Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 1.8TDi AFN] Jak dbać o silnik?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 wrz 2011, 22:10

trepek pisze:Bo nie widziałeś TDI z wolną odmą.
Nie ma seryjnych z wolną odmą :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 06 wrz 2011, 10:52

Ross, ale dostawczaki jak sa odpalone to zwykle pracuja tak kilka godzin bo jezdza w trasie, a my jedziemy po bulki i na stacje co chwile gasimy i odpalamy, a kazde uruchomienie silnika jest rownowazne z przejechaniem 50km (takie slowa kiedys uslyszalem od naprawde doswiadczonego mechanika ds. tdi)

swoja droga myslalem ze tu na forum panuje wlasnie schiza ze nalezy studzic i rozgrzewac turbine, a nie po przyjezdzie z trasy od razu gaszenie, a po wyjezdzie z garazu od razu kita... ja sam nie studze turbiny, jedynie na zimnym silniku nie paluje go za mocno, jezdze na polsyntetyku i po 15 latach i licznikowych 280tys km hamownia pokazala zdrowa serie
co do gaszenia turbiny to, teoria ta wystapila od turbin o zmiennej geometrii, przynajmniej ja to tak pamietam, bo w rodzinie od lat jezdzimy dieslami, roznych marek i jak pierwszy raz uslyszelismy o studzeniu turbiny to padlismy smiechem, bo niby kto majac golfa II generacji myslal o studzeniu takiej turbiny? odpowiem: nikt, a auta jezdza po dzis dzien, ba, zapingalaja lepiej niz nie jedne auta na F...

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 06 wrz 2011, 11:14

No tutaj pojawiła się kwestia studzenia ponieważ użytkownik zakładający wątek ma AFN. A ludzie zaczęli pisać o 1z itd.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 wrz 2011, 15:34

trepek pisze:Jak wlewany dobry olej i na czas zmieniany to nic nie powiem. Jakby tyle km zrobiła ta T4 na jednym oleju to czapki z głów :mrgreen:
No jak by na jednym oleju przejechała tyle to bym już takim T4 jeździł na co dzień ;-)

[ Dodano: 2011-09-06, 15:37 ]
Ross tylko czekać jak się ten master zacznie sypać.U mnie już dwa poszły do żyda bo jak nie skrzynia która podobno w tych samochodach jest niewypałem to w drugim padły jakieś rolki za rozrządem i to przy przebiegu 230 tys.jest ich pięć a każda ponad 500zł.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 06 wrz 2011, 20:24

Reasumując,nie pałować póki nie złapie temperatury, ostudzić turbinkę po katowaniu i podstawa to dobry olej tak? <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2011, 20:31

Zawsze podstawą powinien być olej - nie smarujesz, nie jedziesz.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 06 wrz 2011, 20:48

Właśnie jestem przed zmianą to jaki zalać?

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 06 wrz 2011, 20:57

Ja bym zalał jeśli silnik ma dobrą kondycję, nie poci się półsyntetyka 10W40 tak ja pierwszy raz po kupnie sprowadzonego auta z zagranicy; i jeżdże na tym semi już 5 rok i jest git( Mobil1 TurboDiesel)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2011, 20:58

Właśnie jestem przed zmianą to jaki zalać?
Nic gorszego od 10W-40. Generalnie to powinieneś lać 5W-40 lub lepiej.

k615
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 29 sty 2011, 15:49

Post autor: k615 » 06 wrz 2011, 21:07

a jakiej firmy?

Silnik jest raczej w stanie bardzo dobrym , miesiąc temu sprowadziłem z Niemcowni <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2011, 21:24

Jak syntetyk to szukaj jakiegoś Motula, np. 8100, to prawdziwy syntetyk oparty na estrach a nie hydrokrakowian oleju mineralnego.
A jak jakieś 10W-40 to Valvoline Maxlife, ewentualnie Motul 6100 Synergie.
Do tego polecam Liquid Moly oraz Millers.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 wrz 2011, 21:18

A to prawda że max.co 15 tyś .zmieniamy syntetyk co 12 tyś pół i co 10 mineralny :!: :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2011, 22:15

Prawda jest taka że zmieniamy jak chcemy. Doszedłem do wniosku że gwarancja producenta okresu wymiany oleju, producenta auta i gwarancja serwisu to trzy odmienne dziedziny i każdy mówi i piszę swoje i z tym się nie da pogodzić.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 07 wrz 2011, 22:51

mnie tylko zastanawia dlaczego Trepku, uwazasz 10W40 za zly olej? leje go juz do 4tego samochodu i nigdy problemow nie mialem, oczywiscie terminowosc ponizej pol roku i ponizej 10tys km

nie watpie ze motul, liquid czy valvo sa o niebo lepsze, ale czy oplaca mi sie to lac do niesmiertelnego silnika 1z? nawet jak padnie to kupuje drugi za 1k pln 500pln przekladka, o ile samemu tego nie ogarnac bo chyba filozofii z tym nie ma... takie drogie oleje to bym uzywal do 7a ng czy adu, to rozumiem, ale do 1z, czy nawet tematycznego afn'a? nie wydaje mi sie, ale moze mnie przekonasz...

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 wrz 2011, 23:21

Kolczat pisze:mnie tylko zastanawia dlaczego Trepku, uwazasz 10W40 za zly olej? leje go juz do 4tego samochodu i nigdy problemow nie mialem, oczywiscie terminowosc ponizej pol roku i ponizej 10tys km
Co pół roku wymieniasz lub co 10 tyś.km :!: :?:
10tyś.km to ja rozumiem ale co pół roku ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl