[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1Z] zaślepka bloku silnika
witam.panowie ostatnio zauważyłem że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy.przez kilka dni pod samochodem po całonocnym postoju pojawiała się mała plama płynu chłodniczego.posprawdzałem wszytki możliwie węże i inne połączenia gdzie płynie płyn chłodniczy i nigdzie nie jest mokro.pozostaje mi tylko ta zaślepka tzw BROK z drugiej strony silnika.kiedyś jak tam zaglądałem to było dość zielono od wyparowanego płynu chłodniczego.niech ktoś mi powie jak to się wymienia.czy to jest wkręcane czy wciskane? jak to wyjąć i założyć nowy?? druga sprawa to czy trzeba cały płyn spuszczać czy może jest jakiś łatwiejszy sposób? no i trzecie pytanie to czy znacie jaka jest jego średnica w silniku 1Z??
na pewno jest to wciskane, średnicę otworu w bloku musisz zmierzyć suwmiarką, najlepiej zrobić to na szrocie w takim samym silniku <ok>
z wyciągnięciem starego to się trochę pomęczysz i bez spuszczenia płynu się nie obejdzie żeby go wyciągnąć to będziesz musiał wywiercić w nim dziurę i małym pilniczkiem nadpiłować jego brzeg uważając żeby nie przepiłować do końca i nie zrobić rowka w otworze, a następnie wydłubać go dużym płaskim śrubokrętem
z wyciągnięciem starego to się trochę pomęczysz i bez spuszczenia płynu się nie obejdzie żeby go wyciągnąć to będziesz musiał wywiercić w nim dziurę i małym pilniczkiem nadpiłować jego brzeg uważając żeby nie przepiłować do końca i nie zrobić rowka w otworze, a następnie wydłubać go dużym płaskim śrubokrętem
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to nie ma sprecyzowanego rozmiaru tego korka dla danego silnika? szukałem w etce ale nie mogę tego znaleźć mimo że przejrzałem chyba wszystkie rysunki silnika... a może ktoś zna numery to bym podskoczył do aso i to kupił. ok czyli otwór w bloku jest zabity tym korkiem.w takim razie chyba najlepszym wyjściem będzie włąsnie wywiercić dziurę i czymś zakrzywionym to wyciągać... a jak to jest z montażem nowego.to sie wbija młotkiem czy tylko na wcisk wchodzi??
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
pojeździłem trochę po mechanikach i żaden nie chce się podjąć wymiany tego brok-a.bardzo mnie ciekawi dlaczego... będę musiał zrobić to sam a więc mam pytanie:
- z której strony się za to zabrać bo ai z góry ani z dołu nie ma zbyt dużo miejsca? czy muszę wyjąc turbo czy jest inny sposób??
- czy ten korek to to - etka 036 103 113A rozmiar 36,6mm lub w inter carsie 059 103 113??
- jak mocno go wbijać? czy jak przesadzę to jest możliwość że wpadnie do środka bloku lub jak za lekko go wbije to wyskoczy od ciśnienia??
Niech ktoś się wypowie kto to już wymieniał...
- z której strony się za to zabrać bo ai z góry ani z dołu nie ma zbyt dużo miejsca? czy muszę wyjąc turbo czy jest inny sposób??
- czy ten korek to to - etka 036 103 113A rozmiar 36,6mm lub w inter carsie 059 103 113??
- jak mocno go wbijać? czy jak przesadzę to jest możliwość że wpadnie do środka bloku lub jak za lekko go wbije to wyskoczy od ciśnienia??
Niech ktoś się wypowie kto to już wymieniał...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Przy sprawdzaniu cisnieniowym bloku za kazdym razem sie go wymienia. wbic za mocno możesz, wtedy wpadnie do srodka, mysle jednak, że nie jest to wielka tragedia i nawet wtedy odrobina zdolnosci manualnych wyjmiesz go. Wbija sie go niezbyt mocno, bo on wchodzi lekko a ciezko wychodzi, taka jest jego budowa. Jesli przypatrzysz sie ile jest wbity oryginalny taka dokładnosć w zupełnosci wystarczy. Odlew bloku nie ma 1 mm.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok