Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Przyśpieszenie 0-100 km/h

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2012, 15:54

axell pisze:spawacz, Jaki ma sens kręcenie 1Z do 4000 :?:
Ten silnik się zachowuje super w przedziale 2000-3500 :!:
Mi T2 przy 3200 pompuje 1 bar i w zupełności wystarczy.
spawacz pisze:Moze tobie wystarczy, ale mi nie
axell, Jeden lubi mydło ,drugi powidło ;-) spawacz, lubi hardcor ,jaki wiekszości z nas nie interesuje ...bo i po co komu do normalnej jazdy ,taka upalająca gumy wyścigówka ,na drogach na których nawet normalnie ciężko jest jeżdzić :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2012, 16:25

Nie każdy jeździ emerycko ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2012, 17:45

trepek pisze:Nie każdy jeździ emerycko
trepek pisze:Nie każdy jeździ emerycko
trepek pisze:Nie każdy jeździ emerycko
Nie wydaje mi się zeby ktoś jadący za mną ,tak stwierdził :-P ...co wcale nie oznacza że muszę piłować motorownię do 3 czy 4 tys obr. 8-) Dla mnie ,niech sobie każdy jezdzi jak chce ,może nawet zamykać obrotomierz jak go to kręci :->

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 maja 2012, 18:55

MUNIOR pisze:co wcale nie oznacza że muszę piłować motorownię do 3 czy 4 tys
Oj tam, największą bolaczką silników wysokoprężnych nie jest sposób w jakim spala się paliwo lecz układy wtryskowe. W przypadku naszych silników najsłabszym ich punktem to fala, rolki i sprężyny główne. Pierw się pompa posypie niż silnik.

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 28 maja 2012, 21:49

dlatego nie jest tam pompa ori 1Z tylko ASV z glowicza reni 11 na podbitym cisneiniu. Pompa z motoru o przebiegu 80000 i 2002r wyciagnieta osobiscie przezemnie z rozbiego wlocha.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 maja 2012, 22:57

A fala i sprężyny?

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 29 maja 2012, 22:41

de110 ori asv , tlokorozdziealcz renia 993 , 11mm ze sprezynami kpl.

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 14 lip 2013, 21:29

Wracając do tematu to chciałbym się pochwalić swoimi wynikami, ale niestety, źle niunię pałuję chyba, bo coś mi się nie podoba. Nagrałem filmik, z którego pi razy drzwi wynika, że mam czas do 100 około 12 s.
Styczeń 93,wiec na boshu, po chipie (nie znam szczegołów, nie za mnie był robiony) dorzuciłem ostatnio opornik, żeby zwiększyć jeszcze dawkę kiedy będę chciał dodatkowego kopa.

Problem w tym, że z wł opornikiem czy bez to wyniki mam podobne i na 3 biegu jeszcze tracę przyczepność (nawierzchnia sucha, bezpiachu, temp.taka ze raczej nie na krótki rękaw). Moje pytanie brzmi jak jeździć?

Wiem, że mam do dupy opony, ale zastanawiam się czy jazda z pasażerem wyjdzie nam na plus dociążenie przodu ( z racji większej przyczepności ) czy na minus ( z racji większego obciążenia)?
Kolejna sprawa to jak ruszacie? Z jedynki, czy z 2?
I ostatnie pytanie. Może mniej gazować, bo więcej sekund tracę na obracanie się kół w miejscu, niż stracę jadąc wolniej, ale tak, by nie tracić przyczepności?

Jestem pewien, że wynik będę miał dużo lepszy, jak opanuje sztukę porządnego startowania i wymienie gumy (ori alusy już mam, tylko poluje na gumy).

Na sam koniec: moim zdaniem programy na telefony z gps można sobie wsadzić. Proponowałbym sprawdzić tylko na gpsie gdzie na liczniku wypada nam rzeczywiste 100km/h, a potem nagrać zegary kamerą i przeanalizować czasy w najprostszym programie do montażu filmów.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 lip 2013, 21:34

Jahu pisze:wyniki mam podobne i na 3 biegu jeszcze tracę przyczepność
Gratulacje, widzę że masz około 600NM :lol:

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 14 lip 2013, 22:06

Na to wygląda hehe :) No ale na 1 i 2 biegu to przecież czuje, że więcej w miejscu stoję niż się odpycham, a z tą trójką to nie wiem, piszczał chwilkę na bank, ale czemu to nie wiem. Więc jakie rady? :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lip 2013, 00:33

Jahu pisze:jak ruszacie? Z jedynki, czy z 2?
Nie... no my od razu z trójki :-P przy takich mocach ,dwa pierwsze biegi są zbędne :mrgreen:

[ Dodano: 2013-07-15, 00:35 ]
Jahu pisze:No ale na 1 i 2 biegu to przecież czuje, że więcej w miejscu stoję niż się odpycham, a z tą trójką to nie wiem, piszczał chwilkę na bank, ale czemu to nie wiem. Więc jakie rady? :)
Zapisać się na kurs rajdowej jazdy i ruszać z trójki ;-)

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 15 lip 2013, 09:52

Oj panowie, zero powagi :p
Nigdzie nie mówiłem o ruszaniu z trójki, ale z dwójki to chyba nie jest problem przy tylu koniach, co? Pytanie czy to ma sens. Za mielenie w miejscu winię opony, a nie moc, a pytając o ruszanie z 2 biegu nie miałem na myśli zwiększenia przyczepności, tylko zaoszczędzenia czasu na wajchowaniu z 1 na 2. Po prostu się nie znam i pytam bardziej doświadczonych jak to się robi, żeby zaoszczędzić sekund. Zrozumiałem z wypowiedzi, że raczej po bożemu, czyli wszystkie biegi od 1. A co z moimi pozostałymi wątpliwościami? Dociążony przód czy lepiej nie?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 15 lip 2013, 16:28

Jahu

jak chcesz dobrze ruszyć to musisz wyczuć przy jakich obrotach auto nie stoi i pali kapcia w momencie ruszania tylko się zaczyna odpychać, z reguły w Dieslach są to raczej mniejsze obroty.

U mnie w coupe tak to mniej więcej wygląda...



[ Dodano: 2013-07-15, 16:30 ]
jednak po dłuższej praktyce najlepiej sie rusza u mnie z 1500rpm, jest stosunkowo lekki zamach z NG i dzięki temu można już w miarę dobrze ruszac na pierwszym biegu.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 lip 2013, 19:55

Jahu pisze:ale z dwójki to chyba nie jest problem przy tylu koniach, co
Przy ilu? kurde przecież masz jakieś 110 czy 115KM i nie jestem w stanie zrozumieć jakie masz problemy.

Załozyłeś koła z malucha, czy dojazdówki, a może startujesz na piasku ? Choć i tam z ta mocą podczas jazdy na 3cim biegu nie zerwiesz trakcji :-D :-D :-D

Gdyby było jak piszesz, to seryjny AWX który jest prawie zawsze w ośce nie miał by trakcji po czipie na 5 tym biegu, a auta po 200km w ośce nie miały by jej wcale.

Sorry ale Twój problem wydaje się być śmieszny i myślę że jak chcesz dociążyć przód, to wstaw pod maskę paletę z pustakami. Pewnie pomoże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lip 2013, 20:50

sagem pisze: myślę że jak chcesz dociążyć przód, to wstaw pod maskę paletę z pustakami.
a drugą w bagażnik ,co by równo dociążyć :mrgreen:
sagem pisze:Sorry ale Twój problem wydaje się być śmieszny
No cóż ,jak ktoś nie ma problemu ,to sobie wymyśli ;-) Więc ciesz się Jahu, że ci tak auto dobrze jeżdzi ,bo zdecydowana większość audików na starym osprzęcie ,nie jeżdzi nawet jak przystało na 90 koni :-P ,bo ma zwykle problemy albo z nastawnikiem ,albo z niedoładowaniem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl