Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Czy silniki są bardzo awaryjne ?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Parku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2016, 09:15
Lokalizacja: Bochnia

[B4 2.8 AAH] Czy silniki są bardzo awaryjne ?

Post autor: Parku » 05 gru 2016, 09:36

Czesc.
Jest to mój pierwszy post na tym forum . Powiecie mi cos na temat tego silnika , rozglądam sie wlasnie za 80 B4 2.8.
chce wiedzieć czy jest bardzo awaryjny .
Pozdrawiam rotfl
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 10:00 przez Parku, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 gru 2016, 09:57

Awarie jakie, które spowodują konieczność powrotu na lawecie to raczej rzadkość.

Ale za to może denerwować perfekcjonistów, którym skacze ciśnienie gdy silnik gubi albo bierze olej, nie osiąga pełnej mocy przez awarie osprzętu (czujnik spalania stukowego, klapki dolotu, przepływomierz, czujniki wału, zaworki olejowe w głowicach które powodują klekotanie popychaczy).

Raczej trudno będzie znaleźć z małym budżetem egzemplarz, którego nie trapi nic powyższych rzeczy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 gru 2016, 10:00

Nie jest awaryjny, jest upierdliwy.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2016, 10:02

Parku, tu masz troszkę ogólnej wiedzy https://audi80.pl/topics17/faq-nie-w ... t40070.htm
Na pierwsze auto 2,8 hmm, mysli_

Leo pisze:jest upierdliwy.
tak samo mówią/mówili na abk ale jak się go dobrze pozna to jest dość prosty, pewnie podobnie z aah ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 05 gru 2016, 13:34

PieterB pisze:Na pierwsze auto 2,8 hmm, mysli_
Na pierwsze? Skąd wiesz?
Niestety Koledzy mają rację -dosyć upierdliwy silnik jeżeli był zaniedbany. Chyba wszystkie te Vki jak ABC/AAH i ACK są podobne w tym temacie, jedne mniej, drugie więcej. To się raczej z wiekowości bierze niż z jakości konstrukcji, bo jednocześnie są to silniki cholernie trwałe.
Maciek wymienił chyba wszystko co jest typowe jako bolączki. Nie dramaty ale właśnie upierdliwe to bywa. Siada się w V, a tu "moca ni ma". I zaczyna się dłubanie, przykre ale zazwyczaj z ciapaniem rąk w papce olejowej, bo pociekać to one lubią.
Gdzieś na forach czytałem, że koleś ma ABC co nie ciekło i nie cieknie wcale i w ogóle to itp. itd. ale on takie hasła przy okazji głosił, że wymiękłem.

Coś za coś. Lepsze takie usterki, nużące ale nie dramatyczne, niż tendencyjne rwanie pasków, oil sludge, ścieranie wałków szybciej niż klocków hamulcowych i tak dalej....

Ogólnie fajny silnik. Ogarnięty daje sporo frajdy. AAH nie wchodzi na obroty lawinowo jak uturbione r4 czy r5 ale kultura pracy jest naprawdę wysoka.

Wiadomo, że jak się go pozna jest łatwiej ale... no wymaga to oczywiście czasu.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Parku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2016, 09:15
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Parku » 05 gru 2016, 13:38

Dobra dzięki , Temat zamknięty .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2016, 13:38

miron72 pisze:PieterB napisał/a:
Na pierwsze auto 2,8 hmm, mysli_


Na pierwsze? Skąd wiesz?
strzeliłem ;-) patrząc na jego wiek
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Parku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2016, 09:15
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Parku » 05 gru 2016, 13:39

Pierwsze jest B4 2.0E do dzisiejszego dnia ;d

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 06 gru 2016, 11:21

Ja od siebie dodam, że moim pierwszym było Polo 6n a kilka miesięcy temu kupiłem właśnie B4 2.8, zdecydowanie kupiłem sercem, po tym jak go usłyszałem dosyć przypadkiem gdzieś u znajomego, powiedziałem sobie: "chcę takiego" :-)
Kupiłem mono zaniedbany egzemplarz i sporo czasu i pieniędzy kosztowało mnie by go poprawić i naprawić jakieś podstawowe rzeczy. Też miałem z nim niemałą zagadkę co opisywałem w sąsiednim temacie ale to chyba wynikało z tego, że aut stało długo pod chmurką. Z początku widocznie musiał się rozruszać a z czasem coraz lepiej pracował i jeździł. Oczywiście prawie każdego dnia gdy tylko pozwalał czas po pracy spędzałem z nim kilka godzin w garażu, dzisiaj jest u mechanika, który zajmuje się pompą hamulcową, uszczelkami miski olejowej (bo delikatnie ciekło), linkami ręcznego. Przy okazji wykona kilka pomiarów, o których w moim temacie wspominali koledzy i będzie to koniec grubych inwestycji na ten rok mam nadzieję :-)

Gdy kupowałem swoje auto byłą to trochę loteria bo nawet nie miał akumulatora by można było go odpalić ale jak się później okazało, silnik jest w dobrej kondycji, kompresja w miarę równa, sprawdziłem też emisję spalin i wyniki były prawie jak fabryczne. Nie pamiętam dokładnie wartości ale przykładowo gdy limit w danym punkcie był określony na 3.5 to moje cudo wykazało 0.35 na jałowym i ok 0.57 przy 3k obr/min. Jedynie wartość lambda jest trochę przekroczona bo limit to 1.03 a u mnie wyszło 1.06. Ale spalanie z miesiąca na miesiąc coraz niższe mimo krótkich podjazdów do pracy, więc chyba jest dobrze :-)

Podsumowując, silnik świetnie pracuje, i jak każdy, gdy się o niego dba to będzie służył długo bez poważnych awarii a przy okazji daje dużo frajdy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga