[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
byłem dziś na kanele.faktycznie leci płyn z pod tego korka na zdjęciu.pod samym korkiem nie widać śladów płynu ale pewnie zanim osad się zrobi to płyn zdąży wyparować.za to rozrusznik jest cały zielono biały od płynu.korek jak widać na zdjęciu zardzewiał w jednym miejscu i pewnie w tym miejscu cieknie płyn.na razie zalepiłem to miejsce silikonem ale pewnie to nic nie da.najlepsze dojście jest z dołu jednak trzeba odkręcić rozrusznik bo bez tego wejdzie tylko jedna ręka.ale okazało się że wujek parę razy już to robił w innych samochodach i pewnie to wymienimy za jakiś czas.Z tego co wujek mówił to ten korek ma na środku rowek i po uderzeniu wchodzi on właśnie do tego rowka.mówi że ktoś musiał by nieźle przypier..... by wpadł do bloku...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
źle mnie zrozumiałeś.chodzi mi że ten korek w połowie ma rowek i wtedy jak się go wciska to zaskakuje i wygląda jak ten na zdjęciu.napisałem to bo ktoś mi z forum pisał że można go wbić za daleko i może być problem a podobno dzięki temu rowkowi nie da się go wbić za daleko no chyba że ktoś ma za dużo siły...karolas123 pisze:Nie wiem o jaki rowek Ci chodzi, ale ten jest zamontowany jak nalezy.
Żeby je wymienić musisz odkręcić obudowę filtra powietrza, turbo z kolektorem wydechowym, łape od silnika i jeśli masz auto z klima z tego co pamiętam trzeba poluzować spręzarke i masz piękny dastęp od góry. Radze od razu wymienić wszystkie 3 zaślepki bo ja tego nie zrobiłem i pod 2 miesiącach znowu musiałem się z tym babrać. Trzecia zaślepka znajduje się pod łapa dlatego trzeba ja odkręcać. Możesz je wybić np. śrubokrętem rabiąc w nich dziurę lub tak jak wcześniej pisali walnąć z jednej strony żeby się obróciła i wyrwać obcążkami. Potem je wbijasz najlepiej przez nasadkę lub kawałek rurki żeby równa weszło i składasz wszystko do kupy. W odpowiedzi na poprzedni post nie ma żadnego rowka wiedz nie możesz ich wbić za mocno bo powpadają do środka. Możesz jeszcze dla pewności posmarować je przed wbijaniem na rantach odrobina sylikonu żeby mieć pewność ze będzie szczelne ale to w sumie zależy od stanu gniazd w bloku bo jak są w dobrym stanie to nie ma potrzeby. Jutro postaram się zobaczyć jakie dokładnie kupowałem te zaślepki bo jeszcze gdzieś jedna leży w szafie, brałem na zapas jak by mi się źle wbiły. Ogólnie dużo rozkręcania żeby to wymienić najgorzej jest odkręcić kolektor trzeba mieć zwinne paluszki
Milej zabawy
Milej zabawy
Dlatego mówie o 3 bo mi na początku też się lało z jednego. Te zaślepki rdzewieją od wewnątrz może ładnie wyglądać a jak wbijesz w nią śrubokręt to wejdzie jak w maso. W sumie możesz na razie wymienić ten jeden ale jak ja bym to robił to bym powymieniał wszystkie zważywszy na to ze wszystkie części potrzebne do naprawy będą kosztowały nieduże pieniądze. Zrobisz jak będziesz chciał.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kurcze no i dupa.wymieniłem korek ale nadal cieknie i to między korkiem a blokiem.mimo tego że nawaliłem silikonu jak się zagrzeje to zaczyna się pocić.nie wiem co już mogę zaradzić.nie chcę tego drugi raz rozbierać bo trochę roboty z tym jest.jest możliwość jakoś to zakleić? może znacie jakiś dobry klej bym mógł to od zewnątrz podkleić i może będzie trzymać?? znajomy mechanik poradził bym zakleił to poxipolem bo już kilka razy kleił nim coś przy silnikach jednak zastanawiam się nad tym czy po prostu zalepić rant korka klejem czy może zrobić jakąś niewielka łatę z blach i przykleić ja na cały korek...
Ja mam problem z tym pieroństwem już 3 lata i nie mogę zakleić tylko się sączy i saczy .
Tylko że u mnie jest to w głowicy zaraz pod kółkiem wałka rozrządu .
Tydzień temu wydłubałem TĄ DWUSKŁADNIKOWĄ SKORUPĘ sprzed 3 lat i zapaćkałem cementem to tłumików ( tak doradzili ) i też dvpa - cieknie .
Ratuję się na razie odkręconym korkiem na zbiorniczku i prawie nie leci , ale jak zakręcę to buzuje i widać że zrobiło już ślad i to na całym obwodzie broka .
Hudy , jeśli Tobie się udało wydłubać stary i zabić dziurę nowym to podobno przez jakiś czas będzie się sączyć ale po jakimś czasie się zaklajstruje samo .
Mechanik mi mówił , że to mabyć TYLKO sączenie , a jak już kropelkuje to nima bata - do porawki .
Zluzuj na razie korek żeby nie było ciśnienia i nie czaduj przez kilka dni do zagotowania i zobaczysz . --ale nie czaduj jak tu 40 w cieniu .
Tylko że u mnie jest to w głowicy zaraz pod kółkiem wałka rozrządu .
Tydzień temu wydłubałem TĄ DWUSKŁADNIKOWĄ SKORUPĘ sprzed 3 lat i zapaćkałem cementem to tłumików ( tak doradzili ) i też dvpa - cieknie .
Ratuję się na razie odkręconym korkiem na zbiorniczku i prawie nie leci , ale jak zakręcę to buzuje i widać że zrobiło już ślad i to na całym obwodzie broka .
Hudy , jeśli Tobie się udało wydłubać stary i zabić dziurę nowym to podobno przez jakiś czas będzie się sączyć ale po jakimś czasie się zaklajstruje samo .
Mechanik mi mówił , że to mabyć TYLKO sączenie , a jak już kropelkuje to nima bata - do porawki .
Zluzuj na razie korek żeby nie było ciśnienia i nie czaduj przez kilka dni do zagotowania i zobaczysz . --ale nie czaduj jak tu 40 w cieniu .
Eeeetammm !! , nie spawaj - broń Boże . - Zniszczysz silnik .
Co to , nie wytrzymasz parę dni . Kup na wrazie bańke płynu z 20 zł. i już .
Ja planuje go co najwyżej zalutować , bo nie za bardzo jest roztrajbolona dziurka ..
Ktoś tu wyżej napisał o sklepach traktorzanych i to prawda . U mnie w pracy właśnie traktorzysta z POM-u proponował w 15 min . to zrobić , ale się przestraszyłem , bo bardzo popędliwy chłopak i mógłby chłodnice mi rozcharatać , bo jest blisko .
Co to , nie wytrzymasz parę dni . Kup na wrazie bańke płynu z 20 zł. i już .
Ja planuje go co najwyżej zalutować , bo nie za bardzo jest roztrajbolona dziurka ..
Ktoś tu wyżej napisał o sklepach traktorzanych i to prawda . U mnie w pracy właśnie traktorzysta z POM-u proponował w 15 min . to zrobić , ale się przestraszyłem , bo bardzo popędliwy chłopak i mógłby chłodnice mi rozcharatać , bo jest blisko .