Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2011, 10:37

brandon99 pisze:chyba ze nie ma innego wyjscia i trzeba bedzie od nowa ja nabic..
Niestety nie ma innego wyjścia .Przy ori jest sposób ,bo wystarczy wyciągnąć wentylatory do wymiany rozrządu ,a żeby to zrobić trzeba na chwilę popuścić i przekręcić metalowy przewód z czynnikiem nad chłodnicą ,czynnika wyleci symboliczna ilość.Ale jak dobrze pamiętam to u ciebie obie chłodnice są jakieś grubsze :-/

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 16 sty 2011, 10:48

brandon99 pisze:zeby sie spierdzielil czynnik chłodzacy
to pojedź go odessać po robocie wpuszczą ci go znowu.W zeszłym roku podrożał o ponad 100% i koszt nabicia od zera to ok 270zł więc chyba szkoda go tak sobie wypuścić.

Awatar użytkownika
brandon99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 paź 2010, 18:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brandon99 » 16 sty 2011, 16:06

MUNIOR pisze:
brandon99 pisze:chyba ze nie ma innego wyjscia i trzeba bedzie od nowa ja nabic..
Niestety nie ma innego wyjścia .Przy ori jest sposób ,bo wystarczy wyciągnąć wentylatory do wymiany rozrządu ,a żeby to zrobić trzeba na chwilę popuścić i przekręcić metalowy przewód z czynnikiem nad chłodnicą ,czynnika wyleci symboliczna ilość.Ale jak dobrze pamiętam to u ciebie obie chłodnice są jakieś grubsze :-/
no własnie grubsza jest ta od klimy, a pozatym pamietasz jak cieżko było załozyc ta samą osłone od rozrzadu :cry:
tokarka606 pisze:
brandon99 pisze:zeby sie spierdzielil czynnik chłodzacy
to pojedź go odessać po robocie wpuszczą ci go znowu.W zeszłym roku podrożał o ponad 100% i koszt nabicia od zera to ok 270zł więc chyba szkoda go tak sobie wypuścić.
a to nie wiedzialem ze można go odessac i użyc z powrotem.. podjade do znajomego to mi to zrobi jesli tak sie da..

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 sty 2011, 21:57

Może spróbuj popuścić wzmocnienie przednie i je jakoś odchylić później. Nie wiem jaka tam u Ciebie jest sytuacja z tymi chłodnicami, ale może da radę.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 sty 2011, 23:22

brandon99 pisze:bede musial wywalic najprawdopodobniej obie chlodnice na bok
a po co :?: to nie A4 ani nie passat B5, tutaj wystarczy wyciągnąć listwę z wiatrakami i chłodnicy nie ma sensu zaczepiać

zrób tak jak pisze MUNIOR, czyli poluzuj i przekręć rurkę od klimy

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 19 sty 2011, 09:35

Widziałem, że jeden kolega tutaj też napomniał, że jeśli jeszcze nie zmieniałeś rozrządu w autku przydałoby się wymienić wszystkie rolki bo nie wiadomo kiedy były zmieniane.
Pompy wody również nie wymieniałem bo nie było takiej potrzeby ale rolki owszem.

Awatar użytkownika
brandon99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 05 paź 2010, 18:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brandon99 » 20 sty 2011, 13:16

UKI_XX pisze:
brandon99 pisze:bede musial wywalic najprawdopodobniej obie chlodnice na bok
a po co :?: to nie A4 ani nie passat B5, tutaj wystarczy wyciągnąć listwę z wiatrakami i chłodnicy nie ma sensu zaczepiać

zrób tak jak pisze MUNIOR, czyli poluzuj i przekręć rurkę od klimy
no własnie o to chodzi ze u mnie ta chłodnica jest wda razy większa niż ori i nie ma miejsca nawet ręke zeby wsadzic, munior sie mordował żeby pompe poluzować do ustwaienia wtrysku.

Apropo jeszcze takie spostrzeżenia z innej beczki.. dlaczego komplet sprzęgła firmy luka kosztują 200zł więcej niż sachsa.. Myslalem że możę ten sachs to podruba ale 90% na allegro to by były podruby??

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 12 mar 2011, 20:12

Zgadzam się, to w zupełności wystarczy w 1Z. Rzdziłbym też sprawdzić osłone paska rozrządu czy nie ma pęknięć zwłaszcza jak nie masz osłony pod silnikiem. Ja zauważyłem że mam ułamaną osłone po tym jak już zablokowało silnik i ugieło 2 korby wtedy już niestety było za późno już dołożyłem 1000zl i to jeszcze nie będzie koniec.

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 21 mar 2011, 19:30

Witam wszystkich,
Podłączę się do tego tematu bo mam problem z rozrządem, ale wszystko po kolei:
przeskoczył mi pasek rozrządu trochę po klekotało i zgasł silnik od razu ściągnąłem osłonę a tam pierza samochód wylądował w garażu i rozbiórka, po wstępnej weryfikacji powodem była zablokowana rolka napinacza pasek się rozgrzał i poprzyklejał do kół zębatych, ale żeby sprawdzić co się stało z silnikiem ściągnąłem głowicę i nic konkretnego się nie stało delikatne odbicia zaworów na na dwóch tłokach, sprawdziłem głowicę na szczelność i była w normie więc po wymianie uszczelki złożyłem silnik, i ustawiłem silnik czyli wał korbowy z pompą wtryskową i wałkiem według przedstawionych poniżej zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf5 ... e99b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd6 ... 5e9eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/801 ... f882f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/383 ... 56dfb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6 ... f3a92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eab ... a42c5.html

i mam w tym temacie pytanie czy dobrze zostało ustawione? bo odpaliłem silnik tylko nie pracuje równo ( coś jak by nie pracował na wszystkie gary ) od razu piszę że nie podłączałem do kompa i nic nie było ustawiane po złożeniu silnika.

Mile widziane sugestie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2011, 20:39

Arti_77 pisze:i mam w tym temacie pytanie czy dobrze zostało ustawione?
Wygląda że dobrze
Arti_77 pisze:bo odpaliłem silnik tylko nie pracuje równo ( coś jak by nie pracował na wszystkie gary )
o ile zaworów nie pokrzywiło ,jak twierdzisz ,bo sprawdzałeś ,to coś tu nie jest halo <hmm>
Arti_77 pisze:od razu piszę że nie podłączałem do kompa i nic nie było ustawiane po złożeniu silnika.
No i od tego musisz zacząć ,szczególnie przyjrzał bym się korekcjom dawek na wtryskach .Jak na vagu nic nie bedzie widać ,to zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach .Jakaś przyczyna" koślawienia "silnika być musi ;-)

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 22 mar 2011, 09:34

Podejrzewam jeszcze że mogą jać któreś wtryski ale najpierw sprawdzę kompresję

[ Dodano: 2011-04-05, 19:32 ]
Dzięki okazało się że łapał lewe powietrze i dla tego tak pracował, wszystko jest dobrze.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 18 sie 2011, 22:43

mnie też czeka wymiana ,kpl contitech i ina

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 sie 2011, 11:49

ja wymienialem rozrzad bez pompy wody ( przebieg 350kkm ) przy przebiegu 370 zaczela lac pompa wody ;/ codziennie dolewalem z 1l wody ... nei mam czasu sie za to zabrac :) ale jak juz sie zabiore to chce nagrzewnice wymienic ;) .. Pozdrawiam i radze caly komplet wymieniac

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 01 sty 2012, 18:02

Odgrzewam kotleta ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu.
Wczoraj wymieniałem rozrząd (Contitech, SKF, SKF) na znaki tak jak na fotkach kolegi Arti_77, natomiast podczas zakładania paska znak "0" na kole nie przecinał się z odlewem korpusu- był na lewo od krawędzi odlewu na środku okienka i teraz jest tak: silnik odpala perfect- z "półobrotu" nie tak jak wcześniej 2-3 obroty wału. Jest natomiast taka rzecz, że po odpaleniu troszkę kopci (czuć niedopaloną ropę) i teraz nie wiem co jest nie halo ponieważ Vag grupa 000 pole 2 wynosi 49-55 czyli może być.
Czy przez znak 0 na kole pompa za późno polewa na tłoki paliwo :?:
Podpowiedzcie mi co mogę z tym zrobić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 sty 2012, 18:12

juniorexx pisze:Wczoraj wymieniałem rozrząd (Contitech, SKF, SKF) na znaki tak jak na fotkach kolegi Arti_77, natomiast podczas zakładania paska znak "0" na kole nie przecinał się z odlewem korpusu- był na lewo od krawędzi odlewu na środku okienka
Znak 0 ma być przecięty w pół ,dolną krawędzią okienka skrzyni ,w tym położeniu ma wejść blokada w koło pompy i w wałek rozrządu ...wszelkie inne ustawienia nie są prawidłowe

[ Dodano: 2012-01-01, 18:13 ]
juniorexx pisze:Podpowiedzcie mi co mogę z tym zrobić.
:shock: jak to co :?: ustawić tak jak trzeba :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl