Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nie równa praca chwile po odpaleniu (Bosch)

ODPOWIEDZ
Bober95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2017, 21:17

[B4 1.9 1Z] Nie równa praca chwile po odpaleniu (Bosch)

Post autor: Bober95 » 25 lis 2017, 02:15

Witam

Mam taki problem z autem:
Jest sobie temperatura około 5 stopni (zazwyczaj problem się zaczyna gdy zaczynają grzać świece) auto odpala z kopa na 4 gary, nie ważne czy poczekam aż kontrolka świec zgaśnie czy nie więc je wykluczam.
Po chwili jeśli jest odpowiednio zimno to zaczyna się nie równa praca i trzęsienie całą budą sama lub dopiero po 1 przy gazowaniu i tak sobie chodzi przez około 2 min (im zimniej tym dłużej) po czym problem przestaje i autem można wyjeździć cały bak i będzie poprawnie chodził i miał moc do momentu kolejnego nocnego postoju
W niektórych przypadkach po chwili potrafi nawet gasnąć i ma problemy z odpaleniem (Brak paliwa ?) ale pozostawienie go na chwile (5 min) i odpala od strzała lecz problem nadal się pojawia. Obroty nie falują
Był dzisiaj u 'mechanika' który stwierdził iż walnięty nastawnik albo cała pompa chcąc mi wcisnąć pompę więc w d***e mam takiego mechanika.
Może ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem (albo ja nie umiem szukać zly_ )
Filmik prezentujący problem, niestety nagrany PRZED poprawnym ustawieniem pompy:

Oczywiście liczę się z koniecznością wymiany nastawnika na piersburg lecz chce to jak najdłużej odwlec w czasie

Pozdrawiam

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 25 lis 2017, 08:56

zrob taki filmik na cieplym ale juz widze ze kat wtrysku jest do poprawienia i zaloze sie ze kopci na bialo?:) nastawnik widac ze pracuje rowno wiec wyglada na ok zobaczymy jak sie zachowuje na cieplym

Bober95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2017, 21:17

Post autor: Bober95 » 25 lis 2017, 16:34

szczepanek1313 pisze:zrob taki filmik na cieplym
Proszę bardzo, tak jak pisałem filmik był sprzed ustawiania pompy, a ten:
Nagrany został przed chwilą
szczepanek1313 pisze:zaloze sie ze kopci na bialo?:)
Tak

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2017, 16:54

Bober95 pisze:Był dzisiaj u 'mechanika' który stwierdził iż walnięty nastawnik albo cała pompa
Na pierwszym filmie widac jak dawka skacze w nienaturanie dużym zakresie 46 -61 ,co odpowiada 9-12 mg ,i nie mówię tu o momencie kiedy dodajesz gazu ,tylko kiedy chodzi bez gazu .Przy takich skokach dawki silnik na pewno nie będzie równo pracowal ....więc ja również obstawiam nastawnik.A jak nie nastawnik to wtryski .Ja w takich wypadkach jak ktoś ma watpliwosci ,podmieniam nastawnik na sprawny w parę minut i wszystko jasne ;-) Dziwne że twój mechanik tego nie zrobił mając takę pompę z nastawnikiem

Bober95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2017, 21:17

Post autor: Bober95 » 25 lis 2017, 19:13

MUNIOR pisze:
Bober95 pisze:Był dzisiaj u 'mechanika' który stwierdził iż walnięty nastawnik albo cała pompa
Na pierwszym filmie widac jak dawka skacze w nienaturanie dużym zakresie 46 -61 ,co odpowiada 9-12 mg ,i nie mówię tu o momencie kiedy dodajesz gazu ,tylko kiedy chodzi bez gazu .Przy takich skokach dawki silnik na pewno nie będzie równo pracowal ....więc ja również obstawiam nastawnik.A jak nie nastawnik to wtryski .Ja w takich wypadkach jak ktoś ma watpliwosci ,podmieniam nastawnik na sprawny w parę minut i wszystko jasne ;-)
Nagram jeszcze jutro jak to wygląda po nastawieniu

Tylko mam jeszcze pytanie: czy takie objawy może dawać nieszczelność w przewodach ?
MUNIOR pisze: Dziwne że twój mechanik tego nie zrobił mając takę pompę z nastawnikiem
Z d**y mechanik, pewnie zobaczył boscha i stwierdził że mu sie nie chce i chciał tylko wcisnąć pompe

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2017, 19:32

Bober95 pisze:Nagram jeszcze jutro jak to wygląda po nastawieniu
"Nastawieniu" czego ? Jeżeli masz na myśli początek wtrysku ,to na pewno nawet duże odchyłki jego wartosci od zalecanej 40-50 ,czy to w górę ,czy w dół nie spowodują "przebierania obrotów " bo ECU po odpaleniu potrafi skorygować i poprawić początek wtrysku w dość znacznym stopniu .Co najwyżej w przypadku zbyt wczesnego początku bedzie twarda praca ,a w przypadku zbyt pużnego problemy z pierwszym odpaleniem .Na przebieranie obrotami mają wplyw w zasadzie tylko dwie rzeczy : nastawnik i wtryski .W przypadku nastawnika potencjometrycznego ,zwykle problem tkwi w samym nastawniku ,który ze względu na swoją konstrukcje ,jest czuły na zanieczyszczenia wytracające się z paliwa ,które osadzają sie na ściezkach oporowych i utrudniają odczyt opornosci . Ale zwykle w zdecydowanej większosci przypadków ,problemem jest zwykle zużycie i wytarcie tych ścieżek
Bober95 pisze:Tylko mam jeszcze pytanie: czy takie objawy może dawać nieszczelność w przewodach ?

MUNIOR napisał/a:
nie

Bober95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2017, 21:17

Post autor: Bober95 » 25 lis 2017, 19:58

MUNIOR, no nic wychodzi na to że nie da się z tym nic innego zrobić jak przerobić go na piersburga (najlepsza opcja)

Dziękuje za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga