Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 wrz 2012, 00:19

Muszę poprawkę wnieść. Numery bloków są inne ale jeśli chodzi o końcowe literki, jeden blok ma "N" a drugi "AL".

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 paź 2012, 22:19

A jakimi sposobami sprawdzić czy jeszcze pierścienie nadają się ?
- sprawdzanie kompresji ?
- olejowe sprawdzanie ?
- sprawdzanie przedmuchu ?
ogólnie pali mi ok. 1l na 1000km, ale to też przez turbinę oraz takie fest wycieki, w sumie najbardziej mnie martwi te buczenie silnika przy obciążeniu, czy nie jest zmęczony ten silnik?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 wrz 2014, 18:18

Witam, odgrzeje trochę temat pierścieni, gdyż chciałbym wiedzieć w 100% objawy kończących się pierścieni? Wymienie moje sugestie co do tego wątku, i jeśli ktoś by mnie poprawił było by super <ok>
-Na zimnym po odpaleniu za autkiem było by niebiesko?
-Mniej mocy oczywiście, kompresja by uciekała w odpowietrzenie, czyli odmą
-Po rozgrzaniu niebieska zadymka oczywiścia ustąpiła by w jakimś stopniu?
-No i jaki zakres kompresji możemy uznać, że remont dołu jest nieunikniony?

Z góry dzięki ! :)

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 13 lis 2014, 15:14

Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
Ojciec ma AVF'a w Pasku i ma tak samo z tym ze jak wymieni olej na swiezy "usterka" znika i do 10 tys. nie bierze zadnego oleju <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 13 lis 2014, 15:36

Ja bym obstawił ze może wytryski? 0.7 na 12 tys nie ma tragedii <ok> .

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 13 lis 2014, 15:57

Tylko problem tez w tym ze z deczka czuć spalony olej, zapłon mam ciut za wczesny tak btw :mrgreen:

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 13 lis 2014, 15:59

Xtrmsupra pisze:Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
Ojciec ma AVF'a w Pasku i ma tak samo z tym ze jak wymieni olej na swiezy "usterka" znika i do 10 tys. nie bierze zadnego oleju <ok>
Kolego, u mnie się wyjaśniło <ok> Turbawka powoli siadała i dawała takie efekty, a wkońcu puściła stroną gorąco olej i tak to się zakończyło :-)
Około 2 miesięcy jeździłem z lekkim dymieniem niebieskim na zimny, aż do momentu że zaczął na rozgrzanym walić jak opętany :-D no i żarł olej jak głupi

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 lis 2014, 17:29

Xtrmsupra pisze:Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
Z takim wynikiem to możesz śmiało spać spokojnie, u mnie potrafi przy ostrej jeździe wziąć 0,7L na 1000Km a nie na 12.000km :-P To że przy odpalaniu rzuci niebieskim - najczęściej wina turbiny, uszczelniacze już siadają.

Awatar użytkownika
Xtrmsupra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 sie 2013, 14:26
Lokalizacja: Sopot/Pomorskie

Post autor: Xtrmsupra » 13 lis 2014, 17:41

To spoko :D bo zaczelem sie martwic a mam w planach duze mody ;) w niedalekiej przyszlosci przekladka na Pierburga (bede szukal komplet na swapa - nastawnik,przeplywka,wiazka itp.) <ok> a nastepnie odrazu tloczek 12mm z LT i turbawke z AFN'a. Temu wole sie odrazu popytac na forum i wiedziec bez ewentualnego rozkladania silnika zeby wiedziec co mniej wiecej sie dzieje.

Ps. Silnik z A4 AFN i Skrzynia BAA juz siedzi ;)

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 23 maja 2016, 21:28

Powiedzcie mi co robić
Kompresja 25-26 na zimnym próba olejową 34-38
Na wolnych obrotach trzepie Budą i jest mocne dymienie wtryski były regenerowane 50 tys temu i chyba już siadsja, po jeździe autostrada 120-140 jak później hamuje biegiem lub luzuje zaswieca się kontrolka oleju
Czy robić silnika ?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 23 maja 2016, 21:37

A może głowica już wyzionęła ducha? Jeśli nie zużywa dużych ilości oleju na 1000km ew cykl wymiany 10tyś to może problem w głowicy siedzi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl