Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 lis 2014, 22:13

drivtens, Dokładnie tak, przy każdym otwarciu zaworu ciśnienie uchodzi, przez co są tak jakby spadki ciśnienie, następuje duża pulsacja powietrza w dolocie. I mała turbosprężarka nie nadąża "przepuścić" odpowiedniej ilości powietrza, niby ciśnienie trzyma, ale przy każdym otwarciu zaworu są wahania ciśnienia i nie ma odpowiedniego przepływu. Większa turbosprężarka przy tym samym ciśnieniu będzie miała większą wydajność, lepszy przepływ powietrza- większa ilość. I przy każdym otwarciu zaworu wahania ciśnienia będą zdecydowanie mniejsze. Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 10 lis 2014, 11:20

brabus124, zgadzam się. Materac szybciej pompuje się większą pompką pomimo tych samych ciśnień :)
Tak samo jest z komorą silnika. Mi chodzi jednak o to , że te wszystkie współczynniki zawarte są właśnie w programie i program musi uwzględniać zarówno przepływ, ciśnienie i sprawność turbawki. Jeżeli tego nie robi to najprawdopodobniej nie wykorzystujemy potencjału elementów przez zły stosunek w mieszance paliwowo-powietrznej.
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 lis 2014, 16:28

I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 14 lis 2014, 17:42

brabus124 pisze: Nigdy nie można się sugerować samym ciśnieniem doładowania.
udowodniona teza na mojej hybrydzie, tzn (wg mojego skromnego doswiadczenia) - mimo ze moja hybryda pcha tyle np co seryjna T2 ale u mnie zysku jest "smiem stwierdzic" 10km ?! :roll: cisnienie te samo ale wiekrzy przeplyw powietrza ?! u mnie jest "1,4" a t2 musiala by napompowac 1,5 ?!

wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lis 2014, 18:20

_Dave pisze: wspomniales Filip, ze tendencja tunerow jest "na dym", nie wiem jak ale kostrz tak u mnie to zrobil ze dymu nie ma przy ogniu :F
U mnie tez jest ładnie a dymu prawie nic nie ma, Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lis 2014, 18:26

Krzysiek 84 pisze:Przy Boschu było więcej i myślałem ,że po takich modach będzie juz grubo z dymem, a tu prawie go nie ma :mrgreen:
Niestety na "boschu " doładowanie ogranicza ori mapsensor do 1 bara ...hwilowo Kostrz "robi " że doładowanie podchodzi pod 1,2 bara ,ale zaraz spada do 1 bara ...Na 16 tkach i nowszych 8 kach ,mapsensor 1,5 bara ,wiec nie ma problemu żeby zrobić 1,3 -1,4 bara ...ale żeby to wszystko hulało bezdymnie ,to też nie łatwa sztuka :roll: ale Kostrzu nie takie rzeczy potrafi 8-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 lis 2014, 18:39

brabus124 pisze:I tak tendencja tunerów jest taka że paliwa jest przeważnie więcej niż powietrza dlatego - poddymia. I tak wszystkiego idealnie nie zgrasz, bo trzeba by uwzględnić wszystko, czyli np. temp. zewnętrzną (-20 do +30) Temp. paliwa, Ciśnienie atmo. itd. ale to jest mało istotne więc wiadomo że program jest bardziej uniwersalny.
I dlatego profesjonalny chiptuning jest bardzo trudny i kosztowny. Bo istnieją mapki, które "weryfikują" temperaturę w dolocie i ciśnienie atmosferyczne by turbo przypadkiem nie "przeładowało". Kto kiedykolwiek odpalał winolsa i szukał po wsadach wie ile rzeczy można sobie ustawić.

A chiptuning jest o tyle trudniejszy ponieważ trzeba być nie dość specem od sprzętu (znać jego ograniczenia) to jeszcze ogarniać informatykę, wiedzieć co i gdzie zmieniać.

P.S. Nie wiem u kogo Kostrz się uczył ale jego chipsy są za grosze <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 lis 2014, 19:48

Francis1982 pisze:P.S. Nie wiem u kogo Kostrz się uczył ale jego chipsy są za grosze <ok>


Zgadzam się i są naprawdę dobrze zrobione. :-D
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Piotrek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek97 » 13 paź 2017, 21:37

Sterownik 028 906 021 AP
0 281 001 316/317
jest to 8 czy 16 bit sterownik? czy jeśli mam zamiar zmieniać tylko soft jaki przyrost mogę osiągnąć i czy warto to robić? w sterowniku są dwie pamięci eprom jak je odczytać? jako Hi Lo czy razem ?
Z góry dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 paź 2017, 19:40

Piotrek97 pisze:Sterownik 028 906 021 AP
Wszystkie ECU w 80-tce są 8 bit.

Jedynie plus masz taki, że Ap-ek ma tak samo rozłożone piny w instalacji , że beż zadnego przepinania pinów montujesz 16 bit i smiga od razu.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Piotrek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek97 » 14 paź 2017, 20:50

Jest sens zmieniać na 16 bit? nie można zmienić softu w 8 bit?
Co do immo, kluczyk jest cały i nie rozbiera się czyli nie ma immo?
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6147
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 paź 2017, 21:18

Piotrek97 pisze:Co do immo, kluczyk jest cały i nie rozbiera się czyli nie ma immo?
Zapewniam że w przypadku 021AP masz immo
Piotrek97 pisze:Jest sens zmieniać na 16 bit? nie można zmienić softu w 8 bit?
Jeden i drugi można tuningować ,kwestie "techniczne " Jednak oba typy wymagają fizycznej "zabawy " na płycie .W przypadku 8 bit trzeba wylutowywać kosci ,wlutowywać podstawki i najwazniejsze mieć tuningowany wsad .W przypadku 8 bitowych trzeba dodatkowo mieć czym skasować kosci ,bo są kasowane lampą UV.16 tkę "robi "się trochę łatwiej bo wystarczy "hot air " bo montaż kosci powierzchniowy czyli tzw.smd ,ale równeiż bez podstawek , trzeba też mieć nowe kosci ,bo ori są jednokrotnego zapisu.O programatorze i tuningowym wsadzie nawet nie wspomnę .Dla jednorazowej zabawy w "tunera" wlasnego sterownika ,raczej nie oplacalna zabawa ,chyba ze ktoś ma programator i stację lutowniczą z "hotem "

Piotrek97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 paź 2017, 21:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek97 » 15 paź 2017, 21:25

Dzięki za odpowiedź.
Mam w sterowniku takie dwa epromy jak na zdjęciu czy to 27c128? W jednym jest część map i w drugim czy trzeba scalać pamięć Hi Lo ? Jeśli chodzi o 16 bit to jakie oznaczenie będzi pasować? potrzebuje kupić drugi i się zastanawiam, może lepiej taki sam 8bit i nie mieć problemów z immo... Co do sterownika 8 bit map sensor pozwoli osiągnąć bezdymne 120 KM? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 paź 2017, 22:00

Map sensor jest do 1,5 bar doładowania , więc na spokojnie.
Lepiej dołóż jeszcze wtryski AFN'y , a potem program.

Co do ecu i programów to pisz do Munior'a
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 21 paź 2017, 00:02

krzysiek chyba się mylisz co do 8 bit a te cabrio z 2000 roku miały tdi i miały silnik już ahu więc i 16 powinny być :)
https://www.facebook.com/Audi-80-by-mrD ... page_panel
mój fanpage zapraszam do lajkowania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce