Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z] problem z olejem

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 00:50

Ludzie, chcecie to sobie lejcie minerała do TDI. Wasz wybór.
Ja jeżdżę starym dieslem z przebiegiem rzędu 500 tys km, głowica rozklekotana, luzy na prowadnicach zaworów pod 2mm, dzień w dzień po 100km robię i wiem, że zawsze silnik odpali i wszędzie dowiezie. Przy tym cicho i bardzo równo pracuje i wiele TDI jeżdżących po drogach mogłoby tak pracować (oprócz rozklekotanych zaworów, które tak na boki latają, że się w gniazdach nie mieszczą).
lja mysle ze wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk nie jest najlepszym pomyslem no chyba ze odrazu uszczelni sie cały silnik bo jak wiadomo olej mineralny jest brdziej gesty
Gęsty to jest w butelce, temperatura rozgrzanego oleju to ok 100*C a przy tej temperaturze minerał jak rzadki jak woda (lub rzadszy). Do tego trzeba dodać, że przy minerale szybciej dochodzi do smarowania granicznego a więc kontaktu metal-metal elementów ruchomych.
a jak sie zaleje półsyntetyk to przepłucze on nam troszke silnik i pewnie po jakims czasie sie on rozszczelni i zacznie przeciekac na uszczelkach simeringach
Bo simeringi i uszczelki wymienia się z czasem a nie uszczelnia się je sztucznie odpadami silnika. Później się dziwić, że z 90KM w 1Z zostaje 70KM lub mniej :roll: Czopy nagaru robią swoje.
Zresztą co ja się będę produkował, każdy robi po swojemu i tak jak uważa. Ja leję półsyntetyk (chociaż pije olej, pewnie przez zawory), pali mi w cyklu mieszanym + korki 5-5.5l ON a jak popada trochę śniegu to mam problemy z trakcją na wszystkich biegach powyżej 2200 obr.
Toć jo mom tylko starego turbo gnojka więc się nie znom... :-/

Awatar użytkownika
pzet83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:57
Lokalizacja: Cieszyn/Coventry UK

Post autor: pzet83 » 28 lis 2010, 01:40

Jak juz wczesniej napisalem, to zostaje przy tym 5W40 czy tam 30. Dolewek nie robie, wymieniam i tak zazwyczaj co 10 - 12 chociaz teraz mam ponad 14 ale to wyjatkowo tak sie zdarzyło. Dolewam 0.5 litra od wymiany do wymiany ale myśle że to za sprawą pocącego sie kolanka odmy przy bloku (przy tej zmianie oleju to wyeliminuje) no i widze że są zapocenia spod pokrywy zaworów. Silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów. Tu mam sprawdzony olej na którym silnik ładnie klekocze, hydrauliki nie stukaja chociaz przebieg ponad 300.000km wiec faktycznie nie ma sensu sie uwsteczniać. Jeszcze rozumiem watpliwosci pomiedzy pelnym a pól ale zupelnie nie rozumiem ludzi ktorzy namawiaja do mineralnego, no chyba że go zmieniaja co 5000 km:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 02:14

pzet83 pisze:chociaz przebieg ponad 300.000km
Ledwie dotarty... Nie deptaj go za mocno, pamiętaj, silnik ledwie dotarty :mrgreen:

pzet83 pisze: Jeszcze rozumiem watpliwosci pomiedzy pelnym a pól
Baza syntetyczna vs. baza mineralna z mocnymi dodatkami uszlachetniąjącymi. Tak wygląda rywalizacja full vs. semisyntetic.
pzet83 pisze:no chyba że go zmieniaja co 5000
Rany bociu, co półtorej miesiąca bym musiał olej zmieniać :shock:



P.S.
Wymiana hydropopychaczy to koszt ok 200zł za komplet INA. Zresztą o czym my mówimy... jeżdżąc na tak wysokiej klasie oleju nie ma bata by czymkolwiek zapchać cienkie kanały olejowe ciśnieniowo stabilizowanych popychaczy.
I tu znowu jest kolejny powód, dla którego nie warto degradować oleju. Na minerale 20-30 tys km i będzie Ci wszystko grać pod klawiaturą, kolejne koszta.
A tak to będziesz jeździł na ori popychaczach jeszcze długie lata bo wszystkie ciśnienia będą takie, jak miał konstruktor na desce kreślarskiej.

Awatar użytkownika
pzet83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:57
Lokalizacja: Cieszyn/Coventry UK

Post autor: pzet83 » 28 lis 2010, 16:03

A jak sie sprawa ksztaluje w przypadku częstszej zmiany producenta oleju przy zachowaniu tej samej klasy oleju? przykładowo leje helixa teraz a pasuje mi wlac teraz castrol albo elf albo jeszcze inny ale wszystko 5w40. Sa to tylko względy finansowe i nazwijmy to organizacyjne.

Zauważyłem też ze w bardzo dobrych cenach są oleje marki TOTAL - głownie na allegro jednak mam pewne wątpliwosci w stosunku do oryginalnosci tych produktów choc sama marka wydaje sie być renomowaną.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2010, 17:18

misiek547 pisze:l bo jak wiadomo olej mineralny jest brdziej gesty a jak sie zaleje półsyntetyk to przepłucze on nam troszke silnik i pewnie po jakims czasie sie on rozszczelni i zacznie przeciekac na uszczelkach simeringach itd takie jest moje zdanie
Sory ale bzdury piszesz ,minerał jest gęstrzy :shock: ...fakt na mrozie jak miód :mrgreen: Nie o gęstość się tu rozchodzi ,tylko o lepkość .Półsyntetyk niczego nikomu nie rozszczelnił i nie rozczelni .Jak sie coś komuś rozsczelniło to na pewno nie z winy oleju...reszta jak koledzy wyżej piszą ,sama prawda i tylko prawda 8-)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 29 lis 2010, 17:25

Mój silnik chyba nie wiem że powinien się rozszczelnić :shock: Na półsyntetyku lata 40tyś od zmiany z minerala.

Tyle w temacie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lis 2010, 18:39

dubbler pisze:Mój silnik chyba nie wiem że powinien się rozszczelnić :shock: Na półsyntetyku lata 40tyś od zmiany z minerala.

Tyle w temacie.
A według obliczeń naukowców bąk nie ma prawa latać bo jest za ciężki do swoich małych skrzydełek. Dobrze, że bąki nie potrafią czytać bo by przestały latać ;-) Dlatego Ty też nic nie mów silnikowi.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 09 gru 2010, 23:46

Panowie nie wiem gdzie mogę napisać, więc piesze tutaj: mam silnik po remonciem, zrobiłem nim 47tyś od remontu, nie pamiętam tylko czy miałem pompe oleju wymienianą, leje olej mineralny bo koleś, który wszystko robił zalał go minerałem i teraz moje pytanie czy jest możliwość przejścia na półsyntetyk albo i syntetyk,chciałbym się upewnić czy to nie będzie zły pomysł.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 gru 2010, 13:08

NorbertGSX pisze: zrobiłem nim 47tyś od remontu, leje olej mineralny bo koleś, który wszystko robił zalał go minerałem
bo na mineralnym jest kiepskie smarowanie i silnik szybciej się dociera, ale ten olej należało wylać po ok 3 tys. km i zalać dobrym półsyntetykiem, zrobić kolejne 10tys. km i zalewać pełny syntetyk do samego końca, ewentualnie jak ktoś się uprze to lać 10W-40 na lato a 5W-40 na zimę, chociaż 10W-40 należy wymieniać co ok 10-12tys. km a 5W-40 można co 15tys. km

kto widział na tym mineralnym badziewiu jeździć tyle czasu z silnikiem po remoncie :?: :shock:

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 10 gru 2010, 13:59

UKI_XX pisze:kto widział na tym mineralnym badziewiu jeździć tyle czasu z silnikiem po remoncie
mechanior mówił że tak ma być cały czas, a nie mówił czegoś takiego jak ty i dlatego się pytam ;-) to co mogę go zmienić przy następnej wymianie czy już po ptokach?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 10 gru 2010, 19:44

NorbertGSX, Ludzie po pół miljona mają i śmisają na półsyntetyku, a ty masz 47 tyś i się boisz. Śmiało zmieniaj <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 gru 2010, 10:58

NorbertGSX pisze:mechanior mówił że tak ma być cały czas, a nie mówił czegoś takiego jak ty i dlatego się pytam ;-) to co mogę go zmienić przy następnej wymianie czy już po ptokach?
bo mechanik też musi zarabiać, a wiadomo im gorszy olej tym szybciej się do niego zgłosisz na kolejny remont (niby po kilku latach ale samochodów jest dużo w okolicy), zmieniaj na wysokiej jakości półsyntetyk albo syntetyk i pożegnaj się z mechanikiem <ok> i tylko pozostanie wymiana rozrządu w odpowiednim momencie, chociaż to nie remont ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2010, 16:21

Napisałbym, że znam 1Z, któremu na zime jest lane 0W-30 ale nie będę nic pisał, bo mechanicy zalecają co innego :roll:
A silnik jeździ i jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl