[1.9 1Z] nie łapie temperatury
K..... no a gdzie mogą być do c.... pana wężę od chłodnicy ??? Chyba pod maską nie ?
Otwierasz maskę widzisz z przodu chłodnice i po jej prawej stronie wychodzą dwa grube węże. 1 z góry do króćca przy głowicy a na dole chłodnicy masz 2 gruby wąż który idzie do termostatu. I ten masz sprawdzić jak pisałem wcześniej
Prościej się tego k.... opisać nie da Trzeba być j...... na łeb żeby nie wiedzieć o co chodzi.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-09-12, 17:02 ]
Blakuś, nie chcę widzieć więcej takiego czegoś ja tu, gdybyś to napisał pełnymi wyrazami był by to Twój ostatni post :!:
Otwierasz maskę widzisz z przodu chłodnice i po jej prawej stronie wychodzą dwa grube węże. 1 z góry do króćca przy głowicy a na dole chłodnicy masz 2 gruby wąż który idzie do termostatu. I ten masz sprawdzić jak pisałem wcześniej
Prościej się tego k.... opisać nie da Trzeba być j...... na łeb żeby nie wiedzieć o co chodzi.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-09-12, 17:02 ]
Blakuś, nie chcę widzieć więcej takiego czegoś ja tu, gdybyś to napisał pełnymi wyrazami był by to Twój ostatni post :!:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Blakuś, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kozdromen, powiem tak nie pisałeś że jeśli chodzi o motoryzację to jesteś aż tak zupełnie zielony.
Hmm jak nie wiesz na co patrzeć nie znajdziesz przyczyny, więc radził bym jak masz możliwość podjechać na jakiś spot w twoim województwie lub najbliższej okolicy jak będzie tylko organizowany. Spotkasz tam ludzi którzy prawdopodobnie pokażą Ci podstawowe rzeczy i co mniej więcej do czego służy. A jest to najlepsza nauka.
Ewentualnie zostaje Ci poszukać książek typu sam naprawiam audi80 i sobie poczytać i a są tam obrazki które też sporo wyjaśniają.
Opisywanie tu takich prostych rzeczy zajęło by masę czasu i z milion postów no i na dokładkę trzeba by tu wszystko przedstawiając za pomocą obrazków bo wiadomo nie wszystko da się opisać na tyle dokładnie by inna osoba to dokładnie zrozumiała.
Hmm jak nie wiesz na co patrzeć nie znajdziesz przyczyny, więc radził bym jak masz możliwość podjechać na jakiś spot w twoim województwie lub najbliższej okolicy jak będzie tylko organizowany. Spotkasz tam ludzi którzy prawdopodobnie pokażą Ci podstawowe rzeczy i co mniej więcej do czego służy. A jest to najlepsza nauka.
Ewentualnie zostaje Ci poszukać książek typu sam naprawiam audi80 i sobie poczytać i a są tam obrazki które też sporo wyjaśniają.
Opisywanie tu takich prostych rzeczy zajęło by masę czasu i z milion postów no i na dokładkę trzeba by tu wszystko przedstawiając za pomocą obrazków bo wiadomo nie wszystko da się opisać na tyle dokładnie by inna osoba to dokładnie zrozumiała.
jak na diesla to nie jest źlekozdromen pisze:czyli to chyba nie 70 pokazuje, a 80.
Ok. Możecie się śmiać, ale wcześniej jak jeździłem tym Audi to byłem w liceum i wszystko ojciec robił przy aucie, a ja gwizdałem na to i fajna na dziewczyny. Ostatnio to auto widziałem w 2008 roku a potem ojciec używał to jako dodatkowe. Teraz wziąłem to bo mi auto potrzebne i muszę wszystkiego sam dochodzić. jadę w krótką traske to sprawdzę ten dolny wąż (znalazłem go przed chwilą pod maską ) i się okaże czy to termostat czy ten czujnik. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 09:59 przez kozdromen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a jak widzisz to wielki błądkozdromen pisze:a ja gwizdałem na to i fajna na dziewczyny.
Ja rozumiem dziewczyny to może i fajna sprawa :mrgreen:
pozwól że coś Ci jeszcze napisze, ponieważ jestem adminem to mogę i nikt mi tu postu nie usunie mimo że są one nie na temat, ja się nie śmieję bo to nie jest śmieszne tylko smutne.kozdromen pisze:Możecie się śmiać, ale wcześniej jak jeździłem tym Audi to byłem w liceum i wszystko ojciec robił przy aucie,
Akurat to co napisał kolega wyżej w twoim przypadku nic nie da
dlaczego ano dlatego że w twoim przypadku termostat może być tylko cały czas otwarty lub półzamknięty bo gdybyś miał całkiem zamknięty to temp na pewno miał byś większą.Blakuś pisze:A jeśli jest wąż zimny ----> winny jest termostat ( cały czas otwarty/półotwarty)
Mam tu jedną podpowiedź ja szukałbym przyczyny w czujniku szarym(poszukaj info na jego temat) lub liczniku(zimne luty) też sobie poszukaj.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie ...i sprawdza się to w sposób najprostszy z możliwych <ok> łapiemy ręką powrotny dolny wąż chlodnicy ,który przy 100% sprawnym termostacie ,powinien być raczej zimny ,póki temp na zegarach nie zbliży się do ok.80-85 stopni .Jeżli ten wąż jest letni ,a temp.na zegarach jest 60-70 ,to nie potrzeba żadnych innych testów ,bo na 100% termostat jest niesprawny ,nie domyka się ,lub otwiera zbyt wczesnie 8-) Ale skoro temp osiąga 80 stopni ,to ja bym sobie dał spokój ,bo 80 stopni ,to wystarczająca temp. dla tego silnika ,i "produkowanie "się w celu osiągnięcia tych magicznych 90 stopni ,jest szukaniem problemu "na siłę "PieterB pisze:w twoim przypadku termostat może być tylko cały czas otwarty lub półzamknięty
A spalanie masz w normie czy wyższe? Kurcze chyba faktycznie jest dobrze bo ogrzewanie działa - ciepłe powietrze jest zaraz po odpaleniu auta. Spalanie dopiero zmierze, tylko że głównie po mieście, mam 10 km w jedna stronę do pracy przez miasto - cześć światła (około 5) a reszta to główna aleja bez świateł, która sunę na obrzeża miasta Lublina.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Spalanie przy obecnych,w zasadzie jeszcze letnich temperaturach , gdzie silniki i tak w miarę szybko się nagrzewa ,będzie zawsze podobne i oscyluje w okolicy ok.6 l ,czy termostat jest sprawny ,czy nie .Jeżdżąc po Lublinie,przy zachowaniu zasad oszczędnej jazdy , jak ci spali ok.7l ,to powinieneś się cieszyć ,bo na mniej to bym nie liczył Faktem jest że na zimę ,jak termostat nie trzyma (tu robimy opisany przeze mnie test ręczny dolnego węża ),należało by go wymienić ,bo ten silnik zimą ,długo łapie temp. a już przy niesprawnym ,niedomykającym się termostacie ,na krótkim odcinku ,nie nagrzeje się nawet do 50 stopni .Przy temp. poniżej ok.5 stopni,nagrzewanie wspomaga podgrzewacz na trzy świece żarowe ,który siedzi na przewodzie z nagrzewnicy ,ale nie w kazdym aucie jest takowy ,i nie zawsze działa ,bo jego działanie jest uzależnione od kilku warunków ,a i świece "grzałki ",po latach ,zwykle wszystkie dawno spalone ,a mało który użytkownik ,pokusi się o to żeby je sprawdzić,co mozna zrobic w minutę ,przy uzyciu kawałka kablakozdromen pisze:A spalanie masz w normie czy wyższe?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie jest "walniete"...bo czy 80, czy 90 stopni na zegarach ,to powietrze i tak gorące leci z nawiewów ...sprawdż sobie ,czy trzyma jak należy termostat ,bo jeżeli masz coś "walnięte " to na 99% bedzie to on 8-)kozdromen pisze:to może faktycznie ten czujnik źle przekazuje do zegarów, albo zegary walnięte..
u mnie było bardzo podobnie - na zegarach max 70`C, ciepły nawiew, a dolny wąż przy termostacie po jeździe ok.10km robił się ciepły ... obstawiałem termostat, ale na VAGu temperaturę po przeliczeniu ( stary osprzęt ) wskazywał ~90`C przy nagrzanym silniku a termostat otwierał się przy ~85`C wg programu. I okazało się ze winowacją był zabrudzony jakimś osadem czujnik szary z tyłu głowicy który wskazuje temperaturę na zegary, po wyczyszczeniu po ~7km mam na zegarach i na VAGu temperaturę ~90`C.