Niestety nie ma innego wyjścia .Przy ori jest sposób ,bo wystarczy wyciągnąć wentylatory do wymiany rozrządu ,a żeby to zrobić trzeba na chwilę popuścić i przekręcić metalowy przewód z czynnikiem nad chłodnicą ,czynnika wyleci symboliczna ilość.Ale jak dobrze pamiętam to u ciebie obie chłodnice są jakieś grubszebrandon99 pisze:chyba ze nie ma innego wyjscia i trzeba bedzie od nowa ja nabic..
[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
no własnie grubsza jest ta od klimy, a pozatym pamietasz jak cieżko było załozyc ta samą osłone od rozrzadu :cry:MUNIOR pisze:Niestety nie ma innego wyjścia .Przy ori jest sposób ,bo wystarczy wyciągnąć wentylatory do wymiany rozrządu ,a żeby to zrobić trzeba na chwilę popuścić i przekręcić metalowy przewód z czynnikiem nad chłodnicą ,czynnika wyleci symboliczna ilość.Ale jak dobrze pamiętam to u ciebie obie chłodnice są jakieś grubszebrandon99 pisze:chyba ze nie ma innego wyjscia i trzeba bedzie od nowa ja nabic..
a to nie wiedzialem ze można go odessac i użyc z powrotem.. podjade do znajomego to mi to zrobi jesli tak sie da..tokarka606 pisze:to pojedź go odessać po robocie wpuszczą ci go znowu.W zeszłym roku podrożał o ponad 100% i koszt nabicia od zera to ok 270zł więc chyba szkoda go tak sobie wypuścić.brandon99 pisze:zeby sie spierdzielil czynnik chłodzacy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
no własnie o to chodzi ze u mnie ta chłodnica jest wda razy większa niż ori i nie ma miejsca nawet ręke zeby wsadzic, munior sie mordował żeby pompe poluzować do ustwaienia wtrysku.UKI_XX pisze:a po co :?: to nie A4 ani nie passat B5, tutaj wystarczy wyciągnąć listwę z wiatrakami i chłodnicy nie ma sensu zaczepiaćbrandon99 pisze:bede musial wywalic najprawdopodobniej obie chlodnice na bok
zrób tak jak pisze MUNIOR, czyli poluzuj i przekręć rurkę od klimy
Apropo jeszcze takie spostrzeżenia z innej beczki.. dlaczego komplet sprzęgła firmy luka kosztują 200zł więcej niż sachsa.. Myslalem że możę ten sachs to podruba ale 90% na allegro to by były podruby??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
Zgadzam się, to w zupełności wystarczy w 1Z. Rzdziłbym też sprawdzić osłone paska rozrządu czy nie ma pęknięć zwłaszcza jak nie masz osłony pod silnikiem. Ja zauważyłem że mam ułamaną osłone po tym jak już zablokowało silnik i ugieło 2 korby wtedy już niestety było za późno już dołożyłem 1000zl i to jeszcze nie będzie koniec.
Witam wszystkich,
Podłączę się do tego tematu bo mam problem z rozrządem, ale wszystko po kolei:
przeskoczył mi pasek rozrządu trochę po klekotało i zgasł silnik od razu ściągnąłem osłonę a tam pierza samochód wylądował w garażu i rozbiórka, po wstępnej weryfikacji powodem była zablokowana rolka napinacza pasek się rozgrzał i poprzyklejał do kół zębatych, ale żeby sprawdzić co się stało z silnikiem ściągnąłem głowicę i nic konkretnego się nie stało delikatne odbicia zaworów na na dwóch tłokach, sprawdziłem głowicę na szczelność i była w normie więc po wymianie uszczelki złożyłem silnik, i ustawiłem silnik czyli wał korbowy z pompą wtryskową i wałkiem według przedstawionych poniżej zdjęć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf5 ... e99b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd6 ... 5e9eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/801 ... f882f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/383 ... 56dfb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6 ... f3a92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eab ... a42c5.html
i mam w tym temacie pytanie czy dobrze zostało ustawione? bo odpaliłem silnik tylko nie pracuje równo ( coś jak by nie pracował na wszystkie gary ) od razu piszę że nie podłączałem do kompa i nic nie było ustawiane po złożeniu silnika.
Mile widziane sugestie
Podłączę się do tego tematu bo mam problem z rozrządem, ale wszystko po kolei:
przeskoczył mi pasek rozrządu trochę po klekotało i zgasł silnik od razu ściągnąłem osłonę a tam pierza samochód wylądował w garażu i rozbiórka, po wstępnej weryfikacji powodem była zablokowana rolka napinacza pasek się rozgrzał i poprzyklejał do kół zębatych, ale żeby sprawdzić co się stało z silnikiem ściągnąłem głowicę i nic konkretnego się nie stało delikatne odbicia zaworów na na dwóch tłokach, sprawdziłem głowicę na szczelność i była w normie więc po wymianie uszczelki złożyłem silnik, i ustawiłem silnik czyli wał korbowy z pompą wtryskową i wałkiem według przedstawionych poniżej zdjęć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf5 ... e99b3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd6 ... 5e9eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/801 ... f882f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/383 ... 56dfb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6 ... f3a92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eab ... a42c5.html
i mam w tym temacie pytanie czy dobrze zostało ustawione? bo odpaliłem silnik tylko nie pracuje równo ( coś jak by nie pracował na wszystkie gary ) od razu piszę że nie podłączałem do kompa i nic nie było ustawiane po złożeniu silnika.
Mile widziane sugestie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wygląda że dobrzeArti_77 pisze:i mam w tym temacie pytanie czy dobrze zostało ustawione?
o ile zaworów nie pokrzywiło ,jak twierdzisz ,bo sprawdzałeś ,to coś tu nie jest halo <hmm>Arti_77 pisze:bo odpaliłem silnik tylko nie pracuje równo ( coś jak by nie pracował na wszystkie gary )
No i od tego musisz zacząć ,szczególnie przyjrzał bym się korekcjom dawek na wtryskach .Jak na vagu nic nie bedzie widać ,to zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach .Jakaś przyczyna" koślawienia "silnika być musiArti_77 pisze:od razu piszę że nie podłączałem do kompa i nic nie było ustawiane po złożeniu silnika.
Odgrzewam kotleta ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu.
Wczoraj wymieniałem rozrząd (Contitech, SKF, SKF) na znaki tak jak na fotkach kolegi Arti_77, natomiast podczas zakładania paska znak "0" na kole nie przecinał się z odlewem korpusu- był na lewo od krawędzi odlewu na środku okienka i teraz jest tak: silnik odpala perfect- z "półobrotu" nie tak jak wcześniej 2-3 obroty wału. Jest natomiast taka rzecz, że po odpaleniu troszkę kopci (czuć niedopaloną ropę) i teraz nie wiem co jest nie halo ponieważ Vag grupa 000 pole 2 wynosi 49-55 czyli może być.
Czy przez znak 0 na kole pompa za późno polewa na tłoki paliwo :?:
Podpowiedzcie mi co mogę z tym zrobić.
Wczoraj wymieniałem rozrząd (Contitech, SKF, SKF) na znaki tak jak na fotkach kolegi Arti_77, natomiast podczas zakładania paska znak "0" na kole nie przecinał się z odlewem korpusu- był na lewo od krawędzi odlewu na środku okienka i teraz jest tak: silnik odpala perfect- z "półobrotu" nie tak jak wcześniej 2-3 obroty wału. Jest natomiast taka rzecz, że po odpaleniu troszkę kopci (czuć niedopaloną ropę) i teraz nie wiem co jest nie halo ponieważ Vag grupa 000 pole 2 wynosi 49-55 czyli może być.
Czy przez znak 0 na kole pompa za późno polewa na tłoki paliwo :?:
Podpowiedzcie mi co mogę z tym zrobić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Znak 0 ma być przecięty w pół ,dolną krawędzią okienka skrzyni ,w tym położeniu ma wejść blokada w koło pompy i w wałek rozrządu ...wszelkie inne ustawienia nie są prawidłowejuniorexx pisze:Wczoraj wymieniałem rozrząd (Contitech, SKF, SKF) na znaki tak jak na fotkach kolegi Arti_77, natomiast podczas zakładania paska znak "0" na kole nie przecinał się z odlewem korpusu- był na lewo od krawędzi odlewu na środku okienka
[ Dodano: 2012-01-01, 18:13 ]
:shock: jak to co :?: ustawić tak jak trzebajuniorexx pisze:Podpowiedzcie mi co mogę z tym zrobić.