[b4 td aaz] pytanie o remont silnika czy kupic uzywany??
[b4 td aaz] pytanie o remont silnika czy kupic uzywany??
wczoraj jadac juz ponad 100km bezproblemu nagle jadac w korku silnik zaczol strasznie szarpac, obroty mu spadaly i nie chcial isc do przodu az w koncu zgasl kilka razy i juz nie odpalil
patrzalem na przewody paliwowe i nie bylo w nich powietrza a temp powietrza byla ok 0 stopni, silnik mial 90 stopni, wszystko pod maska wyglada normalnie
co moze byc tego przyczyna??
w tym modelu jest elektryczna pompa paliwa?
patrzalem na przewody paliwowe i nie bylo w nich powietrza a temp powietrza byla ok 0 stopni, silnik mial 90 stopni, wszystko pod maska wyglada normalnie
co moze byc tego przyczyna??
w tym modelu jest elektryczna pompa paliwa?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 08:22 przez Kokos, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Małe koło pasowe rozrządu w silniku sobie sprawdż .Słaby klin to jego wada fabryczna .Może ci jeszcze klina nie ścieło bo jeśli tak to nie zazdroszczę.Tu masz temat o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nie+ko%B3a
na ssaniu tez niechcial i taki dziwny dziwek jest przy kreceniu a pasek rozrządu jest caly (patrzalem tylko tyle co widac przy zdjeciu osłony)
sprawdzilem i sruba sie odkrecila przy tym kole i teraz mechanik powiedzial ze jest do wymiany oraz ze przerobi to na wiecej klinow. powiedzial takze ze paski i rolki powymienia
sprawdzilem i sruba sie odkrecila przy tym kole i teraz mechanik powiedzial ze jest do wymiany oraz ze przerobi to na wiecej klinow. powiedzial takze ze paski i rolki powymienia
mechanik w koncu zobaczyl silnik i okazalo sie ze jest jedna wielka dupa :evil:
zawory tloki itd. nie znam szczegolow jeszcze
moje pytanie brzmi czy jezeli jest to tak czeste to korzystniej jest wyremontowac silnik (i wiem co mam pod maska) czy kupic uzywany (nie wiadomo przeciez w jakim stanie jest dokladnie itd) i tez go napewno trzeba troche wyremontowac i przeciez nie mam tez gwarancji na to ze chwile drugi silnik mi nie walnie
co o tym myslicie??
zawory tloki itd. nie znam szczegolow jeszcze
moje pytanie brzmi czy jezeli jest to tak czeste to korzystniej jest wyremontowac silnik (i wiem co mam pod maska) czy kupic uzywany (nie wiadomo przeciez w jakim stanie jest dokladnie itd) i tez go napewno trzeba troche wyremontowac i przeciez nie mam tez gwarancji na to ze chwile drugi silnik mi nie walnie
co o tym myslicie??
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wszystko zależy co dostało...bo jeśli z tego wszystkiego został tylko blok i wał...to nie ma sensu kupować nowych tłoków, korb, wałka, głowicy...
Jeśli jednak trzeba wymienić tylko tłoki, pierścienie, wałek i krzywki...to lepiej zrobić remont i masz w sumie silnik który po dotarciu kolejnych 200tys przelata bez problemu przy dobrym traktowaniu. Kwestia jeszcze jak wyglądają gładzie cylindrów.
Jeśli jednak trzeba wymienić tylko tłoki, pierścienie, wałek i krzywki...to lepiej zrobić remont i masz w sumie silnik który po dotarciu kolejnych 200tys przelata bez problemu przy dobrym traktowaniu. Kwestia jeszcze jak wyglądają gładzie cylindrów.
Najlepiej jak kupisz wtedy rozbitka lub anglika i przełożysz wszystko. W 1Z jest po pierwsze komp, przepływka, intercooler z czujnikiem temperatury i pompa elektroniczna. Sam silnik to początek. Można zmodzić mTDI czyli 1Z z pompą wtryskowa z AAZ, jest jeden na forum.Kokos pisze:a czy moge wstawic silnik 1Z??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I to jest dobry pomysł .MTDi jest dużo więcej na forum vw golfa .Ja po tym co się stało nie bawił bym się w reanimacje TD-eka z pośrednim wtryskiem tylko ładował TDI z bezpośrednim wtryskiem .Silnik pasuje p&p tylko musisz też skrzynię biegów od TDI przełożyć .Jest jeszcze jedna ważna rzecz przemawiająca na korzyść silnika TDI .Silnik TDI dzięki bezposredniemu wtrysku paliwa odpala jeszcze całkiem dobrze przy ciśnienieniu sprężania 1,9 Mpa .TD-ek przy takim ciśnieniu raczej już nie odpali normalnie ,bo minimalne dla niego to 2,5 Mpa.Mam TD-eka i TDI i znam zalety i wady obu tych silnikówdubbler pisze: Można zmodzić mTDI czyli 1Z z pompą wtryskowa z AAZ, jest jeden na forum.
nic nie musi , zostawia swoją , a mTDI pali bez świec do -20 na własny testowałem , pakujesz słupek TDi i swoją pompę na początek starczy i niezły :mrgreen: przy tankowaniuMUNIOR pisze:tylko musisz też skrzynię biegów od TDI przełożyć
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 17:47 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.