Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2010, 22:38

ja mam pustą puszkę od odmy (na pokrywie zaworów), wolną odmę bez catch tanka i na osłonie praktycznie sucho

0W-40 czy 10W-40 na rozgrzanym silniku ma niemal identyczną lepkość, 0W-30 już się mocno różni ;-)

głowica robiona, tylko ciekawe czy dobrze dokręcona :?: ktoś już miał na forum tak dokręconą głowicę że palcami nakrętki i szpilki wykręcił, chyba że tak zrobiona i szlak ją trafił

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 12 paź 2010, 22:09

jak pluje odmom to raczej pierścienie
ew zle zrobiona głowica
moze prowadnice nie zostały wymienione
ja jeżdze na valvoline maxlife
jak jezdziłem na 15 w40 to wywalało wiecej
a teraz prawie nic

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 12 paź 2010, 22:32

Myslę i jestem prawie pewny ze masz pękniety co najmniej jeden tłok :-( lub wypaliło w nim dziurkę.

jesli nawet skonczyły by sie pierścienie zgarniajace(olejowe) to nie wywalałby tak szybko oleju tylko go palił.

posłuchaj MUNIORA i zmierz cisnienie sprężania to rozjasni sprawę.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 paź 2010, 23:43

fredi99vv pisze:Myslę i jestem prawie pewny ze masz pękniety co najmniej jeden tłok :-( lub wypaliło w nim dziurkę.
jak lały wtryski to może być bardzo prawdopodobne <ok>

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 13 paź 2010, 00:03

niebawem się dowiemy ;-)

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 14 paź 2010, 16:53

co do remontu to ja tez jestem już po takim zabiegu miałem wymienione pierścionki przed remontem spalał olej i to w znacznych ilościach 1l na 500km a teraz nawet nie dolewam ani kropli ale tak jak koledzy piszą podstawa to ciśnienie

ps remont wyniósł mnie ok600zl i jakiś tydzień roboty bo po godzinach ;)

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 14 paź 2010, 17:13

schodzi mi sie bo mi się kolega mocno rozchorował.... :cry:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 15 paź 2010, 09:07

miałem pękniete wszystkie tłoki spalało mi koło 2 litrów na tysiąc na autostradzie, w odmie nie miałem oleju. Wymieniłem tłoki, pierścienie, prowadnice i jest ok....

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 16 paź 2010, 18:20

.. słuchajcie koledzy, z jakiej to przyczyny pękają tłoki bo to mnie dziwi mocno.. :-|

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 paź 2010, 18:28

Od zbyt wysokiego egt, zbyt bogatego afr, od braku cieczy chłodzacej w układzie, jak rózwnież oleju. Przyczyn jest wiele.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 06 sie 2012, 19:00

Witam. Chciałem się pochwalić wymianą pierścieni. Zabieg trwał dwa dni.

Najpierw kilka fotek:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miałem również problem olejowy. Ok. 0,5 L na 1000 km. W dodatku podczas mocnego przyspieszania słychać było takie buczenie (inne niż spod poduszki) w środku silnika. A jak włączałem klimę to obroty dość znacznie spadały. Byłem na badaniu kompresji i nawet na ciepłym silniku pierwszy cylinder nie mógł dobić do chociażby 26.

Zdjęcie tłoka to tłok nr 4. 3 godziny czyszczenia nim założyłem pierścień a zdjęcie porównawcze pierścieni (u góry nowy (jeden mi się złamał przy montażu, strasznie delikatne są) na dole stary). Porównanie mówi samo za siebie.

Najlepiej wyglądały tłoki nr 2 i 3 (pewnie najlepiej zawsze dogrzane).

Tylko, że dalej mi dmucha i dymi ze skrzyni korbowej. Ale to już wina bardziej vacuum pompy. Poci mi się końcówka idąca do serwa hamulców.

Uszczelkę jaką założyłem to z 3-ma dziurkami. Nominalnie była z dwoma ale dowiedziałem się, że przy tego typu zabiegu po chipsie dobrze jest dać z trzema, ponieważ to odpręży nieco silnik. Chips powoduje m.in. większe ładowanie.

Obecnie to staram się je delikatnie dotrzeć. Jak dochodziłem do 2600 maks obrotów podczas przyspieszania to zauważyłem, że robi się nieźle ciemno za mną. Taki bardzo ciemno-szary dym. Nie mam póki co kabelka (znów mi się spalił) i nie mam jak zobaczyć kąta (ale był nie ruszany) ani dawki. W sumie nie wiem, czy zmianę kompresji wychwyci sterownik jakimiś sensorami,

I najlepsze jest to, że słyszę (w granicach 2600) obrotów syczenie z okolic schowka. Pewnie gdzieś przy sterowniku mam drobną nieszczelność albo sam sensor w sterowniku już przepuszcza. Osobiście mam wrażenie jakby przeładowywał.

Ogólnie przedtem jadąc czułem jakbym bardziej pompował nożnie materac pod sobą a teraz jakbym czuł się na kompresorem dmuchanej poduszce. Ale pewnie nim się dotrą pierścienie mocy będzie niezauważalnie przybywać.

I zamierzam zaraz dolać nieco oleju do ropy by póki co pierścienie miały nieco smarowania też z góry. Coś jak mixol S do dwusuwów.

[ Dodano: 2012-08-06, 19:07 ]
P.S. Zdjęcie na kole pompy wtryskowej pokazuje jak sobie zabezpieczyłem rozrząd. Wczystko należy robić z napiętym paskiem, by na dole przy kole pasowym coś przeskoczyło. Można ogarnąć samemu ale druga osoba dużo pomoże w zakładaniu tych opasek.

I najważniejsze.

Jak zaczynamy robotę to ustawiamy silnik w punkt 0 (znak na kole, śruba w pompę a w głowicy nie trzeba nic robić bo i tak na nowo zawsze się ustawia przy ponownym naciągu paska) i tak samo kończymy. Wystarczy tylko to zapewnić i można śmiało brać się za robotę bo mamy punkt wyjścia.

Awatar użytkownika
pawelek1800
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2011, 20:12

Post autor: pawelek1800 » 25 sie 2012, 10:46

A czy miskę trzeba odkręcać żeby wymienić pierścionki?

czarny1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: sztum / pomorskie

Post autor: czarny1 » 25 sie 2012, 11:39

witam klubowiczow.Wmojej 80 meczanicy stwierdzili ze mam zajechany silnik.bral olej,plyn z chlodnicy,no i momentami dalo odczuc sie spadek mocy.mialem pecha bo stala u paru pseldomechanikow i zaden nie wiedzial co z nia zrobic.nie chceli robic silnika ani go wymienic.a ze zal mi mojej 80 swietnie mi sluzyla,to doszlem do wniosku ze jeszcze nie czas na zyletki.postawilem ja na warsztat zajmujacy sie tylko dieslem,robiony jest wlasnie remont kapitalny silnika.fakt,troche jest to kasy ale mam nadzieje ze warto.uzywanego silnika nie chcialem,bo nie wiadomo co sie trafi.tak ze czasem trzeba przemyslec czy naprawiam tylko na jakis czas czy chce tym autem jezdzic?pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 sie 2012, 14:03

pawelek1800 pisze:A czy miskę trzeba odkręcać żeby wymienić pierścionki?
I nie tylko. Podnieść też cały przód, poluzować sanie i je opuścić. Żeby zdjąć miskę trzeba jeszcze odkręcić taki wspornik między silnikiem a skrzynią na klucz 16. A potem mnóstwo śrubek z miski, które nigdy się nie kończą :evil:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 25 sie 2012, 16:01

Dokładnie tak jak pisze kolega Francis1982, trzeba popuścić trawers silnika i wtedy mamy elegancki dostęp do miski olejowej. To jest dobra opcja jak kolega nie chce ruszać głowicy silnika.
Choć jeśli kolega dysponuje dostępem do zaplecza techniczno-warsztatowego to ja bym jednak polecał wyciągnąć cały silnik z komory i zrobić pół-remont na stojaku.
Wtedy można ładnie wyczyścić blok. Pozbyć się resztek starego oleju i nagaru. Wymień wszystkie uszczelnienia i złożyć to porządnie. W takich warunkach silnik lepiej się składa, uwierz mi. Od razu sprawdzisz sobie sprzęgło. Przybliżony koszt części niecałe 900,00zł na częściach:
Elring, Goetze, Victor-reinz. Czyli same DE <ok> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl