Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 12 wrz 2015, 16:25

K..... no a gdzie mogą być do c.... pana wężę od chłodnicy ??? Chyba pod maską nie ?

Otwierasz maskę widzisz z przodu chłodnice i po jej prawej stronie wychodzą dwa grube węże. 1 z góry do króćca przy głowicy a na dole chłodnicy masz 2 gruby wąż który idzie do termostatu. I ten masz sprawdzić jak pisałem wcześniej :D

Prościej się tego k.... opisać nie da :) Trzeba być j...... na łeb żeby nie wiedzieć o co chodzi.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-09-12, 17:02 ]
Blakuś, nie chcę widzieć więcej takiego czegoś ja tu, gdybyś to napisał pełnymi wyrazami był by to Twój ostatni post :!:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Blakuś, łącznie zmieniany 2 razy.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 wrz 2015, 16:33

Nie musisz mnie obrażać... Widzę niektórzy tu wszystkie rozumy pozjadali i mogą obrażać innych, którzy są mniej obeznani z motoryzacją.. Ja nie miałem wcześniej auta więc nie wiem dokładnie o które węże chodzi, a jest ich tam więcej. Ok to sprawdzę..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2015, 17:16

kozdromen, powiem tak nie pisałeś że jeśli chodzi o motoryzację to jesteś aż tak zupełnie zielony.
Hmm jak nie wiesz na co patrzeć nie znajdziesz przyczyny, więc radził bym jak masz możliwość podjechać na jakiś spot w twoim województwie lub najbliższej okolicy jak będzie tylko organizowany. Spotkasz tam ludzi którzy prawdopodobnie pokażą Ci podstawowe rzeczy i co mniej więcej do czego służy. A jest to najlepsza nauka.
Ewentualnie zostaje Ci poszukać książek typu sam naprawiam audi80 i sobie poczytać i a są tam obrazki które też sporo wyjaśniają.
Opisywanie tu takich prostych rzeczy zajęło by masę czasu i z milion postów no i na dokładkę trzeba by tu wszystko przedstawiając za pomocą obrazków bo wiadomo nie wszystko da się opisać na tyle dokładnie by inna osoba to dokładnie zrozumiała.
kozdromen pisze:czyli to chyba nie 70 pokazuje, a 80.
jak na diesla to nie jest źle

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 wrz 2015, 17:21

Ok. Możecie się śmiać, ale wcześniej jak jeździłem tym Audi to byłem w liceum i wszystko ojciec robił przy aucie, a ja gwizdałem na to i fajna na dziewczyny. Ostatnio to auto widziałem w 2008 roku a potem ojciec używał to jako dodatkowe. Teraz wziąłem to bo mi auto potrzebne i muszę wszystkiego sam dochodzić. :-) jadę w krótką traske to sprawdzę ten dolny wąż (znalazłem go przed chwilą pod maską :-P) i się okaże czy to termostat czy ten czujnik. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 09:59 przez kozdromen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2015, 19:37

kozdromen pisze:a ja gwizdałem na to i fajna na dziewczyny.
a jak widzisz to wielki błąd
Ja rozumiem dziewczyny to może i fajna sprawa :mrgreen:
kozdromen pisze:Możecie się śmiać, ale wcześniej jak jeździłem tym Audi to byłem w liceum i wszystko ojciec robił przy aucie,
pozwól że coś Ci jeszcze napisze, ponieważ jestem adminem to mogę i nikt mi tu postu nie usunie mimo że są one nie na temat, ja się nie śmieję bo to nie jest śmieszne tylko smutne.
Akurat to co napisał kolega wyżej w twoim przypadku nic nie da
Blakuś pisze:A jeśli jest wąż zimny ----> winny jest termostat ( cały czas otwarty/półotwarty)
dlaczego ano dlatego że w twoim przypadku termostat może być tylko cały czas otwarty lub półzamknięty bo gdybyś miał całkiem zamknięty to temp na pewno miał byś większą.

Mam tu jedną podpowiedź ja szukałbym przyczyny w czujniku szarym(poszukaj info na jego temat) lub liczniku(zimne luty) też sobie poszukaj.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 wrz 2015, 20:14

PieterB pisze:w twoim przypadku termostat może być tylko cały czas otwarty lub półzamknięty
Dokładnie ...i sprawdza się to w sposób najprostszy z możliwych <ok> łapiemy ręką powrotny dolny wąż chlodnicy ,który przy 100% sprawnym termostacie ,powinien być raczej zimny ,póki temp na zegarach nie zbliży się do ok.80-85 stopni .Jeżli ten wąż jest letni ,a temp.na zegarach jest 60-70 ,to nie potrzeba żadnych innych testów ,bo na 100% termostat jest niesprawny ,nie domyka się ,lub otwiera zbyt wczesnie 8-) Ale skoro temp osiąga 80 stopni ,to ja bym sobie dał spokój ,bo 80 stopni ,to wystarczająca temp. dla tego silnika ,i "produkowanie "się w celu osiągnięcia tych magicznych 90 stopni ,jest szukaniem problemu "na siłę " ;-)

kozdromen

Post autor: kozdromen » 13 wrz 2015, 06:57

To jaka to jest temperatura bo ta podziałka i tak jest trochę niedokładna? 70 czy 80?

Obrazek

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 13 wrz 2015, 08:01

U mnie jest tak samo. Nie przejmuj się tym, tak jak i ja już 7 rok ;-).

kozdromen

Post autor: kozdromen » 13 wrz 2015, 08:15

A spalanie masz w normie czy wyższe? Kurcze chyba faktycznie jest dobrze bo ogrzewanie działa - ciepłe powietrze jest zaraz po odpaleniu auta. Spalanie dopiero zmierze, tylko że głównie po mieście, mam 10 km w jedna stronę do pracy przez miasto - cześć światła (około 5) a reszta to główna aleja bez świateł, która sunę na obrzeża miasta Lublina.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2015, 09:21

kozdromen pisze:A spalanie masz w normie czy wyższe?
Spalanie przy obecnych,w zasadzie jeszcze letnich temperaturach , gdzie silniki i tak w miarę szybko się nagrzewa ,będzie zawsze podobne i oscyluje w okolicy ok.6 l ,czy termostat jest sprawny ,czy nie .Jeżdżąc po Lublinie,przy zachowaniu zasad oszczędnej jazdy , jak ci spali ok.7l ,to powinieneś się cieszyć ,bo na mniej to bym nie liczył ;-) Faktem jest że na zimę ,jak termostat nie trzyma (tu robimy opisany przeze mnie test ręczny dolnego węża ),należało by go wymienić ,bo ten silnik zimą ,długo łapie temp. a już przy niesprawnym ,niedomykającym się termostacie ,na krótkim odcinku ,nie nagrzeje się nawet do 50 stopni .Przy temp. poniżej ok.5 stopni,nagrzewanie wspomaga podgrzewacz na trzy świece żarowe ,który siedzi na przewodzie z nagrzewnicy ,ale nie w kazdym aucie jest takowy ,i nie zawsze działa ,bo jego działanie jest uzależnione od kilku warunków ,a i świece "grzałki ",po latach ,zwykle wszystkie dawno spalone ,a mało który użytkownik ,pokusi się o to żeby je sprawdzić,co mozna zrobic w minutę ,przy uzyciu kawałka kabla ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 wrz 2015, 10:24

Tak byłoby lepiej :mrgreen:
Obrazek

kozdromen

Post autor: kozdromen » 13 wrz 2015, 10:27

to może faktycznie ten czujnik źle przekazuje do zegarów, albo zegary walnięte..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2015, 11:02

kozdromen pisze:to może faktycznie ten czujnik źle przekazuje do zegarów, albo zegary walnięte..
Nic nie jest "walniete"...bo czy 80, czy 90 stopni na zegarach ,to powietrze i tak gorące leci z nawiewów ...sprawdż sobie ,czy trzyma jak należy termostat ,bo jeżeli masz coś "walnięte " to na 99% bedzie to on 8-)

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 13 wrz 2015, 13:06

u mnie było bardzo podobnie - na zegarach max 70`C, ciepły nawiew, a dolny wąż przy termostacie po jeździe ok.10km robił się ciepły ... obstawiałem termostat, ale na VAGu temperaturę po przeliczeniu ( stary osprzęt ) wskazywał ~90`C przy nagrzanym silniku a termostat otwierał się przy ~85`C wg programu. I okazało się ze winowacją był zabrudzony jakimś osadem czujnik szary z tyłu głowicy który wskazuje temperaturę na zegary, po wyczyszczeniu po ~7km mam na zegarach i na VAGu temperaturę ~90`C.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 13 wrz 2015, 13:09

A czym to czyściłeś? Spróbuję bo to chyba najprostsze i z tym dam sobie radę. Wczoraj ten czujnik znalazłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl