Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH coupe] nie odbija gaz

Wszystko co tyczy się silników V6
klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

[AAH coupe] nie odbija gaz

Post autor: klusek » 23 sty 2010, 10:33

witam


a wiec kolejny problem przy mrozach. Chodzi o to, że po wyprzedzaniu wczoraj puściłem pedał gazu a auto dalej utrzymywało obroty na biegu jałowym w granicach 6000 /min. Oczywiście pedał odbija bez zarzutu, nie odczuwam też większych oporów na nim. Dodam, że trzymam cały czas auto w garażu. No i jeszcze ten nieszczęsny silniczek od pochłaniacza par paliwa terkocze przy niskich temperaturach. Nie wiem czy on ma na to wpływ. Jak temu wszystkiemu zaradzić? Martwią mnie najgorzej te obroty bo przy tych warunkach pogodowych to trochę niebezpieczne na oblodzonej drodze

pozdrawiam

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 23 sty 2010, 10:46

nie wiem jak jest w tym silniku, ale czy przepustnica sie tobie zamyka? sasiad ma seata ibize (slynne 1,2 porsche system) i jak jest duzy mroz to potrafi mu przyblokowac ja otwarta a pedal odbija i dzieje sie tak az sie nie nagdzeje silnik
Mogla rowniez sie skonczyc sprezyna zamykajaca przepustnice lub cos ja blokuje

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 23 sty 2010, 11:16

seba6891 pisze:dzieje sie tak az sie nie nagdzeje silnik
na ciepły to sie stało, na zimnym jadę "bez gazu" a raczej go tylko muskam. zrobiło się tak po dobrych 30 minutach pracy silnika

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 23 sty 2010, 11:24

to jak masz mozliwosc sprawdz recznie czy przepustnica sie otwiera i zamyka

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 31 sty 2010, 15:09

seba6891 pisze:to jak masz mozliwosc sprawdz recznie czy przepustnica sie otwiera i zamyka

wczoraj sprawdziłem odbijały obie


ale problem z obrotami przeobraził sie w brak ich na biegu jałowym, wiec wyciągnąłem silniczek krokowy wymoczyłem w benzynie poskładałem. obroty powróciły ale nie od razu po złożeniu jeszcze kilka razy zgasł.

nowe pytanie jest takie czy silnik krokowy może wpływać na tak wysokie obroty(4000-5000) czy szukać czegoś innego. mrozy ustały na razie problem ten sie nie ujawnia. na wolnych chodzi równiutko nie gaśnie obroty schodzą prawidłowo. nie chcę czekac aż to sie znowu pojawi. a moze juz go wyeliminowałem(czyszczenie krokowca)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 sty 2014, 09:15

odgrzewam kotleta i podpinam się pod pytanie.
Zimno np -10*C.
Silnik po odpaleniu muszę podtrzymać gazem bo inaczej zgaśnie. Tak jakieś 5-7minut zanim nie zacznie się nagrzewać. Potem bangla normalnie.
Później po pracy jak wsiadłem (tez postał 8h na mrozie) jak ruszyłem bo nie miałem problemu który wystąpił rano to się okazało że silnik nie spada z obrotów. Tak jakby zostawia maksymalną wartość jaką mu nadałem ruszając czyli jakieś 3tyś obrotów.
Przejechałem trochę (tak z 5 minut jazdy) bez gazu praktycznie bo sam trzymał wysokie obroty, w końcu popompowałem szybko pedałem tak aby nie wskoczył na zimno na zbyt wysokie obroty (pedał szybko do końca i puszczałem) i ustąpiło i potem było normalnie. Może te pompowanie pedałem gazu i odpuszczenie usterki to zbieg okoliczności i odpuściło po prostu bo się nagrzał?

Z kolei dzisiaj rano (też około -10-11*C) odpalił i był gotowy do jazdy od razu (czyli bezproblemowo).
Coś się zawiesza? Przymarza? Blokuje?
Czysta bena oczywście.

Dzisiaj podepnę sobie jeszcze pod kompa i poszukam błędów. Jakby co to podpowiedzi gdzie w VCDS szukać tego problemu?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 22 sty 2014, 10:23

mi na filtrze pipercrosa auto odpalalo i odrazu gaslo musialem trzymac na gazie by po czasie (2-3 minut) chodził normalnie...

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 sty 2014, 10:57

No u mnie na zimnym tylko lipa. Filtr mam Simota (wkładka filtra).
Coś takiego.
http://www.racingfactory.pl/wkladka-sim ... d-991.html

Wszystko było git tylko dlaczego dopiero w mrozie gaśnie (albo zawiesza obroty).

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 sty 2014, 11:51

Może silniczek krokowy się zasyfił brudami z odmy a jak jeszcze go mróz złapie to się nie ruszy.
Możesz zrobić taki eksperyment jak po rozgrzaniu będzie trzymał obroty zgaś silnika na jakieś 2-5minut, kolektor i silniczek krokowy się nagrzeje od silnika i puści.
Ja mam podobnie chociaż także podejrzewam, że mi zamarza syf na przepustnicy. Jak zacznę jechać bez zatrzymywania, zrobię 10km silnik trzyma 1200 obrotów, zgaszę na kilka minut, odpalę i jest dobrze.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 22 sty 2014, 12:51

Uwolnij odme to zobaczysz jak sie poprawi. Przepustnica sie zakleja od olejowego syfu z odmy.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 22 sty 2014, 13:52

Cześć :-) Popieram słowa kolegi "Bloku". Wolną odmę mam już jakiś czas.Nie mam problemu z zasyfiałą przepustnicą,krokowym i blosem oraz rozruchem w mrozy hmm jak na razie.Niech świadczy fakt że przy mrozach między 20 a 27 stopni jakie to auto musiało się przetestować odpaliło bez problemu.Jedynie chyba co mogło wtedy odmówić posłuszeństwa to akumulator.
Dzięki eSPe, w końcu wiem jak się nazywa mój śmieszny filtr powietrza Simota.Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 15:57 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 sty 2014, 15:18

bloku pisze:Uwolnij odme
Jakieś know how jak dla małpy?
Masz to u siebie?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 22 sty 2014, 16:13

Mam u siebie opisane. Jak coś wal do mnie to Ci podpowiem średnice gdzie i jak.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 sty 2014, 07:59

-19*C.
Odpał bez problemu. Pierwsze 4sek obroty niestabilne. Chciał zgasnąć ale się sam wybronił bez dodawania gazu. Potem normalnie.
Kompa nie podpinałem. Za bardzo piździło i nie chciało mi się schodzi do auta wczoraj.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 23 sty 2014, 18:47

eSPe pisze:-19*C.
Odpał bez problemu. Pierwsze 4sek obroty niestabilne. Chciał zgasnąć ale się sam wybronił bez dodawania gazu. Potem normalnie.
Kompa nie podpinałem. Za bardzo piździło i nie chciało mi się schodzi do auta wczoraj.
a ja bym stawiał na nie domagający czujnik temperatury 2-pinowy, ten od ssania, sprawdź jego parametry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga