[ABC] Adaptacja Vag 311
Witam znalazłem coś takiego dotyczące sterowników do silników 2.6 ABC (4A0 907 473 XX)
Elektronika silnika:
Number of Lambda probes - Type of Gearbox - Type of drive - Coding up to "C" - Coding from "D" and up
2 - Manual 012 - FWD - 000 - 00060
2 - Manual 01A - 4WD - 001 - 00061
2 - Auto 01F - 4WD - 008 - 00068
2 - Auto 01K - FWD - 008 - 00068
1 - Manual 012 - FWD - 032 - 00032
1 - Manual 01A - 4WD - 033 - 00033
1 - Auto 01F - 4WD - 040 - 00040
1 - Auto 01K - FWD - 040 - 00040
Wynikało by z tego ze kodowanie mojego kompa powinno byc 00061 ponieważ mam 2 sondy,napęd 4/4 i manualną skrzynie a na vagu kodowanie sterownika mam 00060 z czym to się możne wiązać dla auta i silnika?
zastanawiałem się czy takie złe logowanie może mieć wpływ na poszarpywanie auta przy wolnych obrotach podczas jazdy a szczególnie zanim auto się rozgrzeje bo tak mam u siebie.
co do łączenia się vagie u mnie zawsze bezproblemowo natomiast zrywanie połączenia następuje u mnie przy ok 2300 obr czyli wygląda na to że nasze ABC chyba tak sa zaprogramowane
jeszcze nigdy nie przekodowywałem kodu w ECU czy jest to bezpieczne ,czy trzeba sie logować tym kodem:
ABC ( 4A0 907 473D/P) = 02102
czy porostu wchodzimy i zmieniamy kodowanie jak w zegarach lub centralnym(te mam przetestowane na vagu nic się nie dzieje natomiast gdzieś czytałem ze ECU łatwo zablokować na amen przy grzebaniu?
Elektronika silnika:
Number of Lambda probes - Type of Gearbox - Type of drive - Coding up to "C" - Coding from "D" and up
2 - Manual 012 - FWD - 000 - 00060
2 - Manual 01A - 4WD - 001 - 00061
2 - Auto 01F - 4WD - 008 - 00068
2 - Auto 01K - FWD - 008 - 00068
1 - Manual 012 - FWD - 032 - 00032
1 - Manual 01A - 4WD - 033 - 00033
1 - Auto 01F - 4WD - 040 - 00040
1 - Auto 01K - FWD - 040 - 00040
Wynikało by z tego ze kodowanie mojego kompa powinno byc 00061 ponieważ mam 2 sondy,napęd 4/4 i manualną skrzynie a na vagu kodowanie sterownika mam 00060 z czym to się możne wiązać dla auta i silnika?
zastanawiałem się czy takie złe logowanie może mieć wpływ na poszarpywanie auta przy wolnych obrotach podczas jazdy a szczególnie zanim auto się rozgrzeje bo tak mam u siebie.
co do łączenia się vagie u mnie zawsze bezproblemowo natomiast zrywanie połączenia następuje u mnie przy ok 2300 obr czyli wygląda na to że nasze ABC chyba tak sa zaprogramowane
jeszcze nigdy nie przekodowywałem kodu w ECU czy jest to bezpieczne ,czy trzeba sie logować tym kodem:
ABC ( 4A0 907 473D/P) = 02102
czy porostu wchodzimy i zmieniamy kodowanie jak w zegarach lub centralnym(te mam przetestowane na vagu nic się nie dzieje natomiast gdzieś czytałem ze ECU łatwo zablokować na amen przy grzebaniu?
mam prośbę, czy ma ktoś vaga 311 wersje już aktywowaną? sciagnąłem z chomika wersje, i mam kayken i nie chce mi aktywować? a może ja cos zle robie, czy wystarczy ze mam podlaczony pod interfejs i do neta, czy musze mieć dodatkowo interfejs jeszcze podlaczony pod kompa?
mam viakena, łączy się przez vag-com 311, a polskiego vaga nie łączy się, miał ktoś może taki problem?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 906 266 A
Component and/or Version: 2,8l V6 MPI 2Ventil D0C
Software Coding: PMC 1010
dodam jeszcze jedno pytanko, wyskoczył mi błąd:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
mam viakena, łączy się przez vag-com 311, a polskiego vaga nie łączy się, miał ktoś może taki problem?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 906 266 A
Component and/or Version: 2,8l V6 MPI 2Ventil D0C
Software Coding: PMC 1010
dodam jeszcze jedno pytanko, wyskoczył mi błąd:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
pełną aktywacje robisz na fejsie podpiętym do auta
po zainstalowaniu fejsa na kompie podpinasz go do auta uruchamiasz 311 możesz sprawdzić np. błędy (masz go w tej chwili w okrojonej wersji nie będzie cie chciało wpuścić do grupy 000)
wyłączasz program następnie włączasz jeszcze raz(cały czas fejs podpiety jest do auta) i tym razem przechodzisz odrazu do rejestracji tam kopiujesz klucz jaki ci się wyświetla wrzucasz go do keygena i generujesz sobie nowy klucz.
nowo utworzony klucz kopiujesz i wklejasz do vaga 311 i aktywujesz i powinieneś się cieszyć pełnym dostępem do programu
po zainstalowaniu fejsa na kompie podpinasz go do auta uruchamiasz 311 możesz sprawdzić np. błędy (masz go w tej chwili w okrojonej wersji nie będzie cie chciało wpuścić do grupy 000)
wyłączasz program następnie włączasz jeszcze raz(cały czas fejs podpiety jest do auta) i tym razem przechodzisz odrazu do rejestracji tam kopiujesz klucz jaki ci się wyświetla wrzucasz go do keygena i generujesz sobie nowy klucz.
nowo utworzony klucz kopiujesz i wklejasz do vaga 311 i aktywujesz i powinieneś się cieszyć pełnym dostępem do programu
ja używam tylko vaga 208 lub 311 i jest ok
dawno temu polskiego tez mi sie udało użyć ale w vag jest fajnie opisany w instrukcjach i tak zostałem przy diagnostyce vagiem
co do błędu polecam tą stronke
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01247.html
dawno temu polskiego tez mi sie udało użyć ale w vag jest fajnie opisany w instrukcjach i tak zostałem przy diagnostyce vagiem
co do błędu polecam tą stronke
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01247.html
Ostatnio zmieniony 30 maja 2013, 20:50 przez filon705, łącznie zmieniany 1 raz.
no fakt, tylko po polsku by się przydalo, no ale ważne ze się cos laczy:)
a czy ktoś miał problem z tym bledem może?
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
a czy ktoś miał problem z tym bledem może?
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
ok podeśle ci ale wystarczy wpisać w szukajke
wejdź na ta stronkę co ci wysłałem niemiecka ale z automatu ustaw sobie w wyszukiwarce tłumaczenie tam bardzo ładnie jest wszystko opisane na temat błędów
polecam też ELSE tam będziesz miał opisane jak się diagnozuje ten czujnik -jaka powinna być jego oporność itp
wejdź na ta stronkę co ci wysłałem niemiecka ale z automatu ustaw sobie w wyszukiwarce tłumaczenie tam bardzo ładnie jest wszystko opisane na temat błędów
polecam też ELSE tam będziesz miał opisane jak się diagnozuje ten czujnik -jaka powinna być jego oporność itp
w vagu 208 wyskakuje mi na początku blad:
Nie mogę otworzyć pliku z kodami bledow CODES.DAT
czy to później ma jakieś konsekwencje w programie?
[ Dodano: 2013-05-31, 13:32 ]
błąd:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
rozwiązany, ktoś prędzej koncowke łączyl, i kabelek w opasce jeden był prawidłowo polaczony a drugi ledwo łąpał, koncowki ladnie zalutowane i elektrozawór pracuje:)
Nie mogę otworzyć pliku z kodami bledow CODES.DAT
czy to później ma jakieś konsekwencje w programie?
[ Dodano: 2013-05-31, 13:32 ]
błąd:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
czyli:
01247 - Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
jak to rozgryźć? wiem że to zawór koło filtra powietrza, ręką wyczuwam ze zawór pracuje, ale wydaje mi się ze nierówno
rozwiązany, ktoś prędzej koncowke łączyl, i kabelek w opasce jeden był prawidłowo polaczony a drugi ledwo łąpał, koncowki ladnie zalutowane i elektrozawór pracuje:)
tak, dziękuje działa, i 208 i 311 i 409 tylko ze na win xp mode:) a może mi ktoś podpowiedzieć, po sprawdzeniu bloków wyszło mi takie cos, tylko silnik jeszcze nie dogrzany:
[ Dodano: 2013-06-03, 08:04 ]
znalazłem coś takiego:
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Na biegu jałowym wartości nominalne
1. 39...42
2. 49...54
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temperatura cieczy chłodzącej
8. Temperatura powietrza zewnętrznego
9. Temperatura paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99
test dynamiczny wartości nominalne
1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 przy pedale wciśniętym do oporu
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. Ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. Temperatura cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. Temperatura powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temperatura paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.
[ Dodano: 2013-06-03, 08:04 ]
znalazłem coś takiego:
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Na biegu jałowym wartości nominalne
1. 39...42
2. 49...54
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temperatura cieczy chłodzącej
8. Temperatura powietrza zewnętrznego
9. Temperatura paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99
test dynamiczny wartości nominalne
1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 przy pedale wciśniętym do oporu
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. Ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. Temperatura cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. Temperatura powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temperatura paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To wygląda jak opis grup z diesla.szuszek83 pisze:znalazłem coś takiego:
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Tutaj na stronie 53 masz opis AAH: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF gdzieś na forum chyba też wrzucałem nawet przetłumaczone