Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika

Post autor: hudy » 26 maja 2011, 07:54

witam.panowie ostatnio zauważyłem że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy.przez kilka dni pod samochodem po całonocnym postoju pojawiała się mała plama płynu chłodniczego.posprawdzałem wszytki możliwie węże i inne połączenia gdzie płynie płyn chłodniczy i nigdzie nie jest mokro.pozostaje mi tylko ta zaślepka tzw BROK z drugiej strony silnika.kiedyś jak tam zaglądałem to było dość zielono od wyparowanego płynu chłodniczego.niech ktoś mi powie jak to się wymienia.czy to jest wkręcane czy wciskane? jak to wyjąć i założyć nowy?? druga sprawa to czy trzeba cały płyn spuszczać czy może jest jakiś łatwiejszy sposób? no i trzecie pytanie to czy znacie jaka jest jego średnica w silniku 1Z??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 maja 2011, 15:31

na pewno jest to wciskane, średnicę otworu w bloku musisz zmierzyć suwmiarką, najlepiej zrobić to na szrocie w takim samym silniku <ok>

z wyciągnięciem starego to się trochę pomęczysz i bez spuszczenia płynu się nie obejdzie :-( żeby go wyciągnąć to będziesz musiał wywiercić w nim dziurę i małym pilniczkiem nadpiłować jego brzeg uważając żeby nie przepiłować do końca i nie zrobić rowka w otworze, a następnie wydłubać go dużym płaskim śrubokrętem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 maja 2011, 16:10

to nie ma sprecyzowanego rozmiaru tego korka dla danego silnika? szukałem w etce ale nie mogę tego znaleźć mimo że przejrzałem chyba wszystkie rysunki silnika... a może ktoś zna numery to bym podskoczył do aso i to kupił. ok czyli otwór w bloku jest zabity tym korkiem.w takim razie chyba najlepszym wyjściem będzie włąsnie wywiercić dziurę i czymś zakrzywionym to wyciągać... a jak to jest z montażem nowego.to sie wbija młotkiem czy tylko na wcisk wchodzi??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 maja 2011, 17:09

to się nazywa brok i to jest zaślepienie kanału wodnego i wchodzi na wcisk ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 maja 2011, 18:22

zmierz średnicę za pomocą suwmiarki i szukaj w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, wbijać należy delikatnie i tak aby równo szło <ok>

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 26 maja 2011, 22:46

Może to 036 103 113 A ale na 100% nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 maja 2011, 03:45

olapiotr pisze:Może to 036 103 113 A ale na 100% nie jestem pewien.
no możliwe że to jest to.w etce wychodzi że to jest jakaś zaślepka o oznaczeniach

36,6.zadzwonię do aso i se dowiem...
gibaj pisze:to się nazywa brok i to jest zaślepienie kanału wodnego i wchodzi na wcisk ;-)
Artur to wiem ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 maja 2011, 21:12

UKI_XX pisze:zmierz średnicę za pomocą suwmiarki i szukaj w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, wbijać należy delikatnie i tak aby równo szło <ok>
szukaj sklepu z napisem ZETOR :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 maja 2011, 21:45

Zaślepkę wystarczy uderzyć z jednej strony i odwróci si eo 180* Pozniej wyciągnąć kombinerkami.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 maja 2011, 09:18

karolas123 pisze:Zaślepkę wystarczy uderzyć z jednej strony i odwróci si eo 180* Pozniej wyciągnąć kombinerkami.
jeśli już to o 90 stopni a nie 180 ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 28 maja 2011, 13:13

Oczywiście o 90 pomyłka ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 cze 2011, 18:28

pojeździłem trochę po mechanikach i żaden nie chce się podjąć wymiany tego brok-a.bardzo mnie ciekawi dlaczego... będę musiał zrobić to sam a więc mam pytanie:

- z której strony się za to zabrać bo ai z góry ani z dołu nie ma zbyt dużo miejsca? czy muszę wyjąc turbo czy jest inny sposób??

- czy ten korek to to - etka 036 103 113A rozmiar 36,6mm lub w inter carsie 059 103 113??

- jak mocno go wbijać? czy jak przesadzę to jest możliwość że wpadnie do środka bloku lub jak za lekko go wbije to wyskoczy od ciśnienia??

Niech ktoś się wypowie kto to już wymieniał...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 cze 2011, 18:44

Przy sprawdzaniu cisnieniowym bloku za kazdym razem sie go wymienia. wbic za mocno możesz, wtedy wpadnie do srodka, mysle jednak, że nie jest to wielka tragedia i nawet wtedy odrobina zdolnosci manualnych wyjmiesz go. Wbija sie go niezbyt mocno, bo on wchodzi lekko a ciezko wychodzi, taka jest jego budowa. Jesli przypatrzysz sie ile jest wbity oryginalny taka dokładnosć w zupełnosci wystarczy. Odlew bloku nie ma 1 mm.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 cze 2011, 20:55

a wymieniałeś to już u siebie lub widziałeś jak ktoś to robi?? z której strony się do tego zabrać bo jest tam bardzo mało miejsca,ledwo można ręce włożyć...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 cze 2011, 21:20

Niestety w zadnym audi tego nie robiłem. Mialem praktyke w Volvo, tam owszem widziałem takioe zabiegi jednak nie przeprowadzałem. Własnymi rekami przeprowadzałem takie zabiegi w c330 i bizonach ;)
Nie wiem niestety jai dostep jest do tego w zetorku, jesli zobaczyłbym fotki chetnie cos dporadze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl