Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Podpięcie wężyków ciśnieniowych

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

[B4 1.9 1Z] Podpięcie wężyków ciśnieniowych

Post autor: MacGyver313 » 07 sie 2017, 07:49

Witam wszystkich, znajdzie się ktoś kto mógłby rozrysować, lub wytłumaczyć jak odpowiednio powinny być podpięte te czujniki które znajdują się na prawym nadkolu. U mnie już ktoś grzebał i przykładowo map sensor jest podpięty do EGR-a :-D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu, powiedzcie mi czy te kable do opornicy są dobrze podpięte? Dodam że wentylatory się nie załączają, jedynie po zawarciu wtyczki od czujnika w chłodnicy, włączają się oba.
Obrazek

Jeśli uda się dojść końca z wszystkimi wężykami, postaram się zrobić ogólny schemat podłączenia w 1z. Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 07 sie 2017, 09:26 przez MacGyver313, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 07 sie 2017, 09:18

Od turbiny idzie wężyk do metalowego końca n75 a boczne wyjście idzie do gruszki. Górne wyjście to upust okok

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

Post autor: MacGyver313 » 07 sie 2017, 09:34

Czyli górne wyjście pozostawić wolne? Jak mogę sprawdzić czy n75 działa poprawnie? No o jeszcze zostaje reszta wężyków czyli ATM i map sensor. Właśnie gdzie map sensor podpiąć, do intercoolera?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2017, 19:30

Obrazek

Obrazek


Z MAp sensora wężyk powienien być podłączony do króćca w intercoolerze.

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

Post autor: MacGyver313 » 07 sie 2017, 19:59

Kolego Krzysiek 84, mógłbyś zrobić jeszcze zdjęcie dokładnie tego ATM ? N75 już podpięte, silnik lepiej chodzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2017, 20:01

MacGyver313 pisze: Jak mogę sprawdzić czy n75 działa poprawnie?
Tylko i wyłacznie mierząc cisnienie doładowania ...w twoim przypadku najlepiej przy użyciu zwykłego manometru wpiętego w dolot.Przy takim pomiarze koniczna jest " zwężka" w przewodzie do manometru ,najlepsza do tego jest igła lekarska 1mm.Przy sprawnym i prawidłowo podpietym n75 doładowanie nie powinno przekraczać 0.9 bara ,przez 1-2 sek moze przekraczać 1 bara ,ale pużniej musi spaść do co najmniej 0,9 bara .Dobrze jest też sprawdzić doładowanie z odpietym n75 ,powinno osiągnąć co najmniej 1,5 bara i po ok.5 sekundach jazdy z takim cisnieniem ,sterownik powinien zlapać tryb awaryjny.N75 szczególnie te ori dwudziesto paro letnie ,praktycznie wszystkie nie pracują już prawidłowo ...zwykle zawyżają i auto łapie tryb awaryjny,ale zdarza się też że zaniżają cisnienie do ok.0,5 bara i auto ma muła
Ostatnio zmieniony 07 sie 2017, 20:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2017, 20:06

MacGyver313,

ATM nie jest Ci do niczego potrzebny rotfl

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2017, 20:12

Krzysiek 84 pisze:ATM nie jest Ci do niczego potrzebny rotfl
Tak jest ATM ,czyli elektrozawór obsługujący EGR ,nie jest do niczego potrzebny .EGR zaslepić i nie zawracać sobie całą jego "instalacją'' głowy

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

Post autor: MacGyver313 » 07 sie 2017, 20:13

Może i nie jest ale jest w nim jedna wolna końcówka i słychać jak ucieka z niej powietrze, dlatego do pełni szczęścia chciałem go podłączyć jak należy :-D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2017, 20:17

MacGyver313,

Znajdź przewód który jest podłaczony z ATM do zaworka w serwo . Zdejmij go i zaślep.
To będzie na tyle w temacie ATM.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2017, 20:21

Krzysiek 84 pisze:Znajdź przewód który jest podłaczony z ATM do zaworka w serwo
Przy wyjsciu serwo jest podłaczony czarny cienki węzyk z tworzywa i kawałek gumowego w oplocie ,odpinasz ,zaslepiasz króciec przy serwo i tyle ...no chyba że masz klimę ,to musisz zaslepić przy nadkolu ,bo nie bedzie obiegu wewnetrznego REC który też jest zasilany z tego wężyka

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

Post autor: MacGyver313 » 08 sie 2017, 12:58

Wężyki podpięte tak jak pisaliście, jest dużo lepiej, serwo zaślepione. Tylko jeszcze kwestia tej opornicy, macie jakieś schematy żeby poprawnie ją podłączyć?

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 08 sie 2017, 16:06

na solenoidach typu N75 są trzy wyjścia opisywane VAC to się podłącza podciśnienie z magistrali, OUT ten króciec podłączamy do sterowanego elementu np. EGR, gruszka turbo i inne, i podłączenie ATM to jest połączenie z ATMosferą, jak by tego nie było to podciśnienie by nie miało gdzie uciec i dany siłownik by nie pracował.

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 26 lis 2017, 20:56

Panowie czy ktoś wie gdzie powinien być podłączony przewód od krućca kolektora dolotowego? mam zaślepiony korkiem ten kruciec przy kolektorze dolotowym jeżdżę tak parę lat i nic się nie dzieje, ale gdzie powinien być podłączony oryginalnie i co to w ogóle daje?

MacGyver313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2017, 22:50

Post autor: MacGyver313 » 26 lis 2017, 20:58

Jeśli mówimy o tym samym, to on jest np. jakbyś chciał podpiąć wskaźnik ciśnienia doładowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga