[B4 2.8 AAH] Pytanie odnośnie przepływki i odcięcia
[B4 2.8 AAH] Pytanie odnośnie przepływki i odcięcia
Witam panowie, od jakiegoś czasu mój silniczek ma czkawkę przy odpalaniu na zimno, po chwili jak się rozgrzeje trochę problem ustaje. Doszedłem do wniosku, że przepływka mi padła, bo jak odłączę przewód od niej to silnik od razu o niebo lepiej pracuje. Natomiast mam pytanie, czy kupując używaną na wymianę będę musiał ją jeszcze regulować czy nie będzie takiej potrzeby?pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2011, 17:28 przez pimpam, łącznie zmieniany 1 raz.
PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA AUDI B4 80 2,8 HITACHI 078 133 471 AFH70-08B. Tak ma gość w opisie napisane, więc chyba nie powinno być z nim problemu?jeśli się mylę poprawcie mnie proszę I mam jeszcze takie pytanie, przed chwilą zauważyłem, że przy 5 tys. obrotów mi się odcina, a dałbym głowę obciąć, że kręciłem go spokojnie ponad 5tys. i było ok co może być problemem?? czy to może być wina tego, że praktycznie nie mam już paliwa w baku może z 2 litry mi zostało, czy to może być coś innego?
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Jeśli chodzi o przepływke to jutro mógłbym sprawdzić ten numer, bo druga leży mi w piwnicy
Co do odcięcia, to musze cię zmartwić, ja mam PB+LPG, dopiero nie dawno też miałem taki objaw na benzynie, przy 5200 dostawał odcięcia, po wielu głowkowaniach, podmiankach itp. okazało się, że siadła pompa paliwa albo wtryski i to jest pewne na 100%, niestety czekam na manometr, żeby mieć 200% co mam wymienić :mrgreen:
Co do odcięcia, to musze cię zmartwić, ja mam PB+LPG, dopiero nie dawno też miałem taki objaw na benzynie, przy 5200 dostawał odcięcia, po wielu głowkowaniach, podmiankach itp. okazało się, że siadła pompa paliwa albo wtryski i to jest pewne na 100%, niestety czekam na manometr, żeby mieć 200% co mam wymienić :mrgreen:
Tzn. mówisz o listwie wtryskowej?? da się to może jakoś czyścić czy cuś??nie wiem też czy działa mi skracanie dolotu,może to być też i przez to? jutro sprawdzę jak zatankuję, może to i wina tego, że prawie nic w baku nie mam, bo nie dalej jak tydzień temu kręciłem go ponad 5tys. i było wszystko ok. :cry:
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
pimpam, tak, raczej takie rzeczy się wymienia, nie udzielam patentów czyszczenia z których sam nie korzystam
Nie sprawne skracanie dolotu, będzie taką oznaka, że powyżej 4tyś auto nie dostaje kopa tylko wkręca się jednostajnie, tak jakby był przymulony, a jak działa/brzmi odcięcie to chyba wiesz jeśli faktycznie miałeś bardzo mało paliwa, to oczywiste, że to może być przyczyną tego "odcięcia"
Zatankuj, przejedź i jak coś będziemy kminić dalej
Działanie krótkiego dolotu sprawdzisz sobie sam na postoju, wystarczy otworzyć maske, nachylić się do tylnej części silnika i tam z tyłu zobaczysz takie długie cięgno wystarczy mocniej przygazować i zobaczysz czy cięgno poruszy się
Nie sprawne skracanie dolotu, będzie taką oznaka, że powyżej 4tyś auto nie dostaje kopa tylko wkręca się jednostajnie, tak jakby był przymulony, a jak działa/brzmi odcięcie to chyba wiesz jeśli faktycznie miałeś bardzo mało paliwa, to oczywiste, że to może być przyczyną tego "odcięcia"
Zatankuj, przejedź i jak coś będziemy kminić dalej
Działanie krótkiego dolotu sprawdzisz sobie sam na postoju, wystarczy otworzyć maske, nachylić się do tylnej części silnika i tam z tyłu zobaczysz takie długie cięgno wystarczy mocniej przygazować i zobaczysz czy cięgno poruszy się
PuSzEk, właśnie nie czuje tego kopa powyżej 4tysi i myślę, że to może być z tym też kiszka. A teraz dla jasności to cięgno od skracania to jest z boku kolo przepustnicy tak? do niego idzie wężyk z silnika podciśnienia tego pod przepływką (bodajże niebieski). No a co do tego odcięcia no mam może z litr dwa w baku :mrgreen: myślę, że to przez to, jutro zatankuję i zobaczymy
A tak już czysto teoretycznie dla mojej nieposkromionej ciekawości, jak czyścić listwę wtryskową? A dwa czy ten czujnik:
to czujnik temperatury silnika który daje sygnał do ecu? oznaczony na tym rysunku nr3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29d8b.html
Bo coś mi on też śmierdzi, bo zgodnie z tym co wyczytałem sprawny czujnik na zimnym silniku powinien wskazać +/- 3000ohm mój się kręci w granicy 2000ohm, a z tego co wiem to on może mieć wpływ na nierówną pracę silnika podczas odpalania go zimnego, mam racje?
I zatankowałem, mało tego wymieniłem pompę paliwa, ale nic to nie dało, dalej odcina mi się przy jakichś 5100 - 5200obr. Trochę kiszka, no chyba, że miałem cały czas tak odcięcie, a nigdy nie zauważyłem, w co trochę wątpię. Jak myślicie? Kolega PuSzEk, wspominał, że to może być problem listwy wtryskowej, ktoś może wie jak ją wyczyścić? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady
to czujnik temperatury silnika który daje sygnał do ecu? oznaczony na tym rysunku nr3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29d8b.html
Bo coś mi on też śmierdzi, bo zgodnie z tym co wyczytałem sprawny czujnik na zimnym silniku powinien wskazać +/- 3000ohm mój się kręci w granicy 2000ohm, a z tego co wiem to on może mieć wpływ na nierówną pracę silnika podczas odpalania go zimnego, mam racje?
I zatankowałem, mało tego wymieniłem pompę paliwa, ale nic to nie dało, dalej odcina mi się przy jakichś 5100 - 5200obr. Trochę kiszka, no chyba, że miałem cały czas tak odcięcie, a nigdy nie zauważyłem, w co trochę wątpię. Jak myślicie? Kolega PuSzEk, wspominał, że to może być problem listwy wtryskowej, ktoś może wie jak ją wyczyścić? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady
PuSzEk, tak pompa jest nowa, skracanie też działa, przepływka dojdzie do mnie po weekendzie to wtedy ją sprawdzę, a co do listwy to byłem już u wujka googla ale coś chudo u niego z informacjami na ten temat jeśli chodzi o nasz silnik. No ale może znajdzie się na forum jakiś szpec, który coś podpowie. :mrgreen: Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.
Problem z czkawką przy odpalaniu zimnego silnika prawie minął po wymianie czujnika, który pokazałem wyżej, ale mam pytanie kolejne, sam się zabiorę za tą listwę tylko tak na początek czy jak wyjmę regulator ciśnienia paliwa to nie zrobi mi się fontanna benzyny spod maski?
Problem z czkawką przy odpalaniu zimnego silnika prawie minął po wymianie czujnika, który pokazałem wyżej, ale mam pytanie kolejne, sam się zabiorę za tą listwę tylko tak na początek czy jak wyjmę regulator ciśnienia paliwa to nie zrobi mi się fontanna benzyny spod maski?
zwierzak213a2, No dobrze wiedzieć natomiast tak, ta lista to taka rurka co sobie leci naokoło pokrywy kolektora ssącego tak mniej więcej mówię, a do niej są podłączone końcówki wtryskiwacza, rurkę można odkręcić ok, natomiast jak te końcówki wyjąć, jakoś łatwo wychodzą? kolejna sprawa jak je wyjąć z silnika, żeby czegoś nie uwalić no, a po czyszczeniu czy będę musiał je regulować i na co uważać najbardziej?