Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1992r 1.9 TD AAZ] - zwiększenie mocy

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 30 mar 2012, 18:17

Za uszczelnienie pompy zapłaciłem 350zł ciekaw ile może kosztować taka wymiana górnej części.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 31 mar 2012, 00:47

Wymiana góry nic nie kosztuje, bo można zrobic to samemu, ale trzeba najpierw zdobyć góre pompy z 1,6td.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2012, 08:46

Nic nie kosztuje jak sam zrobisz :mrgreen: Tylko zakup góry pompy będzie coś kosztowało
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 31 mar 2012, 10:04

To ta góra musi być od 1.6TD? a od 1.9TD nie może być?

woju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 cze 2011, 15:08

Post autor: woju » 31 mar 2012, 10:33

Moze byc tylko musi to byc pompa z LDA a nie ekopompa(z plaska gora). No i jak wezmiesz od 1.9 to jeszcze musisz pina dokupic a jak kupisz 1.6 to odrazu z dobrym pinem masz ;)

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 31 mar 2012, 18:26

I wszytko pasuje p&p? trzeba dokonywać jakieś regulacji po takiej wymianie? będzie potrzebna jakaś uszczelka? czy pompę trzeba wyjmować czy można dokonać takiej wymiany z zamontowana pompa?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2012, 20:14

Z tego co mi wiadomo to zrobisz to bez ściągania pompy i wszystko pasuje <ok>
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 31 mar 2012, 20:24

Jarek3601 pisze:ciśnienie takie na ile turbo da rade nadmuchać,
to jest podstawowy błąd rozumowania, moc nie bierze się z powietrza tylko ze spalonego paliwa, doładowanie stosuje się po to żeby w jednym suwie można go było spalić więcej jednocześnie efektywniej wykorzystując, niepotrzebne pompowanie ponad miarę powoduje tylko straty i szybsze zużycie turbosprężarki, najpierw zawsze się podnosi dawkę, jak mało a auto już przy bucie w podłodze dymi to podnosi się doładowanie, jak mało to powtarza się kroki pierwszy i drugi w razie potrzeby.

przy większym doładowaniu niż 1.0bara zaleca się stosowanie intercoolera gdyż powietrxze podczas szybkiego sprężania się ogrzewa, co niweluje częściowo efekt doładowania, gdyż w tej samej objętości i przy tym samym ciśnieniu doładowania, tlenu jest znacznie mniej, schłodzenie doładowywanego powietrza powoduje zagęszczenie ładunku i zwiększenie masy tleny w tej samej objętości i przy tym samym ciśnieniu.

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 01 kwie 2012, 14:34

a czy wymieniając samego pina na tego z 1.6 i nie ruszając ustawień na pompie to to bedzie jechac i nie bedzie problemu ? da to cos wogole? bo nie moge zwiększyc dawki bo mam plomby założone na pompie z serwisu ;/

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 01 kwie 2012, 15:24

w zależności oo tego czy nie masz w pompie dodatkowej dźwigni gaszenia, jeśli nie masz to poprawa będzie, jeśli masz to może być tak że auto tylko delikatnie z dołu zacznie lepiej jechać a w górze tak samo jak w cześniej albo móże wogóle różnicy nie być.
daj foto pompy od strony lewego błotniki

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 31 sty 2014, 17:19

Witam. pisałem już w tym temacie. Przyszedł czas na remont audi AAZ i będzie regenerowane turbo i moje pytanie bo wiem ze oryginalnie ciśnie od 0.6 ara do 0.83 a ile można podnieść i cyz można dołożyć IC bez pompy z LDA i bez robienia nic przy pompie. a ile można podnieść przy zmianie góry pompy na ta od 1.6. czy po wymianie góry pompy trzeba coś regulować? czy porostu założyć, czy warto zakładać gore od starej pompy gdy pompa którą mam była niedawno regenerowana?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga