[B4 1Z] Przyśpieszenie 0-100 km/h
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten osprzęt były tylko w modelach z początku produkcji ,króciutko Spotkanie takiego modelu na jednospręzynkowcach ,to bardzo rzadki przypadek,osobiscie widziałem dwa takie ,na kilkadziesiąt sztuk z jakimi miałem przyjemność :mrgreen: . Zdecydowana większość starych "boschów "niczym się nie różni ,w temacie pompy i wtrysków ,od tych na przepływce pierburga 8-) Jedynie turbina t2 została w "boschach "do końca ,i w zasadzie tym tylko się różnią ...nie licząc kompa,nastawnika,przepływki i innych drobiazgówandi77 pisze:krzychu79, Różnica osprzętu 1Z nie polega tylko na pompach wtryskowych bosch/pierburg (oraz przepływomierza).
Różnica tkwi także we wtryskach (jedno i dwu-sprężynowe), oraz różnymi typami turbin.
yy to ja moze wypociny swoje przedstawie , auto kumpla ale wszstko wykonalem ja. Ori 1Z w serii byl. Motor wiecej niz 30bar/cyl, cisnienie oleju wiecej niz 1.5 bar na wolnych po mocnych palunkach, 230 vmax , zamkniety obrotek na 5 , czas 7.3-7.5s na 100 , kola 16" 205/55 . Pompa ASV + podniesienie cysnienia na 14b@4000+tlokorozdzielacz renia 993 i zaworek regulujacy z tej reni. Turbo K24 po regenracji, kolektor ARL, dolot w calosci 2" , dolot do turbo 3" ze stozkiem, wydech w calosci 2.5" , komp z AHU . Soft praktycznie bezdym, 1.5b jest od 2400 do 4600 urzymane pozniej spada bo sie motor rozpadl, ropa wlana tez w tych wartoscia, przy odcince 5300obr. 1.25b i 45mg. Wtryski 216 7diesel , ale pewnie beda 230s2 .
Niestety na obecna chwile tylko to i jak widac na 2 kupa siwego dymu z prawego kola.
Niestety na obecna chwile tylko to i jak widac na 2 kupa siwego dymu z prawego kola.
1Z wytrzymuje 1.25B do max 4000prm, pozniej co najwyzej 1.05 a jak puchnie i trzyma wydech... , a K24 ma walek o grubosci 12mm, 2b wytrzymuje do 4000 poniej trza na 1.5 schodzic, osobicie w tym TDI przetestowalismy 1.8 do 4400 ze spadkiem , na 1.4 pozniej oczywiscie map sensor na 300 kpa. T15 czt tam t2 to male pchelki z z tego koni nie narobisz nie wspomne ze tylko na dole pompuja a gory null :evil:
Moze tobie wystarczy, ale mi nie , w mojej cordobie gt17vb mam 1.6bar w overbooscie jest 1.7 i 1.6 mam do 4000 , pozniej 1.45 do do 4600 , 1.3 do 4800-4900 i pozniej ostatej juz prawie seria . Ja porobisz troszke mocniejszych 1.9 to bedziesz wiedzial ocb. 1-2 krecisz prawie do konca w granicy 5000 ale pozniej to jest 4400-4600 max . Ma byc moc i bezdym poto sie tak robi i poto daje sie mocniejsze turbiny, mnie moc w granicy 130-140 nie intersuje... . Tak naprawde do TDI idzie najlepiej w granicy 2400-4200 i nikt mi tego nie powie to jest bezpieczne dla tego silnika i nie obciaza ukladku korbowo tlokowego i sprzegla.