Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 14 lip 2012, 14:51

A ja u siebie po prostu przedłużyłem 5 min roboty i po problemie.

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 30 gru 2012, 16:23

a ja ma pytanko odnośnie końcówek wtrysku
jak założę końcówki o nr DLSA 150 P 520(czyli od afna) na swoje wtryski od 1Z to wszystko będzie w porządku ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2012, 16:26

rakso1992d pisze:jak założę końcówki o nr DLSA 150 P 520(czyli od afna) na swoje wtryski od 1Z to wszystko będzie w porządku ??
Powinno być ,choć po przełożeniu dobrze jest dla pewności sprawdzić jak rozpylają i jak trzymają ciśnienie

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 30 gru 2012, 16:34

ja nie chce robić tego sam oddaje do pompiarza żeby to sprawdzali i wyregulował ciśnienia 20 zł od wtrysku to chyb nie ma tragedii??
chodzi mi o to czy to dobry numer końcówki
dzięki za szybka odpowiedz MUNIOR

[ Dodano: 2012-12-30, 17:01 ]
nowe końcówki trzeba wyregulować na 190/300??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 gru 2012, 18:19

Tak, ciśnienia regulować na 190/300

Tu masz inne numery końcowek
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI
SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI
ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 30 gru 2012, 23:17

Chyba najrozsadniej jest wziasc koncowki od AFN-a (P520) mam racje?
Czy koncowki firmy DTP w cenie 125 za sztuke to dobry pomysl?

[ Dodano: 2012-12-30, 23:49 ]
Widze za koncowki p502 sa w dobrej cenie 99 na allegro za boscha co o tym myslicie?

[ Dodano: 2012-12-30, 23:50 ]
Jak to bedzie dzialac w silniku 1Z?

[ Dodano: 2012-12-31, 19:02 ]
Co sądzicie o tej aukcji ??
http://allegro.pl/koncowka-wtryskiwacza ... 46736.html
jest sens brać to do 1z?? bardzo będzie dymił??

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 01 sty 2013, 15:23

Nie powinien dymić, wręcz przeciwnie. Zużycie paliwa też powinno się odrobinę zmniejszyć (sprawdziłem osobiście na wtryskach 205 od ASV). Samochód stanie się odczuwalnie żwawszy nawet bez chipa.
Jak już zmontowane i ustawione przez pompiarza wtryski założysz to sprawdzić trzeba Vagiem dawkę i kąt wtrysku bo prawdopodobnie trzeba będzie przestawić.

Jak chcesz pójść dalej to może wtryski 216?
http://allegro.pl/koncowka-wtryskiwacza ... 46188.html

Rafal1480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:51

Post autor: Rafal1480 » 10 sty 2013, 08:50

Mam w moim 1Z 216-tki już 30tyś zrobione i jak narazie jest ok :-D

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 01 lut 2013, 19:13

Koledzy, założyłem dziś wtryski z AFNa do swojego AHU i strasznie wzrosły mi korekcje w 013
oto log: http://vaglog.rtnet.pl/krzychmax_112364.html
Na oryginalnych wtryskach miałem korekcje takie: http://vaglog.rtnet.pl/krzychmax_112365.html

Przed montażem wtrysków z AFNa sprawdzałem je próbnikiem i każdy otwierał się przy 190bar i żaden nie lał.

Czy ktoś zauważył takie zachowanie korekcji po zmianie wtrysków na AFNy w silniku 1z ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 01 lut 2013, 19:26

czyściłeś dobrze gniazda? Sprawdzałeś czy nigdzie nie ucieka powietrze dookoła nich? U mnie zmiana na afn mimo, że na a4 miały bardzo dobre bliskie zera to u mnie już w zetorze takie nie były.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 01 lut 2013, 19:34

Gniazda wyczyściłem, dałem nowe podkładki. Sprawdzałem po montażu i na jednym delikatnie dmuchało (pryskałem wodą z mydłem i się lekko pieniło), dokręciłem i przeszło.

Zastanawia mnie to, że na każdym cylindrze wartość wzrosła o podobną wartość i wszędzie korekcje poszły na plus.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 01 lut 2013, 19:36

Szczerze to nie wiem od czego to zależne bo tak jak Ci pisałem moje które mam w a4 miałby bardzo dobre korekcje a u mnie już takie super nie są...

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 01 lut 2013, 20:12

Pamiętasz kolego może na jakim poziome są teraz u Ciebie te korekcje? Chodzi mi o to czy przekraczają +1.0.
Na ori wtryskach miałeś lepsze korekcje niż obecnych?

Czuć, ze silnik ciszej pracuje i lepiej jedzie ale te korekcje odbierają mi zadowolenie z wydatku :-(

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 01 lut 2013, 22:13

krzycho, Według mnie nie jest dobrze, rzeczywiście spore te korekcje, chociaż samochód będzie jeździł zapewne bezproblemowo.
Ja to z ciekawości bym zamienił wtryskiwacz cylindra 1 z 4, zrobił wtedy log i porównał.
Przyczyna może leżeć w nierówno dawkujących wtryskiwaczach, nierównym zużyciu silnika, lub też jednym i drugim jednocześnie.

Dla porównania podam trochę danych z mojego Audi.

Wtryskiwacze oryginalne 1995r.
1cyl. 2cyl. 3cyl.
0,54 0,87 0,49

Wtryskiwacze ASV 2003r.
1cyl. 2cyl. 3cyl.
0,09 -0,38 -0,21

Wtryskiwacze oryginalne badaliśmy na laboratorium na Politechnice:
-ciśnienia otwarcia zwykłych 210 bar , sterujący 190 bar
-nie leją, ale jeden zwykły miał zatkany 1 otworek
-przecieków brak

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 01 lut 2013, 22:22

Nie równe zużycie silnika byłoby chyba widać też na poprzednich wtryskach :-|
Koledzy z AKP mówią mi, że wtryski się ułożą po 2 dniach jazdy i będzie OK. Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy się coś będzie poprawiać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl