Nie ma seryjnych z wolną odmątrepek pisze:Bo nie widziałeś TDI z wolną odmą.
[A4 1.8TDi AFN] Jak dbać o silnik?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Ross, ale dostawczaki jak sa odpalone to zwykle pracuja tak kilka godzin bo jezdza w trasie, a my jedziemy po bulki i na stacje co chwile gasimy i odpalamy, a kazde uruchomienie silnika jest rownowazne z przejechaniem 50km (takie slowa kiedys uslyszalem od naprawde doswiadczonego mechanika ds. tdi)
swoja droga myslalem ze tu na forum panuje wlasnie schiza ze nalezy studzic i rozgrzewac turbine, a nie po przyjezdzie z trasy od razu gaszenie, a po wyjezdzie z garazu od razu kita... ja sam nie studze turbiny, jedynie na zimnym silniku nie paluje go za mocno, jezdze na polsyntetyku i po 15 latach i licznikowych 280tys km hamownia pokazala zdrowa serie
co do gaszenia turbiny to, teoria ta wystapila od turbin o zmiennej geometrii, przynajmniej ja to tak pamietam, bo w rodzinie od lat jezdzimy dieslami, roznych marek i jak pierwszy raz uslyszelismy o studzeniu turbiny to padlismy smiechem, bo niby kto majac golfa II generacji myslal o studzeniu takiej turbiny? odpowiem: nikt, a auta jezdza po dzis dzien, ba, zapingalaja lepiej niz nie jedne auta na F...
swoja droga myslalem ze tu na forum panuje wlasnie schiza ze nalezy studzic i rozgrzewac turbine, a nie po przyjezdzie z trasy od razu gaszenie, a po wyjezdzie z garazu od razu kita... ja sam nie studze turbiny, jedynie na zimnym silniku nie paluje go za mocno, jezdze na polsyntetyku i po 15 latach i licznikowych 280tys km hamownia pokazala zdrowa serie
co do gaszenia turbiny to, teoria ta wystapila od turbin o zmiennej geometrii, przynajmniej ja to tak pamietam, bo w rodzinie od lat jezdzimy dieslami, roznych marek i jak pierwszy raz uslyszelismy o studzeniu turbiny to padlismy smiechem, bo niby kto majac golfa II generacji myslal o studzeniu takiej turbiny? odpowiem: nikt, a auta jezdza po dzis dzien, ba, zapingalaja lepiej niz nie jedne auta na F...
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
No jak by na jednym oleju przejechała tyle to bym już takim T4 jeździł na co dzieńtrepek pisze:Jak wlewany dobry olej i na czas zmieniany to nic nie powiem. Jakby tyle km zrobiła ta T4 na jednym oleju to czapki z głów :mrgreen:
[ Dodano: 2011-09-06, 15:37 ]
Ross tylko czekać jak się ten master zacznie sypać.U mnie już dwa poszły do żyda bo jak nie skrzynia która podobno w tych samochodach jest niewypałem to w drugim padły jakieś rolki za rozrządem i to przy przebiegu 230 tys.jest ich pięć a każda ponad 500zł.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
mnie tylko zastanawia dlaczego Trepku, uwazasz 10W40 za zly olej? leje go juz do 4tego samochodu i nigdy problemow nie mialem, oczywiscie terminowosc ponizej pol roku i ponizej 10tys km
nie watpie ze motul, liquid czy valvo sa o niebo lepsze, ale czy oplaca mi sie to lac do niesmiertelnego silnika 1z? nawet jak padnie to kupuje drugi za 1k pln 500pln przekladka, o ile samemu tego nie ogarnac bo chyba filozofii z tym nie ma... takie drogie oleje to bym uzywal do 7a ng czy adu, to rozumiem, ale do 1z, czy nawet tematycznego afn'a? nie wydaje mi sie, ale moze mnie przekonasz...
nie watpie ze motul, liquid czy valvo sa o niebo lepsze, ale czy oplaca mi sie to lac do niesmiertelnego silnika 1z? nawet jak padnie to kupuje drugi za 1k pln 500pln przekladka, o ile samemu tego nie ogarnac bo chyba filozofii z tym nie ma... takie drogie oleje to bym uzywal do 7a ng czy adu, to rozumiem, ale do 1z, czy nawet tematycznego afn'a? nie wydaje mi sie, ale moze mnie przekonasz...