Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nie łączy sie z vag com ze sterownikiem silnika

karbo

[B4 1.9 1Z] Nie łączy sie z vag com ze sterownikiem silnika

Post autor: karbo » 09 paź 2018, 11:17

Witam, na wstępie dodam że z moją audicą vag łączy się bez żadnych problemów.
To kolegi audi [1.9tdi 1z] ma problem. Połączy się z hamulcami moduł ABS, ale nie z silnikiem.
Próbowałem zmieniać wartości Start Baud, wielkości transferów, oraz czas opóźnienia bez rezultatów.
I teraz pytanie, czy wina może leżeć po stronie samochodu? np. jakiś moduł padnięty albo coś, gdzie szukać przyczyny? :/

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: Nie łączy sie z vag com ze sterownikiem silnika

Post autor: Tomcionerwus » 09 paź 2018, 11:31

Odezwij sie do muniora... On pewnie ci pomoze...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 paź 2018, 12:07

karbo, temat znany i opisywany. Wystarczyło przejrzeć temat o diagnostyce.
WRC is for boys.
Group B was for men.

karbo

Post autor: karbo » 09 paź 2018, 14:05

Szukałem co nieco i nic konkretnego nie znalazłem, tak jak pisałem troche kombinowałem z ustawieniami i nic. Może ktoś miał podobnie, albo jakiś pomysł da

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2018, 19:24

karbo pisze:Szukałem co nieco i nic konkretnego nie znalazłem, tak jak pisałem troche kombinowałem z ustawieniami i nic. Może ktoś miał podobnie, albo jakiś pomysł da
Słabo szukałeś ...opisywałem szczegółowo dlaczego tak jest ...nic nie piszesz ,ale i bez tego ide o zakaład ze 80 tka twojego kolegi z którą nie mozesz się połaczyć ,jest na tzw. "starym osprzęcie " czyli z nastawnikiem potencjometrycznym ...a żeby połaczyć sie z tym sterownikiem nie wystarczy " każdy kabel" ...musi to byc kabel z przełaczanymi liniami diagnostyki K i L ...a nie tak jak 99% dostępnych kabli ,tylko z linią K
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

karbo

Post autor: karbo » 10 paź 2018, 20:09

No to wszystko wyjaśnia mysli_
Obie 80 są z 1994, obie 1z, ale ja mam mały plastikowy przepływomierz a on duży amelinowy.
Czyli na to wychodzi że moja audiczka ma nastawnik indukcyjny? Dobrze myśle?
A wizualnie różnią sie pompy czymś?
Ogólnie zaczynam "zabawę" i naukę z vagiem i tematami tdi PV

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 paź 2018, 20:23

Pompy sa te same , różnią się tylko nastawnikami.

Jak masz ten mały plastikowy Pierburg , to masz nowszy osprzęt z nastawnikiem indukcyjnym.

Co do kabla to polecam Viaken: https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-k ... -piny.html

karbo

Post autor: karbo » 10 paź 2018, 22:01

Kabel mam właśnie ten sam co mi podesłałeś za 69zł.
To w razie czego nie muszę przerabiać nastawnika?
Prawdopodobnie mam z nim problem (zmniejsza dawke przy 3400rpm. Po odjęciu i dodaniu gazu znowu jest ok), ale myśle że to nie na ten temat, a na rozwiązanie przyjdzie kiedyś czas.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 23 paź 2018, 16:58

jesli masz system pierburga to we wtyczce ecu znajdź pin 61 wlutuj kabel pod linie chyba k lub l... Niepamietam ale odezwij sie na pw to ci podesle stronke jutro... gniazdo obd II ale jest musisz podlaczyc zasilanie plusa i minusa...

[ Dodano: 2018-10-23, 16:58 ]
karbo pisze:Kabel mam właśnie ten sam co mi podesłałeś za 69zł.
To w razie czego nie muszę przerabiać nastawnika?
Prawdopodobnie mam z nim problem (zmniejsza dawke przy 3400rpm. Po odjęciu i dodaniu gazu znowu jest ok), ale myśle że to nie na ten temat, a na rozwiązanie przyjdzie kiedyś czas.
wrzuc fotke jaki masz przeplywomierz. jesli masz przepluwke taka czarna ze cała jest plastikowa to jzu problem sam sie rozwiaze z z podłaczeniem sie do ecu silnika. tylko kwestia jaki masz .....
na 8 stronie masz rozwiazanie problemu z podłaczeniem..https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z ... 35,105.htm

karbo

Post autor: karbo » 23 paź 2018, 22:26

Generalnie to temat z przeróbką na pierburga u kolegi odpada, puki co mu jako tako autko działa, jego sprawa.
Tomcionerwus pisze:jesli masz system pierburga to we wtyczce ecu znajdź pin 61 wlutuj kabel pod linie chyba k lub l... Niepamietam ale odezwij sie na pw to ci podesle stronke jutro... gniazdo obd II ale jest musisz podlaczyc zasilanie plusa i minusa...
Nie wiem co to ma na celu? możesz bardziej wyjaśnić?

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 23 paź 2018, 23:10

Wejdź stronke co ci link podeslalem tzn na 8 stronę poczytaj kilka razy.zrozumiesz o co mi chodzi... Jesli masz przejściówkę z obd2 na obd 1 to masz dwie wtyczki biala i czarna. Czarna to zasilanie. Biala to jest linia k i l.... Pod linia k podlacz kabel z ecu z pod pinu 61... Będziesz miał komunikacje z ecu silnika....

karbo

Post autor: karbo » 24 paź 2018, 22:21

Jak będę miał czas i okazje to pokombinuje, ale to od kolegi zależy czy pozwoli pogrzebać

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2018, 22:36

Generalnie do zetora trzeba wpisać opóźnienie 240...
Diagnostyka VAG

vinci

Post autor: vinci » 25 wrz 2019, 18:45

chce sie wpiac z lina K z OBD1 do 61 pinu. Nie wiem ktory to nie moge tez znalezc schematu. Silnik 1Z Audi 80 B4 1993 Bosch. Standardowe wpiecie sie pod OBD 1 samochodu nie pozwala na komunikacje z silnikiem.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 09 lis 2019, 23:05

pozwala,ale start baud ustawiasz na 240
Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga