Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z temperaturą i wentylatorami

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
M.S.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2017, 09:59
Lokalizacja: Miączyn

[B4 2.6 ABC] Problem z temperaturą i wentylatorami

Post autor: M.S. » 19 mar 2017, 19:59

Witam,

Od dwóch miesięcy mam 80 quattro 2,6. Na dzień dobry musiałem zrobić uszczelkę pod głowicą i przez jakiś czas było pięknie. Aż tu nagle, w zasadzie to po ostrym zakopaniu się w błocie, wzrasta temperatura i okazuje się dziurawy przewód wodny nad maglem, od parownika - reduktora lpg. Po naprawie temperatura nadal rośnie, wentylatory się nie włączają, chłodnica od dołu zimna, ciśnienie w układzie rośnie. O co tu chodzi? Moja wiedza jest za mała i jak się okazuje znani mi mechanicy nie chcą za bardzo grzebać przy ABC. Ostatni mechanik wymyślił, żeby zrobić ręczne włączanie wentylatora i zobaczyć, co się dzieje. Auto stoi u miejscowego mechanika, speca od starych meśków. Wsadziłem już dużo kasy w tą 80i mam nadzieję, że uszczelka jest dobrze zrobiona. Mam zaufanie do człowieka, który robił uszczelkę. Zawory były docierane, uszczelniacze zaworowe wymieniane, zmieniony rozrząd. Tylko, że ten kumpel mieszka 160 km ode mnie i sam jeździ BMW. Dodam, że auto ma lpg, które nie sprawiało problemów. Może ktoś pomoże, podpowie. Szukam speca od tych silników z okolic Modlina - północna Warszawa, Płońsk, Płock, Nowy Dwór Mazowiecki. boisie
M.S.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 19 mar 2017, 21:35

Prawdopodobnie układ jest zapowietrzony przy termostacie. Wentylatory nie uruchamiają się, bo jak sam napisałeś, chłodnica jest zimna na dole, a własnie tam jest czujnik od wentylatorów.

Przy naprawie głowicy, mogli źle założyć termostat, lub założyć zły termostat.

Tomasz Misiura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
Lokalizacja: Lisia góra

Post autor: Tomasz Misiura » 19 mar 2017, 21:53

Terz stawiał bym na zepsuty termostat. Ale sprawć także korek ja miłem podobnie robiła ciśnienie i przy durzej temperaturze wywalała płyn kupiłem nowy korek i wszystko wruciło do normy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2017, 00:00

Może chłodnice masz zatkaną kamieniem albo jakimś uszczelniaczem do chłodnic. Zwykle V6 jak idą gazy do układu chłodzenia to zapowietrza się nagrzewnica na wolnych obrotach a później nawet na wyższych.

Może korek zbiorniczka nie trzyma ciśnienia, albo pompa wody się rozpadła chociaż w V6 chyba były metalowe wirniki które nie odpadają od ośki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

M.S.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2017, 09:59
Lokalizacja: Miączyn

Post autor: M.S. » 20 mar 2017, 05:51

Dzięki panowie, na mój rozum też zapowietrzenie. Powiem dzisiaj mechanikowi, żeby sprawdził termostat. Niech sprawdzi dokładnie, o co chodzi. W jakimś starym temacie była też mowa o odpowietrzaniu za pomocą zaworka na przewodzie do nagrzewnicy, też może się przydać.
Mówicie o korku, nie wiem o co chodzi. Czy macie na myśli korek od chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego ?
M.S.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2017, 08:38

Sprawny układ sam się odpowietrza. Czy w poprzedniej naprawie miales robiony ful serwis glowicy? Sprawdzanie szczelnosci?

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 20 mar 2017, 21:18

M.S. pisze:Dzięki panowie, na mój rozum też zapowietrzenie. Powiem dzisiaj mechanikowi, żeby sprawdził termostat. Niech sprawdzi dokładnie, o co chodzi. W jakimś starym temacie była też mowa o odpowietrzaniu za pomocą zaworka na przewodzie do nagrzewnicy, też może się przydać.
Mówicie o korku, nie wiem o co chodzi. Czy macie na myśli korek od chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego ?
Termostat do V6 ma taki mały zaworek zwrotny. Ma być ustawiony na godzinę "12" w gnieździe termostatu. Wtedy powietrze ma możliwość przejść przez termostat i zalać bańkę z woskiem.

Śrubka na przewodzie od nagrzewnicy jest do odpowietrzenia nagrzewnicy

Korek to ten na zbiorniczku wyrównawczym.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 mar 2017, 22:02

maciek889 pisze:albo pompa wody się rozpadła chociaż w V6 chyba były metalowe wirniki które nie odpadają od ośki.
W handlu są dostępne z żeliwem ale też i z tworzywem wirnika więc nie wykluczone.
U mnie jak w innym wątku wspominałem pompa SKF z przebiegiem ok. 18 000 szczała po wałku, brokiem i po uszczelce(!). Pomijając wady montażu poprzednika(uszczelka) to brok i wałek... nie kumam tego, zwłaszcza, że pasek był za słabo napięty.

No i szczała cieczą, zasysała powietrze zabijając układ co chwila.
Do tego u mnie w C4 jest pompka elektryczna wspomagająca układ położona POWYŻEJ odpowietrznika nagrzewnicy i w zasadzie zbiorniczka. Może w tym tygodniu ją przeniosę, bo to kretyński pomysł.

Te silniki niby się powinny gładko odpowietrzać ale jakoś cholery nie zawsze chcą. Wiele osób narzeka .
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

M.S.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2017, 09:59
Lokalizacja: Miączyn

Post autor: M.S. » 21 mar 2017, 09:42

Chyba jest już ok. Odebrałem auto z teoretycznie niedziałającymi wentylatorami. Przejechałem 20 km, zatrzymałem się pod domem, otworzyłem maskę, a tu wentylatory normalnie się kręcą, samochód się nie gotuje :-) . Może sam się odpowietrzył. Zamówiłem też nowy korek na wszelki wypadek. Jak dalej będzie się coś działo, będę korzystał z Waszej wiedzy. Dzięki. :-)
M.S.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga