Czy chodzi o ten element?h/k pisze: ↑22 cze 2020, 17:01...powolniak pisze: ↑20 cze 2020, 20:34Ps jesli wersje poduszek diesel/ benzyna różnię się oznaczeniami- nie pamiętam czy tak jest - może diesel, upraszczając oczywiście, jest twardszy i trwalszy, a zakładając poduchy z benzyny zyskujemy ciutkę większy komfort kosztem trwałości? czyli 500 000 km zamiast 800 000
Ups... czyli koncepcja inna niż kolegi kilka postów wcześniej:)
Po wymianie poduszek trzeba szynę odboju przód dość dokładnie ustawić pośrodku. Czasem trzeba tez to skorygować z biegiem kilometrów nawet kilkakrotnie.
...
[B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 342
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
Tak.
To jest to.
To jest to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
- Imię: Wojciech
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: NMR
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
Miałem ten sam problem z "poduszkami" w swoim 1Z i znam tę bolączkę. Sprawdzałem zamienniki takich firm jak FEBI, Lemforder oraz CORTECO, ale wszystkie one okazywały się beznadziejne!
Żaden zamiennik nie spełniał swojej roli - całe nadwozie ciągle drgało razem ze mną
Następnie skontaktowałem się z firmą:
Wulkanizacja Michał Lorens
ul. Kłobucka 11
02-699 Warszawa
i zapytałem, czy zregenerują moje oryginały, ale powiedziano mi, że tego typu poduszek nie są w stanie zregenerować niestety
Doradzono mi żebym spróbował ponawiercać otwory w gumie dookoła tych zamienników, ponieważ "podróby" nie mają w sobie oleju. I co się okazało? Z każdego zamiennika po rozwierceniu wypływał olej...
Także pomysł z nawiercaniem otworów w zamiennikach nie wypalił.
W serwisie Audi oryginały są już niedostępne.
Z ciekawości napisałem o dostępność oryginałów do www.vwclassicparts.pl i są one tam dostępne, aczkolwiek ceny są nie do zaakceptowania jak dla mnie (hydro-podstawy po około 1000 zł, poduchy skrzyni po około 400 zł)...
Ostatecznie zostałem przy oryginalnych używkach bo nie mam innej alternatywy.
Należy pamiętać, że wpływ na wibracje nadwozia mają również poduszki skrzyni, a nie tylko hydro-podstawy silnika (sprawdzałem to).
A numery oryginałów w mojej B4 1Z sedan manual z 1994 roku były następujące:
8A0199379E lewa poduszka silnika
8A0199382A prawa poduszka silnika
8A0399151D poducha skrzyni
893399151A poducha skrzyni
Dodano po 12 minutach 43 sekundach:
Zastanawiałem się również nad zastosowaniem oryginalnych poduszek silnika np. z Passata B5 1.9 TDI, ale trzeba by było przerabiać jakoś mocowania na śruby przy użyciu spawarki do aluminium.
Ale chyba nie da się tego zrobić, bo podczas spawania olej się pewnie zagotuje a guma zwyczajnie usmaży. Chyba że dałoby się wyciąć i oszlifować na "okrągło" sam element tłumiący z Passata lub A4, następnie dorobić do tego jakieś adaptery pod śruby do B4. Ale nie mam pewności, że to się potem zmieści pomiędzy łapą silnika i nadwoziem.
Żaden zamiennik nie spełniał swojej roli - całe nadwozie ciągle drgało razem ze mną
Następnie skontaktowałem się z firmą:
Wulkanizacja Michał Lorens
ul. Kłobucka 11
02-699 Warszawa
i zapytałem, czy zregenerują moje oryginały, ale powiedziano mi, że tego typu poduszek nie są w stanie zregenerować niestety
Doradzono mi żebym spróbował ponawiercać otwory w gumie dookoła tych zamienników, ponieważ "podróby" nie mają w sobie oleju. I co się okazało? Z każdego zamiennika po rozwierceniu wypływał olej...
Także pomysł z nawiercaniem otworów w zamiennikach nie wypalił.
W serwisie Audi oryginały są już niedostępne.
Z ciekawości napisałem o dostępność oryginałów do www.vwclassicparts.pl i są one tam dostępne, aczkolwiek ceny są nie do zaakceptowania jak dla mnie (hydro-podstawy po około 1000 zł, poduchy skrzyni po około 400 zł)...
Ostatecznie zostałem przy oryginalnych używkach bo nie mam innej alternatywy.
Należy pamiętać, że wpływ na wibracje nadwozia mają również poduszki skrzyni, a nie tylko hydro-podstawy silnika (sprawdzałem to).
A numery oryginałów w mojej B4 1Z sedan manual z 1994 roku były następujące:
8A0199379E lewa poduszka silnika
8A0199382A prawa poduszka silnika
8A0399151D poducha skrzyni
893399151A poducha skrzyni
Dodano po 12 minutach 43 sekundach:
Zastanawiałem się również nad zastosowaniem oryginalnych poduszek silnika np. z Passata B5 1.9 TDI, ale trzeba by było przerabiać jakoś mocowania na śruby przy użyciu spawarki do aluminium.
Ale chyba nie da się tego zrobić, bo podczas spawania olej się pewnie zagotuje a guma zwyczajnie usmaży. Chyba że dałoby się wyciąć i oszlifować na "okrągło" sam element tłumiący z Passata lub A4, następnie dorobić do tego jakieś adaptery pod śruby do B4. Ale nie mam pewności, że to się potem zmieści pomiędzy łapą silnika i nadwoziem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
Tak, nawet te bardzo tanie zamienniki zazwyczaj mają w sobie płyn. Ale co z tego skoro guma nie ma nic wspólnego z odpowiednimi właściwościami. Tak samo właśnie poduszki skrzyni czy nawet amortyzatorów.
Były już takie patenty na poduszki silnikowe z B5, ponoć działa. Chyba właśnie polegało to na wyrzuceniu gumy z poduszki B4 i wykorzystaniu tylko tej podstawy aluminiowej. Sam mam w zanadrzu oprócz jednej pary zapasowych oryginałów również zamienniki - w razie W wycinam te łapki poduszki i powinna wylecieć kompletna z podstawy. Trzeba by tylko po tej operacji dokładnie zmierzyć czy nowsza pasuje wymiarowo.
Ewentualnie rozwiercić otwory na płycie podłużnicy pod M10 czy M12, dać długie śruby, gwintowane dystanse (długie nakrętki) i do tego grubą płytę stalową - wszystko wymierzyć, spasować, by silnik ładnie spoczął na poduszkach.
Ogólnie konwersja na poduszki z B5 czy nawet jak się da od B6, B7 staje się już jedynym najlepszym wyjściem, bo używane OEM w stanie do użytku pomału już się kończą...
Wspomnę o tym, że te od B5 wzwyż na szrotach leżą w bardzo dużych ilościach i prawdopodobnie są w większości utylizowane.
Były już takie patenty na poduszki silnikowe z B5, ponoć działa. Chyba właśnie polegało to na wyrzuceniu gumy z poduszki B4 i wykorzystaniu tylko tej podstawy aluminiowej. Sam mam w zanadrzu oprócz jednej pary zapasowych oryginałów również zamienniki - w razie W wycinam te łapki poduszki i powinna wylecieć kompletna z podstawy. Trzeba by tylko po tej operacji dokładnie zmierzyć czy nowsza pasuje wymiarowo.
Ewentualnie rozwiercić otwory na płycie podłużnicy pod M10 czy M12, dać długie śruby, gwintowane dystanse (długie nakrętki) i do tego grubą płytę stalową - wszystko wymierzyć, spasować, by silnik ładnie spoczął na poduszkach.
Ogólnie konwersja na poduszki z B5 czy nawet jak się da od B6, B7 staje się już jedynym najlepszym wyjściem, bo używane OEM w stanie do użytku pomału już się kończą...
Wspomnę o tym, że te od B5 wzwyż na szrotach leżą w bardzo dużych ilościach i prawdopodobnie są w większości utylizowane.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2020, 21:09 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
Juz niestety w vw i audi b5/a6 c5 poduszki fabryczne kończą swów żywot, trzeba mieć szczęście aby one wytrzymały ponad 300 tysięcy km. Także lepiej szukać jednak tych 80tkowych w miare chociaz nie ponadrywanych i miekkich i da sie jezdzic w przypadku benzyniaka - nie wiem jak diesle
Można zamiast hydropodstawy kombinować z silikonem, może by coś ciekawego wyszło z tego :idea:
Można zamiast hydropodstawy kombinować z silikonem, może by coś ciekawego wyszło z tego :idea:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1,9tdi 1Z] Poduszki silnika
Zmiękczać gumę środkami do pielęgancji gumowych uszczelek i opon , żeby nie ponadrywały się i były elastyczne.