Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 cze 2011, 17:14

byłem dziś na kanele.faktycznie leci płyn z pod tego korka na zdjęciu.pod samym korkiem nie widać śladów płynu ale pewnie zanim osad się zrobi to płyn zdąży wyparować.za to rozrusznik jest cały zielono biały od płynu.korek jak widać na zdjęciu zardzewiał w jednym miejscu i pewnie w tym miejscu cieknie płyn.na razie zalepiłem to miejsce silikonem ale pewnie to nic nie da.najlepsze dojście jest z dołu jednak trzeba odkręcić rozrusznik bo bez tego wejdzie tylko jedna ręka.ale okazało się że wujek parę razy już to robił w innych samochodach i pewnie to wymienimy za jakiś czas.Z tego co wujek mówił to ten korek ma na środku rowek i po uderzeniu wchodzi on właśnie do tego rowka.mówi że ktoś musiał by nieźle przypier..... by wpadł do bloku...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 cze 2011, 18:20

Nie wiem o jaki rowek Ci chodzi, ale ten jest zamontowany jak nalezy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 cze 2011, 19:25

karolas123 pisze:Nie wiem o jaki rowek Ci chodzi, ale ten jest zamontowany jak nalezy.
źle mnie zrozumiałeś.chodzi mi że ten korek w połowie ma rowek i wtedy jak się go wciska to zaskakuje i wygląda jak ten na zdjęciu.napisałem to bo ktoś mi z forum pisał że można go wbić za daleko i może być problem a podobno dzięki temu rowkowi nie da się go wbić za daleko no chyba że ktoś ma za dużo siły...

kaczucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 lis 2008, 22:17

Post autor: kaczucha » 06 cze 2011, 01:20

Żeby je wymienić musisz odkręcić obudowę filtra powietrza, turbo z kolektorem wydechowym, łape od silnika i jeśli masz auto z klima z tego co pamiętam trzeba poluzować spręzarke i masz piękny dastęp od góry. Radze od razu wymienić wszystkie 3 zaślepki bo ja tego nie zrobiłem i pod 2 miesiącach znowu musiałem się z tym babrać. Trzecia zaślepka znajduje się pod łapa dlatego trzeba ja odkręcać. Możesz je wybić np. śrubokrętem rabiąc w nich dziurę lub tak jak wcześniej pisali walnąć z jednej strony żeby się obróciła i wyrwać obcążkami. Potem je wbijasz najlepiej przez nasadkę lub kawałek rurki żeby równa weszło i składasz wszystko do kupy. W odpowiedzi na poprzedni post nie ma żadnego rowka wiedz nie możesz ich wbić za mocno bo powpadają do środka. Możesz jeszcze dla pewności posmarować je przed wbijaniem na rantach odrobina sylikonu żeby mieć pewność ze będzie szczelne ale to w sumie zależy od stanu gniazd w bloku bo jak są w dobrym stanie to nie ma potrzeby. Jutro postaram się zobaczyć jakie dokładnie kupowałem te zaślepki bo jeszcze gdzieś jedna leży w szafie, brałem na zapas jak by mi się źle wbiły. Ogólnie dużo rozkręcania żeby to wymienić najgorzej jest odkręcić kolektor trzeba mieć zwinne paluszki :-P

Milej zabawy :-D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 cze 2011, 14:51

no dobra ale ty mówisz o wymianie wszystkich 3.mnie leje się z tej która dobrze widać od dołu.zamierzam ja tylko wymienić.z tego co zauważyłem to wystarczy odkręcić rozrusznik i będzie dojście od dołu...

kaczucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 lis 2008, 22:17

Post autor: kaczucha » 06 cze 2011, 18:38

Dlatego mówie o 3 bo mi na początku też się lało z jednego. Te zaślepki rdzewieją od wewnątrz może ładnie wyglądać a jak wbijesz w nią śrubokręt to wejdzie jak w maso. W sumie możesz na razie wymienić ten jeden ale jak ja bym to robił to bym powymieniał wszystkie zważywszy na to ze wszystkie części potrzebne do naprawy będą kosztowały nieduże pieniądze. Zrobisz jak będziesz chciał.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 cze 2011, 18:44

Odbiegnę trochę od tematu - po co właściwie jest ta zaślepka?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 cze 2011, 18:48

W wypadku przymrozków zamiast rozsadzać blok, wysadza zaślepki, sa to również otwory technooigiczne.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 cze 2011, 18:54

Że też o tym nie pomyślałem. Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupim.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 cze 2011, 18:24

kurcze no i dupa.wymieniłem korek ale nadal cieknie i to między korkiem a blokiem.mimo tego że nawaliłem silikonu jak się zagrzeje to zaczyna się pocić.nie wiem co już mogę zaradzić.nie chcę tego drugi raz rozbierać bo trochę roboty z tym jest.jest możliwość jakoś to zakleić? może znacie jakiś dobry klej bym mógł to od zewnątrz podkleić i może będzie trzymać?? znajomy mechanik poradził bym zakleił to poxipolem bo już kilka razy kleił nim coś przy silnikach jednak zastanawiam się nad tym czy po prostu zalepić rant korka klejem czy może zrobić jakąś niewielka łatę z blach i przykleić ja na cały korek...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 cze 2011, 19:35

karolas123 pisze:W wypadku przymrozków zamiast rozsadzać blok, wysadza zaślepki, sa to również otwory technooigiczne.
dokładnie <ok> ale przy niewielkich mrozach bo przy większych niestety to nie pomaga :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 cze 2011, 20:06

halo halo ponawiam pytanie... potrzebuje szybko jakieś pomysły panowie bo jutro muszę z tym zrobić ponieważ w poniedziałek mam dość daleką trasę przed sobą...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 cze 2011, 21:18

Ja mam problem z tym pieroństwem już 3 lata i nie mogę zakleić tylko się sączy i saczy .
Tylko że u mnie jest to w głowicy zaraz pod kółkiem wałka rozrządu .
Obrazek

Tydzień temu wydłubałem TĄ DWUSKŁADNIKOWĄ SKORUPĘ sprzed 3 lat i zapaćkałem cementem to tłumików ( tak doradzili ) i też dvpa - cieknie .
Ratuję się na razie odkręconym korkiem na zbiorniczku i prawie nie leci , ale jak zakręcę to buzuje i widać że zrobiło już ślad i to na całym obwodzie broka .

Hudy , jeśli Tobie się udało wydłubać stary i zabić dziurę nowym to podobno przez jakiś czas będzie się sączyć ale po jakimś czasie się zaklajstruje samo .
Mechanik mi mówił , że to mabyć TYLKO sączenie , a jak już kropelkuje to nima bata - do porawki .
Zluzuj na razie korek żeby nie było ciśnienia i nie czaduj przez kilka dni do zagotowania i zobaczysz . --ale nie czaduj jak tu 40 w cieniu .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 cze 2011, 21:28

no na razie popuściłem korek ale myślę właśnie nad zaklejeniem tego tylko nie wiem czym najlepiej to zrobić.można tez zaspawać ale ciężkie dojście tam jest...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 cze 2011, 21:48

Eeeetammm !! , nie spawaj - broń Boże . - Zniszczysz silnik .

Co to , nie wytrzymasz parę dni . Kup na wrazie bańke płynu z 20 zł. i już .
Ja planuje go co najwyżej zalutować , bo nie za bardzo jest roztrajbolona dziurka ..

Ktoś tu wyżej napisał o sklepach traktorzanych i to prawda . U mnie w pracy właśnie traktorzysta z POM-u proponował w 15 min . to zrobić , ale się przestraszyłem , bo bardzo popędliwy chłopak i mógłby chłodnice mi rozcharatać , bo jest blisko .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl