[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych
A jakimi sposobami sprawdzić czy jeszcze pierścienie nadają się ?
- sprawdzanie kompresji ?
- olejowe sprawdzanie ?
- sprawdzanie przedmuchu ?
ogólnie pali mi ok. 1l na 1000km, ale to też przez turbinę oraz takie fest wycieki, w sumie najbardziej mnie martwi te buczenie silnika przy obciążeniu, czy nie jest zmęczony ten silnik?
- sprawdzanie kompresji ?
- olejowe sprawdzanie ?
- sprawdzanie przedmuchu ?
ogólnie pali mi ok. 1l na 1000km, ale to też przez turbinę oraz takie fest wycieki, w sumie najbardziej mnie martwi te buczenie silnika przy obciążeniu, czy nie jest zmęczony ten silnik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, odgrzeje trochę temat pierścieni, gdyż chciałbym wiedzieć w 100% objawy kończących się pierścieni? Wymienie moje sugestie co do tego wątku, i jeśli ktoś by mnie poprawił było by super <ok>
-Na zimnym po odpaleniu za autkiem było by niebiesko?
-Mniej mocy oczywiście, kompresja by uciekała w odpowietrzenie, czyli odmą
-Po rozgrzaniu niebieska zadymka oczywiścia ustąpiła by w jakimś stopniu?
-No i jaki zakres kompresji możemy uznać, że remont dołu jest nieunikniony?
Z góry dzięki !
-Na zimnym po odpaleniu za autkiem było by niebiesko?
-Mniej mocy oczywiście, kompresja by uciekała w odpowietrzenie, czyli odmą
-Po rozgrzaniu niebieska zadymka oczywiścia ustąpiła by w jakimś stopniu?
-No i jaki zakres kompresji możemy uznać, że remont dołu jest nieunikniony?
Z góry dzięki !
Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
Ojciec ma AVF'a w Pasku i ma tak samo z tym ze jak wymieni olej na swiezy "usterka" znika i do 10 tys. nie bierze zadnego oleju <ok>
Ojciec ma AVF'a w Pasku i ma tak samo z tym ze jak wymieni olej na swiezy "usterka" znika i do 10 tys. nie bierze zadnego oleju <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Kolego, u mnie się wyjaśniło <ok> Turbawka powoli siadała i dawała takie efekty, a wkońcu puściła stroną gorąco olej i tak to się zakończyłoXtrmsupra pisze:Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
Ojciec ma AVF'a w Pasku i ma tak samo z tym ze jak wymieni olej na swiezy "usterka" znika i do 10 tys. nie bierze zadnego oleju <ok>
Około 2 miesięcy jeździłem z lekkim dymieniem niebieskim na zimny, aż do momentu że zaczął na rozgrzanym walić jak opętany no i żarł olej jak głupi
Z takim wynikiem to możesz śmiało spać spokojnie, u mnie potrafi przy ostrej jeździe wziąć 0,7L na 1000Km a nie na 12.000km To że przy odpalaniu rzuci niebieskim - najczęściej wina turbiny, uszczelniacze już siadają.Xtrmsupra pisze:Podczepie sie pod temat <ok> mam ten sam problem co MarcinexB4 na zimno jak odpale to leciutko na niebieko kopci, na cieplo prawie ze nic. Dodam ze jezdze na oleju 5w-40 i mam przejechane 12tys. km na tym oleju, wiec generalnie nadaje sie do wymiany. I musialem przez te 12tys. km dolac ok 0,7l.
To spoko bo zaczelem sie martwic a mam w planach duze mody w niedalekiej przyszlosci przekladka na Pierburga (bede szukal komplet na swapa - nastawnik,przeplywka,wiazka itp.) <ok> a nastepnie odrazu tloczek 12mm z LT i turbawke z AFN'a. Temu wole sie odrazu popytac na forum i wiedziec bez ewentualnego rozkladania silnika zeby wiedziec co mniej wiecej sie dzieje.
Ps. Silnik z A4 AFN i Skrzynia BAA juz siedzi
Ps. Silnik z A4 AFN i Skrzynia BAA juz siedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce