[1z] słabo przyśpiesza, problemy z silnikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
nie nie, wtedy to było spowodowane małą ilością paliwamatek10912 pisze:Tzn. co? dalej 2,3k obrotow jest? Jak atak to na pierwszy odstrzal idzie filtr paliwa do wymiany.
wczoraj wyczyściłem filtr powietrza i jest moze minimalna ale to bardzo mała różnica,
zmartwił mnie mój znajomy który stwierdził że z turbiną jest coś nie tak, na postoju zdusił ten gruby wąż turbiny po czym kazał przygazować po czym powiedział że wąż nie robi się twardy a ponoć powinien
ogólnie zawsze na zimnym silniku było słychać jak pogwizdywała czego ostatnio nie ma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To musiał być mocno zabity ,skoro po czyszceniu się poprawiło ,zazwyczaj w takim wypadku się wymienia ,ale każdy robi jak uważa 8-)duke313 pisze:wczoraj wyczyściłem filtr powietrza i jest moze minimalna ale to bardzo mała różnica,
No trochę się powinien wyprostować po zgnieceniu ,ale nie za wiele ,bo gazujac na jałowym biegu max ok.0,5 bara napompujeduke313 pisze:zmartwił mnie mój znajomy który stwierdził że z turbiną jest coś nie tak, na postoju zdusił ten gruby wąż turbiny po czym kazał przygazować po czym powiedział że wąż nie robi się twardy a ponoć powinien
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mi się wydaje, że jazda z minimalną ilością paliwa załatwiła filtr na amen. Tym sposobem według mnie cały filtr został zapchany przez syf z baku.
Znając polskie paliwo i fakt, że przez kilkanaście lat nikt nie zrzucał baku i nie czyścił go (bo raczej mało prawdopodobne by ktoś to robił) jest tam sporo marasu.
Tak na marginesie w przyszłym roku przymierzam się do tego zabiegu (zrzucić bak i wyczyścić na glanc) oraz wymiany filtra paliwa. Kolejna rzecz jaka mnie korci by "zepsuć" przy swoim zetorze <ok>
Znając polskie paliwo i fakt, że przez kilkanaście lat nikt nie zrzucał baku i nie czyścił go (bo raczej mało prawdopodobne by ktoś to robił) jest tam sporo marasu.
Tak na marginesie w przyszłym roku przymierzam się do tego zabiegu (zrzucić bak i wyczyścić na glanc) oraz wymiany filtra paliwa. Kolejna rzecz jaka mnie korci by "zepsuć" przy swoim zetorze <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wywal ten orginalny beznadziejny wynalazek i załóż sobie filtr paliwa z opla dti ,filtr z podgrzewaczem elektrycznym z prawdziwego zdarzenia i z wbudowanym termostatem ,wkład do takiego filtra można kupić poniżej 20 zł ,a cały filtr używkę od opla za ok.50 zł .Pasuje do naszych 80 dziesiątek legancko w miejsce starego badziewia z pseudopodgrzewaczem na powrocie .Ja wywaliłem i mi od razu ulżyło ,bo nie ma już żadnych bąbli z powietrzem ,które notorycznie leciały na ori ...wszystkim radzę zainwestować zamiast w nowy ori filtr to w taki ,ten kto wymieni nie bedzie żałował ,skończą się wieczne problemy z powietrzem łapanym przez pseudopodgrzewacz i na pewno zimą nikomu nie zamarznie paliwo ,bo elektryczny podgrzewacz skutecznie temu zapobiega .Podgrzewacz działa w prosty sposób ,wystarczy go podłaczyć do masy i do plusa po zapłonie ,reszta nas nie interesuje bo ma wbudowany termostat ,który włacza grzanie przy ok.2-5 stopniach i wyłacza po osiagnięciu ok.20stopni ,prądu dużego też nie ciągnie, i co prawda nie mierzyłem ,bo na razie nie ma takiej mozliwości z racji panujących temperatur ,to na moje oko ,sądząc po srednicy przewodów wtyczki ,jest to w granicach 5 Amper . A co do zbiornika,to da się wyczyscić bez wyciagania ,przez otwór po wyciągnieciu smoka wiadomo ze trzeba się trochę pogimnastykować jedną ręka ,ale sie da 8-)Francis1982 pisze:przyszłym roku przymierzam się do tego zabiegu (zrzucić bak i wyczyścić na glanc) oraz wymiany filtra paliwa.
hmm... wręcz olśniłeś mnie, ostatnio lałem ruską bez lejka z sitkiem i na pewno coś w tym jest ... z resztą ja jeżdżę w 90% na ruskiej a czasami trafi się nie najlepszaFrancis1982 pisze:Mi się wydaje, że jazda z minimalną ilością paliwa załatwiła filtr na amen. Tym sposobem według mnie cały filtr został zapchany przez syf z baku.
co do turbiny to dzisiaj sam sprawdzałem i moim zdaniem wszystko działa bo wąż robi sie jednak twardy...
...z filtrem od opla to bardzo ciekawe rozwiązanie, sam rozważę zakup takiego i czyszczenie baku...
...martwi mnie jeszcze tylko problem spalania, teraz na 15l robię 170km co kiedyś na 10l robiłem +\- 220...
...dobra jak na razię są pomysły co może być nie tak, będę działał jak tylko coś odłożę, a może to trochę potrwać bo mam malutki kryzys
dzięki wszystkim za zainteresowanie się tematem
witam serdecznie,moze to nie jest odpowiedni post do mojego problemu .zrobilem kapitalny remont silnika(1.9tdi 90KM),najpierw byl problem z rannym odpaleniem,mechanik go doregulowal iteraz jest ok.ale mam wrazenie ze brakuje mu mocy,na 1,2 i 3 jeszcze idzie ale na4 i 5 to tak jakby mial z tylu jakas gume zaczepiona(idzie ale opornie)mechanik mowi ze to przeplywomierz powietrza,lecz gdy go odpinam i podpinam to wyraznie jest roznica,czy te objawy moga byc spowodowane zlym katem wtrysku badz mala dawka paliwa.korcze motor zrobiony a nadal cos nie tak.zaznacze ze przed remontem bylo ok na zdezelowanym silnik ktory strasznie bral olej przeciekal wszedzie.moze jest ktos z klubowiczow z okolic Sztumu,Malborka kto potrafilby wyregolowac mojego zetorka tak aby cykal jak nalezy !!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
czarny1 pisze: mam wrazenie ze brakuje mu mocy,na 1,2 i 3 jeszcze idzie ale na4 i 5 to tak jakby mial z tylu jakas gume zaczepiona(idzie ale opornie)mechanik mowi ze to przeplywomierz
Docieranie ,docieraniem ,ale powinien normalnie jechać na 4 i 5 tym biegu ,nawet nie cisnąć go przesadnie....a skoro nie jedzie to coś jest nie halo .,być może przepływomierz ,być może jest przeładowanie ,być może żle są podpięte wężyki od n75 ....raczej na pewno nie jest to wina kąta wtrysku ,skoro dobrze odpala ...Logi dynamiczne odpowiednich bloków powinny wszystko wyjaśnić 8-) ... a tak na marginesie to mechanik który robi remont i po tym remoncie nie jest w stanie poustawiać wszystkiego jak należy ,to nie mechanik tylko partacz ...bo z tego co piszesz to przed remontem jezdził dużo żwawiej ...matek10912 pisze:najpierw niech ten silnik sie dotrze kilka tys km.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 sie 2012, 20:40
- Lokalizacja: Skarżysko Kamienna
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam pytanie co obejmował ten "remont".
Jeżeli pompa wtryskowa nie była zdejmowana:
1. Ustaw znak na kole zamachowym w obudowie skrzynie biegów na równi z nadlewem na tejże obudowie.
2. W otwór pompy (wcześniej zdejmij osłonę rozrządu), dokładnie w taki najmniejszy otwór w kole napędzającym włóż śrubę M16 (powinna do pewnego momentu wejść gładko a potem ja zawsze ją wkręcam kilka skoków gwintu).
3. Po zdjęciu pokrywy zaworów przy akumulatorze na końcu wałka rozrządu znajdziesz nacięcie. Tam ma wejść swobodnie (może nieco ciasno suwmiarka) i "zgrać" się z powierzchnią głowicy.
To takie małe PRIMO przy rozpoczynaniu i kończeniu jakiejkolwiek pracy przy TDI.
Sprawdź znaki.
Napisz jeszcze czy masz go na Boschu czy już Pierburgu. To dużo pomoże w ocenie sytuacji.
Jeżeli pompa wtryskowa nie była zdejmowana:
1. Ustaw znak na kole zamachowym w obudowie skrzynie biegów na równi z nadlewem na tejże obudowie.
2. W otwór pompy (wcześniej zdejmij osłonę rozrządu), dokładnie w taki najmniejszy otwór w kole napędzającym włóż śrubę M16 (powinna do pewnego momentu wejść gładko a potem ja zawsze ją wkręcam kilka skoków gwintu).
3. Po zdjęciu pokrywy zaworów przy akumulatorze na końcu wałka rozrządu znajdziesz nacięcie. Tam ma wejść swobodnie (może nieco ciasno suwmiarka) i "zgrać" się z powierzchnią głowicy.
To takie małe PRIMO przy rozpoczynaniu i kończeniu jakiejkolwiek pracy przy TDI.
Sprawdź znaki.
Napisz jeszcze czy masz go na Boschu czy już Pierburgu. To dużo pomoże w ocenie sytuacji.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak by było najlepiej. Trzymam kciuki ale wątpię by ten $^*&^@#$^ się tego podjął. Gdyby mechanik chciał doprowadzić autko do ładu to by już to zrobił.MUNIOR pisze:Nie po to bulił za remont ,żeby teraz sam sobie doprowadzać silnik do ładu .Niech mu doprowadzi do ładu ten, który wziął kasę za remont ,a jak nie potrafi ,to niech na swój koszt odeśle do kogoś kto potrafi 8-)
A temu partaczowi widocznie się nie chce i później będzie się tłumaczył, że to i tamto a chłopak wyda majątek na osprzęt itp.
Chyba w podpisie dam sobie opis żeby naszych mechaników omijać z daleka szerokim łukiem. Z doświadczenia wiem, że w moim województwie nie ma żadnego mechanika, który mógłby chociażby ustawić zapłon w ABK (poza jugo007 ale to nie warsztat tylko członek forum, któremu też zawdzięczam swoją udaną wizytę).
Jak chłopak zacznie mu wyrzucać błędy w pracy to prawdopodobnie skończy się na jego złości (mechanika) i wtedy zaczną się wydatki bo to albo to albo tamto (chociażby z tego, że frajer nabędzie złej woli a nie chęci naprawy swojego błędu). To nie ASO żeby można było reklamować. Bóg wie co wymyśli.
Ale owszem. Można spróbować jak radzi Mariusz. Tylko cudów bym się nie spodziewał.
Po to kupiłem kilkadziesiąt kilo kluczy i starałem się nabyć masę wiedzy z forum by być niezależnym.
Niestety w Polsce dalej panuje koniunktura, że byle ktoś ma windę, kanał, wyważarkę do kół, z pół tony narzędzi i ma WARSZTAT.