[B4 1Z] Przyśpieszenie 0-100 km/h
[B4 1Z] Przyśpieszenie 0-100 km/h
Witam. Zastanawiam się w jakiej kondycji są nasze Zetorki
Porównujmy tutaj przyśpieszenie 0-100km/h naszych wszystkich B4 1.9 TDI, sedan/avant, bosh/pierburg, z chipem i bez, dowolnie ale zaznaczajcie jaki to typ nadwozia i dobrze by było też podać masę auta wpisaną w dowód, żeby wyniki były bardziej miarodajne Wiadomo że pomiary nie będę perfekcyjne bo za dużo czynników się na to składa, ale chodzi mi o wartości orientacyjne.
Ja zacznę:
Ori 1Z na boshu, sedan 93r, bez klimy, w dowodzie masa 1270kg.
Wynik 0-100km/h to średnio 16,00sek z 3 pomiarów.
Porównujmy tutaj przyśpieszenie 0-100km/h naszych wszystkich B4 1.9 TDI, sedan/avant, bosh/pierburg, z chipem i bez, dowolnie ale zaznaczajcie jaki to typ nadwozia i dobrze by było też podać masę auta wpisaną w dowód, żeby wyniki były bardziej miarodajne Wiadomo że pomiary nie będę perfekcyjne bo za dużo czynników się na to składa, ale chodzi mi o wartości orientacyjne.
Ja zacznę:
Ori 1Z na boshu, sedan 93r, bez klimy, w dowodzie masa 1270kg.
Wynik 0-100km/h to średnio 16,00sek z 3 pomiarów.
Skąd masz takie dane?andi77 pisze:Słabiutko... w serii powinno być coś ok. 13.5 sek.
We wszystkich źródłach w których sprawdzałem wynik tej wersji do 100km/h wynosi 14,1 sek. Biorąc pod uwagę, że auto ma już 20 lat na karku myślę że wynik 2 sekundy gorszy nie jest wcale słabiutki... może dupy nie urywa ale tragedii chyba też nie ma Mierzone w dwie osoby (łączna waga ok ~160kg) Zresztą właśnie dlatego chciałem porównać z innymi.
A ile wychodziło fabrycznie różnych przełożeń skrzyni w tym (1Z) silniku? Jakie widełki przekłamania licznika mają seryjnie te modele?spiczi pisze:Takie porównywanie nie ma większego sensu. Ważna jest wielkość opon, oszukiwanie licznika, przełożenie skrzyni.
Zakładam że jak wszystkie liczniki przekłamują podobnie to w niczym to nie przeszkadza.
Pomiaru dokonałem na ori alusach, opony 195/65/15 czyli też ori. Jak duże może być przekłamanie na innych oponach? I czemu uważasz że to nie ma większego sensu?
Mnie np ciekawi ile do 'setki' ma ori pierburg, czy jakiś ori bosh zrobi jeszcze te fabryczne 14sek czy nie ma szans. Nie każdy zakłada koła 17" albo robi chipa więc myślę że takie orientacyjne porównanie ma sens, no ale zobaczymy czy ktoś poda tu jeszcze swoje wyniki
Napisałeś "powinno być 13,5sek" co zabrzmiało jak jedyna słuszna i prawdziwa wytyczna. Dopiero teraz dodajesz że zmierzyłeś tyle w jakimś zetorkuandi77 pisze:Napisałem, że ok. 13.5sek. i to był pomiar praktyczny.
Ano po to pytamy żeby porównać te dane "książkowe" z rzeczywistymi. Do czegoś trzeba się odnieść, masz lepszy pomysł niż te "dane fabryczne"?andi77 pisze:Panowie... książkowa teoria często ma się nijak do praktyki. Jeżeli macie dane ,,książkowe", to po co pytać o osiągi 1Z skoro wiecie lepiej
Napisz czy to 13,5 było na boshu czy pierburgu, jak pamiętasz jeszcze jakieś info jak rozmiar kół czy masa auta to też by było fajnie, bo wychodzi, że to bardzo dobry wynik. Rozumiem że silnik total seria?
To chyba niezły wynik lepszy niż "książkowy" mimo, że ten chyba podawany jest dla bosha Wciąż mamy za mało danych żeby się jakoś odnieść. Czekamy na więcej :mrgreen:Marcin11 pisze:ja na dodatkowym dolocie powietrza do filtra , 0-100 robie w 13,9 kondycja silnika uważam za bardzo dobrą mimo wieku , osprzęt na pierburgu <cieszy
Takie pomiary mogą być choc troche miarodajne jedynie stosując dobry GPS z odpowiednim programem, pozostaje tylko czynnik kierowcy.
Programy dostępne są nawet na smartphony i tak na prawde to tylko temu w warunkach amatorskich mozna chyba ufać.
Wszyscy doskonale wiedzą jak duze są przekłąmania prędkosć wskazana- prędkość rzeczywista.
Programy dostępne są nawet na smartphony i tak na prawde to tylko temu w warunkach amatorskich mozna chyba ufać.
Wszyscy doskonale wiedzą jak duze są przekłąmania prędkosć wskazana- prędkość rzeczywista.
I nie wiedzieć czemu uważasz to za jedyny słuszny wynik. Ja jednak wolę porównywać do fabrycznych danych niż do Twojego jednego pomiaru. Zresztą to "ok 13,5" to może być właśnie to fabryczne 14,1, zależy jakie duże to "koło", więc wszystko się zgadza :mrgreen:andi77 pisze:Napisałem ok. 13.5sek.
Po pierwsze dlatego, że od tego właśnie jest forum. A po drugie już Ci odpisałem..andi77 pisze:Po co zakładasz temat, jak przeczytałeś gdzieś na necie lub gazecie 14.1.
.. i już nie wiem jak Ci to prościej wytłumaczyć...krzychu79 pisze:Ano po to pytamy żeby porównać te dane "książkowe" z rzeczywistymi. Do czegoś trzeba się odnieść, masz lepszy pomysł niż te "dane fabryczne"?
No widzisz, jednak można coś więcej napisać i czegoś się dowiedzieć Jeżeli dane 14,1sek są podane dla bosha, to zdrowy pierburg może polecieć te 13,5sek, jeżeli tylko dobrze zmierzone to jest to super wynik jak na silniczek w tym wiekuandi77 pisze:PS. Test seria 1Z na pierburgu (temperatura powietrza ok. 15 stopni na plusie)
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Dowód dowodem, a rzeczywistość inną sprawą. Ja mam w dowodzie 1329 kg, jednak mając okazję zważyłem auto bez ludzi, ale z bakiem do połowy i ważyło 1410 kg.krzychu79 pisze:w dowodzie masa 1270kg
W 1Zetach były 2 rodzaje skrzyń- BAA i CPCandi77 pisze:Osobiście spotykałem się jedynie ze skrzynią ,,BAA"
Żaby od tematu nie odbiegać, u siebie: czip, pompa AFN, wtryski 210, powyżej 90 KM i 180 Nm: 11-12 sek.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 00:47 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 2 razy.