 08:22 przez Kokos, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 05 lut 2010, 15:21

Kokos pisze:w tym modelu jest elektryczna pompa paliwa?
mechaniczna na linkę

a próbowałeś pociągnąć pod kierownicą przyśpieszacz konta wtrysku (źle tzw. "ssanie")

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2010, 18:39

Małe koło pasowe rozrządu w silniku sobie sprawdż .Słaby klin to jego wada fabryczna .Może ci jeszcze klina nie ścieło bo jeśli tak to nie zazdroszczę.Tu masz temat o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nie+ko%B3a

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 05 lut 2010, 23:49

na ssaniu tez niechcial i taki dziwny dziwek jest przy kreceniu a pasek rozrządu jest caly (patrzalem tylko tyle co widac przy zdjeciu osłony)

sprawdzilem i sruba sie odkrecila przy tym kole i teraz mechanik powiedzial ze jest do wymiany oraz ze przerobi to na wiecej klinow. powiedzial takze ze paski i rolki powymienia

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2010, 17:51

Kokos pisze:sprawdzilem i sruba sie odkrecila przy tym kole i teraz mechanik powiedzial ze jest do wymiany oraz ze przerobi to na wiecej klinow.
No i wykrakałem :-( Wychodzi na to że ktoś już tam grzebał bo ta śruba sama się nie odkręca

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 06 lut 2010, 22:29

mechanik powiedzial ze mialem szczescie w nieszczesciu bo zawory, tloki oraz cala reszta jest cala a gdyby przy kreceniu zalapalo to bym musial nowego silnika szukac

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 lut 2010, 22:53

Częste i przykre w skutkach. Dużo na ten temat można poczytać na forum golfa.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 10 lut 2010, 08:21

mechanik w koncu zobaczyl silnik i okazalo sie ze jest jedna wielka dupa :evil:

zawory tloki itd. nie znam szczegolow jeszcze

moje pytanie brzmi czy jezeli jest to tak czeste to korzystniej jest wyremontowac silnik (i wiem co mam pod maska) czy kupic uzywany (nie wiadomo przeciez w jakim stanie jest dokladnie itd) i tez go napewno trzeba troche wyremontowac i przeciez nie mam tez gwarancji na to ze chwile drugi silnik mi nie walnie

co o tym myslicie??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2010, 08:38

Wszystko zależy co dostało...bo jeśli z tego wszystkiego został tylko blok i wał...to nie ma sensu kupować nowych tłoków, korb, wałka, głowicy...

Jeśli jednak trzeba wymienić tylko tłoki, pierścienie, wałek i krzywki...to lepiej zrobić remont i masz w sumie silnik który po dotarciu kolejnych 200tys przelata bez problemu przy dobrym traktowaniu. Kwestia jeszcze jak wyglądają gładzie cylindrów.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 10 lut 2010, 13:55

a czy moge wstawic silnik 1Z??

i prosze o napisanie co musze dodatkowo wymienic
typu np. czy rozrusznik pasuje od AAZ?
i co z elektyka?
jest to oplacalne? na alledrogo jest pelno tdi a td tylko jeden sprawny

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 10 lut 2010, 14:46

Kokos pisze:a czy moge wstawic silnik 1Z??
Najlepiej jak kupisz wtedy rozbitka lub anglika i przełożysz wszystko. W 1Z jest po pierwsze komp, przepływka, intercooler z czujnikiem temperatury i pompa elektroniczna. Sam silnik to początek. Można zmodzić mTDI czyli 1Z z pompą wtryskowa z AAZ, jest jeden na forum.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lut 2010, 16:19

dubbler pisze: Można zmodzić mTDI czyli 1Z z pompą wtryskowa z AAZ, jest jeden na forum.
I to jest dobry pomysł .MTDi jest dużo więcej na forum vw golfa .Ja po tym co się stało nie bawił bym się w reanimacje TD-eka z pośrednim wtryskiem tylko ładował TDI z bezpośrednim wtryskiem .Silnik pasuje p&p tylko musisz też skrzynię biegów od TDI przełożyć .Jest jeszcze jedna ważna rzecz przemawiająca na korzyść silnika TDI .Silnik TDI dzięki bezposredniemu wtrysku paliwa odpala jeszcze całkiem dobrze przy ciśnienieniu sprężania 1,9 Mpa .TD-ek przy takim ciśnieniu raczej już nie odpali normalnie ,bo minimalne dla niego to 2,5 Mpa.Mam TD-eka i TDI i znam zalety i wady obu tych silników

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 10 lut 2010, 16:46

to nie oplaca sie przekladac :-/ wg mnie
to juz lepiej kupic cale auto w tdi a na to mnie nie stac wiec pozostaje remont albo znajde dobry aaz

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 lut 2010, 17:34

MUNIOR pisze:tylko musisz też skrzynię biegów od TDI przełożyć
nic nie musi , zostawia swoją , a mTDI pali bez świec do -20 na własny testowałem , pakujesz słupek TDi i swoją pompę na początek starczy i niezły :mrgreen: przy tankowaniu
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 17:47 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 10 lut 2010, 18:21

Vision ma racje :mrgreen: sam slupek to najtansza i najlepsza opcja w Twoim wypadku,znalezc silnik AZZ w dobrym stanie jest bardzo bardzo ciezko,smiem twierdzic ze nawet niemozliwe,potem pomalu skompletujesz graciorki i TDI jak sie patrzy :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl