Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2015, 22:35

Moim zdaniem jeśli temperatura nie rośnie to nie masz się czym przejmować. Przez prawie 10 lat użytkowania audi 80 widziałem już różne cyrki jeśli chodzi o wskaźniki i nie tylko. 100 stopni na wskaźniku przy takich temperaturach i prędkości to niż niezwykłego...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 17 lip 2015, 22:53

Dochodzi do 100 i tyle więcej mi nie poszła jak na razie moim zdaniem coś za bardzo podrasta dawniej tak nie wstawała szybko. czu termostat wymienić nie jestempewnie czy 1 bieg entylatorow mi sie zalancza ale jak klima smiga to sie kreca caly czas. na postoju to 90 trzyma na wolnych ale chwile trzymam okolo 3 tys i do 100 dojdzie

[ Dodano: 2015-07-17, 22:51 ]
to co pokazuja zegary to i jest w ecu czyli tak samo rosnie

[ Dodano: 2015-07-17, 22:53 ]
Czyli mówisz żeby nic ne rusz ac dać sb z tym spokój

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2015, 22:53

Ja na twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to sprawdził czujnik temperatury ten co podaj na zegary. Nie wymieniał bym go od razu na nowy ale wyjmij go i przetrzyj drobnym papierem ściernym. Ja osobiście robiłem to już 2 razy i za każdym razem po tej operacji temperatura na wskaźniku wracała do prawidłowych wartości.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 18 lip 2015, 08:38

Chyba że bym termostat wymienił ale co to da jak ten jest org z serwisu na ty w zimie lepiej temp trzyma.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lip 2015, 10:03

Sprawdź kiedy dolny wąż robi się ciepły to mniej więcej będziesz wiedział czy termostat puszcza w dobrym momencie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lip 2015, 14:38

hudy pisze:Ja na twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to sprawdził czujnik temperatury ten co podaj na zegary.
bozmek pisze:Sprawdzalem i jest to samo
Kolega ma pierburga i vagiem porównywał temperaturę jaką widzi Ecu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lip 2015, 00:50

Ale tak naprawdę w czym problem? Przecież 100 stopni to nie żaden dramat. Przy takich temperaturach i prędkościach o których pisze kolega 100 stopni to raczej nic niezwykłego. Ja bym dał spokój i się nie przejmował. Problem byłby gdyby temperatura rosła a jak się utrzymuje tzn że układ chłodzenia działa. Ja w tamtym roku leciałem z nad morza głównie autostradą. Prędkość 150 prawie 300km i na zegarze też trochę ponad 90 stopni czyli można powiedzieć że 100 było. Temperatura powietrza trochę niższa bo 20 parę stopni.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 lip 2015, 11:11

jak temperatury zgadzają sie na liczniku i vagu to jedynie co to można przyjrzeć się termostatowi, Ale jeżeli zaczniesz jazde i bedziesz jechał spokojnie ze 100 km/h to pędem powietrza powinno schłodzić płyn.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 19 lip 2015, 11:36

Do 100 dochodzi max więcej jeszcze mi nie poszła temperatury mamy dość wysokie Niemiec jak jechałem to 30-32 było i prędkość jak pisałem bagażnik załadowany po roletę 3 torby na siedzeniu i w 2 osoby

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 26 sie 2015, 00:21

bozmek rozwiązałeś problem czy jeździsz i nic złego się nie wydarzyło ? Niestety mam to samo, wahanie temp. od 90' do 100' wiatrak włącza się (jeśli w ogóle) bardzo rzadko. Nie chcę by silnik oraz inne podzespoły nie dostawały po d**ie :-/

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 26 sie 2015, 07:48

100 stopni to nie tragedia zwłaszcza ze mielismy teraz temperatury powyżej 30 :-)
ja leciałem teraz autostrada jakies 200 km na wlaczonej klimie i to samo mam, przy predkosci powyżej 140 km/h temperatura plynu ok. 100 a oleju podchodzilo pod 110-120 i nic się nie dzialo. Wg mnie jest to normalne :mrgreen:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 sie 2015, 10:26

Hej nic nie robiłem upały ustały i temp sie trzyma przed 90 kiedyś jak przegoniłem chwile ponad 160 to tez podskoczyła ponad 90. kolega też tak ma w swojej.

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 26 sie 2015, 16:20

Dzisiaj byłem u pobliskiego mechanika jako ,że po weekendzie czeka mnie trasa 500 km (lepiej dmuchać na zimne) temp. raz 90' raz wyżej. Mechanik powiedział ,że to normalka. Chwilę po zdjęciu zatrzymałem się i włączyły się wiatraki <ok> http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/JKG6 ... MYgRen8z2F

Dzięki za odpowiedzi to jeszcze bardziej mnie uświadamia ,że wszystko gra <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 sie 2015, 17:07

U mnie taka temperatura jak u ciebie na zdjęciu wyskakuje gdy przez dłuższy czas stoję w korku w bardzo upalny dzień. Podczas normalnej jazdy nawet z dużymi prędkościami w życiu takiej temperatury nie miałem także jak dla mnie nie jest to normalna temperatura.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 sie 2015, 17:16

U mnie jest taka jak butuje i upalny dzień jest to tak podejdzie a tak to 90 trzyma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl