Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 AAH] Kapitalny remont silnika AAH + foto

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
lukaszhaha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 cze 2009, 09:37
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: lukaszhaha » 01 lis 2009, 15:17

Witam
Przeszedlem juz swap silnika z 2.8 na 2.6, kazdy mi odradzal tego i mowil ze nic nie bedzie dzialac, napinacz paska tez nie pasowal, wymienilem pasek na krotszy, wsadzilem 2.6 abc z a6, tylko kolektor wlotowy zostal od 2.8 zeby nie wymieniac kompa, smiga jak szalona i dodam ze duzo lepiej sie zwija od starego 2,8, jakies pytania pisac na gg

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 02 lis 2009, 09:21

Jedna pokrywa zaworów zrobiona.Po zakupie auta w ogóle myślałem, że one były czarne, jednak po ich zdjęciu okazało się, że ktoś próbował to malować. A jak przyjrzałem się dokładniej, wyszło, że nawet przewody nie były zdjęte, tylko na kompletnym silniku było malowane.. :-D małe porównanie:

Obrazek

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 05 lis 2009, 00:16

no to adamie mnie tez czeka to samo wlasnie sprawdzalem kompresje 2 cylinter 4.5 4 cylinder 9 reszta 10,5 :cry:

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 25 sty 2010, 16:05

ja bym obstawial ze wina przegrzania bylo albo tak jak juz ktos pisal korek wlewu plynu lub wyczytalem ze przy sciagnieci oslony rozrządu pasek byl luźny tak ze mozna bylo obracac pompa wody a ona napedzana jest na gladkiej powierzchni paska wiec mogla sie ślizgać i nie wytwarzać obiegu i silnik sie gotowal co do kompresji to szkoda ze nie zrobiles próby olejowej czy to pierscienie czy glowica jest do roboty ?? podocieraj zawory poskladaj i zobaczysz. powodzenia ja tez nie dawno robilem glowice i rozrzad w swojej niuni pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 25 sty 2010, 21:44

misial0 pisze:powodzenia ja tez nie dawno robilem glowice i rozrzad w swojej niuni pozdrawiam
U mnie właśnie wymienia rozrząd.Powiedz ile cię to wyniosło bo nie wiem czy mnie skasuje :-/
Dodatkowo wymieniam simmeringi na wałkach i na kole masowym ;-)

Adaś Lee jesteś pewny tego czy farba ci nie bedzie schodzić po bokach na dole pokryw od temperatury??

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 26 sty 2010, 09:37

shellah pisze:
misial0 pisze:powodzenia ja tez nie dawno robilem glowice i rozrzad w swojej niuni pozdrawiam
U mnie właśnie wymienia rozrząd.Powiedz ile cię to wyniosło bo nie wiem czy mnie skasuje :-/
Dodatkowo wymieniam simmeringi na wałkach i na kole masowym ;-)

Adaś Lee jesteś pewny tego czy farba ci nie bedzie schodzić po bokach na dole pokryw od temperatury??
To jest farba do zacisków, a pod nią jest podkład wysokotemperaturowy. Tak samo malowałem kolektor ssący i póki co się trzyma. Fakt faktem, że założyłem go szybko po malowaniu i przy składaniu silnika miałem problem z uszczelkami wtrysków. Siknęło benzyną i porobiły się plamki na nim, jednak temperatura go nie rusza póki co. no i nie nagrzałem jeszcze pokryw na tyle, żebym nie mógł jej dotknąć ręką. No chyba, że liczyć incydent z przegrzanym silnikiem, kiedy myślałem, że się do niego przykleję po dotknięciu. Jeśli spłynie, to je wypoleruję :-)

Poza tym wszystkim w międzyczasie wsadziłem już inny silnik do samochodu i wszystko śmiga. Nad tym pracuję sobie bez pośpiechu. Brak czasu spowodował pewien zastój w tym projekcie.

Shellah, z tego co wiem to rozrząd do AAH jest w miarę drogą sprawą.. Za same części wyjdzie w zależności od firmy między 350 a 600 zł za komplet pompa rolki pasek. Robocizna? nie powiem Ci ile, robiłem to sam :-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 26 sty 2010, 09:44

Komplet rozrządu do v6 - części to koszt 420-430 zł, pompa wody skf, rolki, pasek contitech, szukajcie na allegro gościa danielloss sto procent uczciwości i dobierze odpowiednio części z katalogu, kupowałem już u niego kilka kpl. rozrz. dobrze i tanio

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 26 sty 2010, 20:26

shellah pisze:
misial0 pisze:powodzenia ja tez nie dawno robilem glowice i rozrzad w swojej niuni pozdrawiam
U mnie właśnie wymienia rozrząd.Powiedz ile cię to wyniosło bo nie wiem czy mnie skasuje :-/
Dodatkowo wymieniam simmeringi na wałkach i na kole masowym ;-)

Adaś Lee jesteś pewny tego czy farba ci nie bedzie schodzić po bokach na dole pokryw od temperatury??[/quote
ja tez robilem sam kolo rozrzadu to nie wiem ile Cie skroji :-/ w sumie dla mechanika to nic trudnego z tym rozrzadem mi chwile zeszlo ale robilem to pierwszy raz :-P czesci nie sa takie drogi ja Ci nie powiem ile zaplacilem bo jeszcze bralem uszczeli pod glowice sruby plyny uszczelniacze zaworowe :roll: ale nie ma tragedi z czesciami troche tych silników zrobili pozdrawiam

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 26 sty 2010, 22:17

Mnie rozrząd wyniósł 405zł (pompa wody SKF, rolki, pasek Contitech) (2009-06-02).

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 26 sty 2010, 23:36

Witam wszystkich,
przeczytałem ten temat od początku i muszę powiedzieć że jestem w wielkim szoku :shock: jak szybko autor tego wątku podjął się przekładki silnika, co prawda jestem posiadaczem A4 ale wiem jakie problemy także w 80tkach są z przekładką silnika, chodzi mi tutaj zwłaszcza o stronę elektryczną, nawet jak by wsadzić ten sam silnik to trzeba przekładać cały osprzęt elekt (ECU etc), Ja na Twoim miejscu remontował bym stary silnik bo przynajmniej po remoncie wiedział bym co mam, zwłaszcza że fundusze miałeś, a remont zaczął bym od zapięcia Vaga i zczytania wszystkich logów, sprawdzenie wszystkich czujników i spr temp rzeczywistej, może miałeś chu.... ciesz chłodzącą która była nieźle rozrobiona z wodą i temp wrzenia była duża niższa, poza tym pierwsza myśl jaka mi się nasunęła to pompa wody, pewnie nie wymuszała obiegu, i po po kolei eliminował bym wszystko związane z ukł. chłodzenia, no ale gratuluje wytrfałości bo z reguły zawsze taniej i szybciej wyjdzie sprzedać całe auto i kupić inne. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 sty 2010, 00:40

olo~666 pisze:ale wiem jakie problemy także w 80tkach są z przekładką silnika, chodzi mi tutaj zwłaszcza o stronę elektryczną, nawet jak by wsadzić ten sam silnik to trzeba przekładać cały osprzęt elekt (ECU etc)
Co do tych wiązek, elektryki, ECU i innych rzeczy to się nie zgodzę, gdyby zmieniać na jakiś inny silnik to trzeba trochę się pobawić. A zakładając taki/ten sam wystarczy odłączyć kilkanaście kostek odsunąć wiązki na bok i gotowe. Silnik zakupiony ze szrotowni zwykle ogołocony ze wszystkich możliwych czujników jest do uzbrojenia w max w godzinę. Najgorsze z tego wszystkiego są zapieczone śruby i połączenia układu wydechowego.

Autor tematu wolał zaoszczędzić i kupić używany silnik zamiast pakować kasę w swój, który mógłby się okazać studnią bez dna. Jednak niespodziewane trudności zwiększyły koszty tej pozornie prostej, taniej operacji i zmusiły do kombinacji.
Za cenę prawdziwego kapitalnego remontu można by kupić ze 3-4 używane silniki. To czy remont jest potrzebny i się opłaci to kwestia kalkulacji różnych indywidualnych czynników...

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 27 sty 2010, 09:40

We wszystkim co piszecie jest trochę prawdy.

olo~666, mogłem sprzedać ten samochód za pół ceny, dołożyć koszty silników, osprzętu, pozostałe które planowałem wydać na naprawę i kupić inny. Tylko po co? Wyszedłem z założenia, że skoro ktoś kupuje takie samochody, np. ode mnie i je naprawia, a później jeździ, to dlaczego ja nie miałbym tego zrobić, i cieszyć się nim jeszcze bardziej, niż kupionym-jeżdżącym? :-)

Wiele zależy od podejścia. Zauważ, że to wszystko nie są nowe samochody! Taki samochód albo ktoś naprawi, albo w końcu po wielu nieudanych próbach trafi na złom. No i na to pozwolić nie mogłem. Nie powiem Ci ilu właścicieli poprzednich było w karcie pojazdu, ale w najlepszym przypadku sprzedaż na części zbliżała się wielkimi krokami.

Gdybym nie podjął szybko decyzji, to albo już bym nie miał osiemdziesiątki, albo dalej by stała nie ruszona. Lubię wiedzieć co się dzieje w moim samochodzie, to moje pierwsze własne Audi, którego od zawsze byłem wielkim fanem. Wiem co mam do poprawienia, wiem co mam zrobione, wiem co chciałbym zrobić. Tak czy inaczej wiem, że czeka mnie z nim jeszcze długa droga, którą mam zamiar przebyć.

Ze strony technicznej obydwoje macie rację również. Mógłby być problem pewnie, gdybym kupił kompletny silnik, i do tego z innego rocznika, gdzie jest różnica np. we wtyczce do przepływki już. Szukałem kompletnego silnika identycznego jak mój, jednak nie udało się, więc skupiłem się na sprawnym gołym słupku i swoim osprzęcie. Słupek obecnie założony jest nowszy od mojego osprzętu, co rzeczywiście przyniosło trochę problemów. Nie mówiąc już o czynniku ludzkim, który sprzedał mi zły słupek i przepadł.

To o czym pisze aldi jest całkowitą racją. Największy problem jest ze śrubami, śrubkami, ogólnie pierwszym wyjęciem silnika. Później jest łatwiej, do lata może skończę szykować drugi silnik, więc powtórzę operację chętnie. :-)

Jest wiele czynników, które mają na to wpływ. Myślę, że to dobrze, że akurat na mnie trafił ten samochód, a nie na szrot, nie sądzisz? :-)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 sty 2010, 23:36

Adaś Lee pisze:Zastanawiam się nad...
W oleju nie jest ważna firma. Widzę na co dzień jak z jednego zbiornika leje się oleje najróżniejszych marek. Megnateki, atomici i inne ciekawostki to dobre chwyty marketingowe są. Olej A od B różni się 0,...1% swojej objętości jakimiś dodatkami. Tak to ten sam olej. Ważne żeby klasa oleju była odpowiednia. Najprędzej jakiś półsyntetyk 10W/40 Orlenu, albo lepiej.

Pozdro!

Awatar użytkownika
wysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 07 maja 2010, 20:20

mam takie pytanie koszt remontu silnika chodzi mi o części + ew robocizna w 2,8 V6 jest mi ktoś w małym stanie przybliżyć ?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 26 paź 2010, 19:48

wysio pisze:mam takie pytanie koszt remontu silnika chodzi mi o części + ew robocizna w 2,8 V6 jest mi ktoś w małym stanie przybliżyć ?
:arrow: zajrzyj na moj opis auta pod guzikiem WWW mas ztam przykladowy koszt

:arrow: do autora watku: gdzie szczytac jaki blok silnika aah posiadam, pytam bo w coupe mam aah z 92 roku a w garazu stoi aah z a6 z 94 roku i sam juz zauwazylem kilka roznic tj: obudowy plastikowe, dlugosc bagnetu oleju, inaczej poprowadzony pasek klinowy, rolka napinacza i prowadzaca w jednym a sama napinacza w drugim itp. nie wiem jak bedzie z innymi rzeczami bo chcialem wlasnie sobie male drobiazgi odrestaurowac a nie wiem czy warto. Na co moja robota jak pozniej nie bede mogl tego zalozyc do siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl